Reżyser, dramaturg, scenograf i pedagog. Studiował w warszawskiej PWST, następnie na Uniwersytecie w Bolonii u Umberto Eco oraz u Giorgio Strehlera w Teatro Piccolo di Milano. Zadebiutował w mediolańskiej La Scali spektaklem opartym na muzyce Monteverdiego. Miał wówczas zaledwie 24 lata i był najmłodszym w historii reżyserem, debiutującym w tym najsłynniejszym, włoskim teatrze operowym. Uznany za największy talent reżyserski w 1995 r., zaczął współpracę z teatrami operowymi i dramatycznymi Włoch, Francji, Belgii, Hiszpanii, Argentyny, Irlandii i Polski, później Urugwaju, Kuby i Izraela. Jest autorem ponad 190 spektakli muzycznych i dramatycznych.Współpracował z największymi artystami świata opery i teatru, takimi jak: Placido Domingo, Piotr Beczała, Mariusz Kwiecień, Jose Cura czy Lorin Maazel.Jest założycielem i wieloletnim dyrektorem instytucji teatralnych: Limen Teatro i CONTEATRO, specjalizujących się w produkcji spektakli operowych, teatralnych oraz mistrzowskich kursów teatralnych. Projekty teatralne, edukacyjne i angażujące grupy wykluczone społecznie, przyniosły mu wiele nagród, m.in. Medal Regionu Puglia. Od roku 2007 współpracuje na stałe z teatrami hiszpańskimi. Pierwszą jego produkcją była opera Cyrano de Bergerac z Placido Domingo w roli tytułowej, zrealizowana w Walencji. Zainaugurował sezon opery w Bilbao Zamkiem Sinobrodego B. Bartóka, wrócił tam z Cosi fan tutte, Ernanim i Eugeniuszem Onieginem, a następnie zrealizował spektakle w Teatro Real w Madrycie, Teatro la Maestranza w Sevilli i na Międzynarodowym Festiwalu w Santander. Kolejnym spektaklem był Król Roger K. Szymanowskiego, którego premiera odbyła się w Bilbao. Michał Znaniecki współpracuje dziś na stałe z teatrami w Argentynie i Urugwaju, gdzie zrealizował między innymi prapremierę opery Hagith Karola Szymanowskiego w Teatro Colon, najważniejszej scenie Ameryki Łacińskiej. Jest założycielem Festiwalu Opera on The Water – Tigre w Buenos Aires, który miał już dwie edycje.Współpracuje również z Israeli Opera, reżyserując superprodukcje plenerowe na pustyni w Masadzie. Najnowszą z nich jest Traviata, której premiera odbyła się w czerwcu 2014 r. W tym samym roku wyreżyserował m.in. Eugeniusza Oniegina w Neapolu, Bal Maskowy G. Verdiego w Operze Narodowej w Tel Avivie oraz Mefistofele A. Boito w Chorwackim Narodowym Teatrze w Splicie.W Polsce kontynuuje współpracę ze scenami operowymi m.in. Krakowa (Don Giovanni, Eugeniusz Oniegin, Miłość do trzech pomarańczy), Szczecina (The Fairy Queen), Łodzi (Włoszka w Algierze), Warszawy (Łucja z Lammermoor i Lucrezia Borgia) i Wrocławia, gdzie oprócz spektakli repertuarowych (Cosi fan tutte, Hagith, Ester, Napój miłosny, Samson i Dalila, Rigoletto, Otello) wyspecjalizował się w megaprodukcjach plenerowych takich jak: Napój miłosny na Pergoli, Otello na Wyspie Piaskowej czy Turandot i Bal Maskowy na Stadionie Olimpijskim. Był jednym z najmłodszych dyrektorów Opery Narodowej w Warszawie i Teatru Wielkiego w Poznaniu. W Teatrze Rozrywki wyreżyserował:– Szwagierki M. Tremblaya,– musical Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a,– musical Producenci M. Brooksa,– musical Our House T. Firtha i Madness,– musical Billy Elliot E. Johna i L. Halla,– musical Bulwar Zachodzącego Słońca W. L. Webbera, D. Blacka i C. Hamptona,– musical Zakonnica w przebraniu A. Menkena. NAJWAŻNIEJSZE NAGRODY:– ZŁOTA MASKA 2008 i tytuł „spektakl roku” dla musicalu Jekyll & Hyde, – ZŁOTA MASKA 2010 za reżyserię musicalu Producenci, – Medal Regionu Puglia 2008 za osiągnięcia artystyczne, – Srebrny Medal Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Zasłużony Kulturze GLORIA ARTIS”, – Premios Líricos Teatro Campoamor 2011 dla najlepszej produkcji premierowej roku w Hiszpanii – Eugeniusza Oniegina.– 23. Konkurs Narodowych Nagród Teatralnych Chorwacji – główna nagroda za najlepszy spektakl operowy 2014 – Mefistofele– Premio Abbiati 2015 – nagroda specjalna im. Filippo Siebanecka za najciekawszy projekt muzyczny we Włoszech – 200.com-Pagliacci 2015– Nagroda Marszałka Województwa Śląskiego w dziedzinie kultury za wybitne osiągnięcia artystyczne (2018). Foto: Marek Grotowski
Autor tekstów piosenek, scenarzysta i reżyser spektakli muzycznych, aktor i piosenkarz. Autor polskiej wersji językowej wielu piosenek w filmach, m.in.: „Shrek”, „Niedźwiedź w wielkim niebieskim domu”, „Mała Syrenka”. Wokalista i gitarzysta formacji rockowych: Bończyk/Krzywański oraz Nowe Sytuacje. Uczestnik festiwali i zdobywca wielu nagród, z których najważniejsze to: Grand Prix na 21. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu oraz Grand Prix na 16. Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Francuskiej w Lubinie. Od 2010 roku – członek Rady Artystycznej Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Od 2013 roku – dyrektor artystyczny Festiwalu Twórczości Wojciecha Młynarskiego. Współzałożyciel Fundacji Róbmy swoje dla kultury. Od roku 2016 wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej.Ma na swoim koncie kilka recitali: – Piosenki kilku Francuzów (2000),– Tango Kameleon (2002),– Recital na piano i bass (2009), – Mój Staszewski (2012),– Resume z wątkiem kosmicznym (2013),– Czarno-białe ślady (2014),– Kaczmarski – subiektywnie (2016)– Absolutnie. Bończyk śpiewa Młynarskiego (2018). Nagrał kilka płyt, m.in.: „Następny” (2001), „Tango Kameleon”(2003), „Depresjoniści”(2005), "Raj"(2008), "Ideologia snu", "Dzieci Hioba"(2010), "Mój Staszewski" (2012). Pisze teksty dla różnych wykonawców piosenki, m.in. dla Katarzyny Groniec, Michała Bajora i Mirosława Czyżykiewicza.Od lat spełnia się także w roli scenarzysty i reżysera koncertów oraz twórcy spektakli teatralnych, takich jak m.in.: – Obywatel w Teatrze im. W. Horzycy w Toruniu,– Kot w butach, Walc na trawie, Nie dorosłem w stołecznym Teatrze Syrena,– Singielka, Singielka 2 w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej,– Zorro w Teatrze Muzycznym w Łodzi,– Jacek Kaczmarski. Lekcja historii w warszawskim Teatrze Ateneum,– Młynarski obowiązkowo! w Teatrze 6. piętro w Warszawie,– Walc kameralny, czyli Pan Wasowski mniej znany w Teatrze Muzycznym w Toruniu.Jest twórcą cenionych spektakli poetyckich, m.in.: Wersety panteisty,O aniołach innym razem, 1944 – Miasto – 2012, Total Niemen, czyli o czym trąbo dzwonisz.W Teatrze Rozrywki zagrał Cliffa w musicalu Cabaret oraz Brada w premierowej obsadzie musicalu The Rocky Horror Show.Na chorzowskiej scenie wyreżyserował:– Terapię Jonasza (i również zagrał w niej główną rolę), – Kota w butach – obydwa spektakle wg własnego scenariusza,– musical Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana (napisał też polskie teksty piosenek), – Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając (w którym wziął również udział jako Głos Z Książki),– musical familijny Zorro,– musical Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba.Jest pomysłodawcą, reżyserem oraz wykonawcą (śpiew, gitara) w koncercie Poeci, których nam zabrakło.
W marcu 2017 r. podczas Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu Kapituła Nagrody im. Aleksandra Bardiniego przyznała Jackowi Bończykowi DYPLOM MISTRZOWSKI.Od września 2018 r. do czerwca 2019 r. Dyrektor artystyczny Teatru Rozrywki.Foto: Tomasz Zakrzewski
Reżyser teatralny. Studiował na Wydziale Wiedzy o Teatrze w warszawskiej Akademii Teatralnej, a w 1999 roku ukończył Wydział Reżyserii Dramatu Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie. Jeszcze w czasie studiów był asystentem Mai Komorowskiej przy Letnikach M. Gorkiego (w których zresztą zagrał Dwukropka Siemiona Siemionowicza), Rudolfa Zioły przy Burzy W. Szekspira (Narodowy Stary Teatr w Krakowie, 1997) i Andrzeja Wajdy, z którym pracował przy realizacji Klątwy S. Wyspiańskiego (Narodowy Stary Teatr w Krakowie, 1997).W latach 1989-1992 wędrował po Polsce z prywatnym Teatrem im. Kici Koci Zbigniewa Micha i Wojciecha Królikiewicza. W 1998 roku Łukasz Kos wraz z Markiem Wroną wyreżyserował na deskach Teatru Ludowego w Nowej Hucie Dziady cz. III. Celę Konrada A. Mickiewicza. Kolejnym przedsięwzięciem był Zazum w stołecznym Teatrze Dramatycznym (2000). Było to liryczne przedstawienie z tekstami Dariusza Rzontkowskiego, nawiązujące stylistyką do niezapomnianego Kabaretu Starszych Panów. W latach 2001-2003 reżyser związany był z Teatrem Nowym w Łodzi, w którym wyreżyserował: Beztlenowce I. Villqista, współczesną operę kameralną pt. Mężczyzna, który pomylił żonę z kapeluszem M. Nymana, Kurkę wodną S. I. Witkiewicza oraz program rozrywkowy Go-Go, czyli neurotyczna osobowość naszych czasów z tekstami i muzyką Jakuba Przebindowskiego, który cztery lata później wystawił ponownie, tym razem w krakowskim Teatrze Scena STU.Następne realizacje Łukasza Kosa to:– Od dziś będziemy dobrzy P. Sali (Teatr Polski we Wrocławiu),– Sny I. Wyrypajewa (Teatr Rozmaitości w Warszawie)– Koronacja M. Modzelewskiego (Teatr Narodowy w Warszawie),– Paw królowej D. Masłowskiej (Teatr Studyjny PWSFTiT w Łodzi),– Starość jest piękna E. Vilar (Teatr Polonia),– Zapiski tego, który zniknął L. Janačka (Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie),– Sonety Szekspira P. Mykietyna (Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie),– Klątwa S. Wyspiańskiego (Teatr im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze),– Król Duch J. Słowackiego (Teatr Nowy im. K. Dejmka w Łodzi),– Sceny z życia małżeńskiego I. Bergmana (Och-Teatr w Warszawie),– Król dramatu M. Modzelewskiego (Teatr IMKA w Warszawie),– Bobiczek H. Levina (Teatr Zagłębia w Sosnowcu). Łukasz Kos jest również autorem inscenizacji dla dzieci. W warszawskim Teatrze Lalka przygotował spektakle pt. Sklep z zabawkami A. Popescu oraz Janosik. Naprawdę prawdziwa historia M. Walczaka. Na deskach Teatru Polskiego im. H. Konieczki w Bydgoszczy przedstawił współcześnie potraktowanego Kajtusia Czarodzieja J. Korczaka. Bankructwo małego Dżeka R. Bolesty wyreżyserował w stołecznym Teatrze Lalka. Łukasz Kos jest również współautorem (z Jackiem Papisem) filmu dokumentalnego „Zdzisław Maklakiewicz” (1996), traktującym o karierze jednego z najbardziej nietuzinkowych polskich aktorów filmowych. W roku 2004 reżyser zrealizował „Opowieści o zwyczajnym szaleństwie” P. Zelenki dla Teatru Telewizji. W Teatrze Rozrywki wyreżyserował Przebudzenie wiosny S. Saterai D. Sheika. NAGRODY:– ZŁOTA MASKA 2001– nagroda łódzkich recenzentów dla najlepszego reżysera sezonu za reżyserię „Beztlenowców” I. Villqista w Teatrze Nowym w Łodzi,– Nagroda publiczności dla spektaklu Beztlenowce na 5. Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Reżyserskiej INTERPRETACJE w Katowicach 2002,– Nagroda za reżyserię spektaklu Od dziś będziemy dobrzy na 3. Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZOWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA w Zabrzu oraz Nagroda za reżyserię spektaklu Kurka wodna S. I. Witkiewicza na 28. Opolskich Konfrontacjach Teatralnych (2003),– Nagroda za „wrażliwą i skuteczną pracę nad tekstem i aktorem” w przedstawieniu Koronacja M. Modzelewskiego na 4. Festiwalu Dramaturgii Współczesnej RZECZOWISTOŚĆ PRZEDSTAWIONA w Zabrzu 2004,– Nagroda za inscenizację i reżyserię przedstawienia Sklep z zabawkami na 12. Międzynarodowych Spotkaniach Teatrów Lalek w Toruniu 2005,– ATEST – Świadectwo Wysokiej Jakości i Poziomu Artystycznego za rok 2005, za przedstawienie Sklep z zabawkami (2006),– honorowe wyróżnienie dla przedstawienia Janosik. Naprawdę prawdziwa historia na 25. Ogólnopolski Festiwal Teatrów Lalek w Opolu 2011. Foto: Tomasz Zakrzewski
Absolwent filologii polskiej Uniwersytetu Warszawskiego oraz reżyserii dramatu w Państwowym Instytucie Teatru Muzyki i Kinematografii w Sankt Petersburgu (obecnie Akademia Sztuki Teatralnej). Pierwsze spektakle zrealizował w teatrach Petersburga – Kolonię karną F. Kafki, Uczciwe życie wg B. Brechta (spektakl prezentowany na Festiwalu „Pod dachami St. Petersburga”, 1992), Śmiertelne gry wg F. Dürrenmatta oraz Ja, Feuerbach T. Dorsta. W Polsce zadebiutował jako reżyser we Wrocławskim Teatrze Współczesnym im. E. Wiercińskiego realizacją Szczęśliwych dni S. Becketta. Tam też wyreżyserował monodram Kontrabasista P. Süskinda w wykonaniu Cezarego Żaka. W Teatrze im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze, zrealizował m. in. sztuki: Glątwa nowa czyli w sidłach nudy S. I. Witkiewicza, Stara kobieta wysiaduje T. Różewicza, Łagodna F. Dostojewskiego, Antygona Sofoklesa oraz Gwałtu, co się dzieje A. Fredry.Na scenie Teatru im. W. Horzycy w Toruniu wyreżyserował Czarną komedię P. Shaffera, Gwałtu co się dzieje A. Fredry, Ryszarda III W. Szekspira, Wujaszka Wanię i Wiśniowy sad A. Czechowa, Damy i huzary A. Fredry, Lekcję E. Ionesco, Moralność pani Dulskiej G. Zapolskiej, Marat/Sade P. Weissa, Zbrodnię i karę F. Dostojewskiego oraz spektakl 3 x Czechow.Współpracował również z Teatrem im. J. Kochanowskiego w Opolu (Wilki i owce A. Ostrowskiego, 3 siostry A. Czechowa), Teatrem Miejskim im. W. Gombrowicza w Gdyni (Bracia K. oraz Gracz F. Dostojewskiego), Teatrem Współczesnym w Szczecinie (Świętoszek oraz Don Juan Moliera, Gry śmiertelne F. Dürrenmatta, Mąż i żona A. Fredry), Teatrem Ludowym w Krakowie-Nowej Hucie (przekład Walentynek I. Wyrypajewa), Teatrem Współczesnym w Warszawie (przekład Transferu M. Kuroczkina) i in. W roku 2007 Andrzej Bubień przyjął w Teatrze Satyry w Sankt Petersburgu (obecnie Teatr na Wasijewskiej) posadę głównego reżysera teatru. Stworzył tam unikatowy zespół aktorski, realizując konsekwentną politykę repertuarową, opierającą się na współczesnej, rosyjskiej i zagranicznej dramaturgii. To w tym właśnie czasie Teatr na Wasjewskiej zaczął pojawiać się na prestiżowych festiwalach teatralnych Europy. Szarańcza Biljany Srbljanović, Rosyjskie konfitury (trzy nominacje do Złotej Maski) oraz Daniel Stein – tłumacz (Nagroda „Złota Rampa” za najlepszy spektakl roku i nagroda premiera rządu Federacji Rosyjskiej za najważniejsze wydarzenie kulturalne roku w kategorii „teatr”) Ludmiły Ulickiej zdobyły najbardziej prestiżowe nagrody, przyznawane przez dziennikarzy i krytyków teatralnych w Rosji. Reżyser współpracuje również z węgierskimi scenami. W roku 2009 wystawił w Teatrze Csokonai w Debreczynie spektakl Obłom-Off wg sztuki Michała Ugarowa, uhonorowany nagrodą festiwalową oraz nagrodą publiczności za najlepszy spektakl roku. W roku 2011 wyreżyserował na tej samej scenie sztukę A. Ostrowskiego Koń ma cztery nogi a też się potknie. Najnowsze realizacje reżysera to m.in.:– Judaszek M. Sałtykowa-Szczedrina (Teatr Ateneum w Warszawie),– Udając ofiarę braci Presniakow (Teatr Ludowy w Krakowie-Nowej Hucie),– Pieszo S. Mrożka w Wielkim Teatrze Dramatycznym im. Grigorija Towstonogowa w Sankt Petersburgu (prapremiera rosyjska!),– Sierpień. Oklahoma. Hrabstwo Osage T. Lettsa (Akademicki Teatr w Omsku, cztery nominacje do Złotej Maski),– Wodewile wg A. Czechowa („Rok Rosji w Hiszpanii”, Toledo)– Curikow M. Kuroczkina (Teatr Polski w Szczecinie),– Rycerskość wieśniacza P. Mascagniego i Pajace R. Leoncavalliego w Operze Nova w Bydgoszczy,– Operetka W. Gombrowicza (Teatr Narodowy w Budapeszcie). Imponującą listę inscenizacji uzupełnić należy o klasyczne wystawienia oper.Przedstawienia Andrzeja Bubienia były prezentowane na festiwalach i przeglądach teatralnych w Tallinie, Rydze, Wilnie, Lizbonie, Helsinkach, Hamburgu, Moskwie, Nowosybirsku, Lublinie i Toruniu. Andrzej Bubień jest również wykładowcą Sankt-Petersburskiej Państwowej Akademii Sztuki Teatralnej, na Wydziałach: Aktorskim i Reżyserii Dramatu.
W Teatrze Rozrywki Andrzej Bubień wyreżyserował monodram muzyczny Elżbiety Okupskiej Uczciwe życie, dramat Ubu król czyli Polacy A. Jarry’ego, musical Sweeney Todd S. Sondheima oraz Niedzielę w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a.WAŻNIEJSZE NAGRODY:
2014 – Grand Prix na 11. Międzynarodowym Festiwalu Gombrowiczowskim w Radomiu za Operetkę.
koncertAlbum „Tischner” – zarejestrowany w 2006 roku w studio S3 i S4 Polskiego Radia w Krakowie – to wspólne wydawnictwo połączonych sił zespołów Voo Voo i rodzinnej góralskiej kapeli Trebunie Tutki pod wspólną nazwą Trebunie-Tutki + Voo Voo-nootki. Na płycie zawarte są myśli księdza profesora Józefa Tischnera, zapisane w tekstach Romana Kołakowskiego i górali z rodziny Trebuni-Tutków, np. skonstruowany w formie litanii utwór „Tischner czyta Katechizm” jest w rzeczywistości listą myśli księdza profesora, wyrażonych w tytułach jego prac: „Homo sovieticus”, „Miłość nas rozumie”, „Ksiądz na manowcach” itp. Premiera albumu miała miejsce 12 marca 2007 r., w rocznicę urodzin księdza Tischnera. Album ukazał się w formie książki z obszernym rozwinięciem myśli księdza Józefa Tischnera, jego spotkań z artystami, występującymi na płycie i historią narodzin pomysłu rejestracji utworów. Po wielu latach przerwy, sympatycy albumu „Tischner” ponownie mają szansę usłyszeć ten materiał na żywo. Wspólne koncerty Voo Voo i zespołu Trebunie Tutki, to przygoda niezwykła. Spotkanie z pięknym i mądrym słowem oraz porywającą, ale i wzruszającą muzyką, w wykonaniu fantastycznych instrumentalistów. Gorąco polecamy!
Sławomir Holland w programie satyryczno-literackim Sławomir Holland to aktor, który ma w dorobku ponad siedemdziesiąt ról w serialach i filmach oraz wiele ról teatralnych na scenach Kielc, Bydgoszczy i Warszawy (Teatr Popularny, Teatr na Woli, Teatr Ateneum).NIC NOWEGO POD SŁOŃCEM to – złożony z doskonałych tekstów Tuwima, Jurandota, Hemara, Leśmiana czy Gałczyńskiego – wieczór pełen świetnie interpretowanych utworów literatury dwudziestolecia międzywojennego, spiętych zabawnym komentarzem, konferansjerką i refleksją.Aktor – spontanicznie i brawurowo, lirycznie i refleksyjnie – dzieli się z widzami przemyśleniami na temat motywu przewodniego spektaklu: nic nowego pod słońcem… scenariusz: Jacek Bursztynowiczteksty: Oskar Kanitz, Benedykt Hertz, Julian Tuwim, Jerzy Jurandot, Marian Hemar, Bolesław Leśmian, Konstanty Ildefons Gałczyński występuje:Sławomir Holland 11 i 12 października 2014godz. 19.30CENY BILETÓW:BILET NORMALNY: 50ZŁBILET ULGOWY: 30ZŁ
Lipstick, to efekt półrocznej rezydencji w Teatrze Rozrywki, która jest nagrodą dla laureata Obserwatorium Artystycznego ENTRÉE.FURU Kolektyw– zwycięzca 4. edycji Obserwatorium Artystycznego ENTRÉE Lipstick, to efekt półrocznej rezydencji w Teatrze Rozrywki, która jest nagrodą dla laureata Obserwatorium Artystycznego ENTRÉE. To już czwarty spektakl, który powstał w przestrzeni Małej Sceny Teatru, w efekcie konkursu dla amatorów i profesjonalistach, którzy realizują się w pozainstytucjonalnych projektach sztuk performatywnych. Lipstick jest spektaklem z pogranicza teatru tańca, performing art i teatru fizycznego. To opowieść na styku jawy i snu. Autoironiczny komentarz do idealnych postaci dziewczęcych kreowanych w bajkach, do pierwszych stron okładek kolorowych magazynów, konkursów piękności w każdym wieku, długich rozmów z własnym odbiciem w lustrze i dobrych rad na zdobywanie, ujarzmianie, obłaskawianie i przemienianie siebie niedoskonałej w obiekt upragniony i konieczny do szczęścia – siebie doskonałą. Bohaterka i jej lustrzane odbicie wędrują poprzez kolejne sceny, nie definiując tego, która jest realna, a która wyśniona – niczym siostry syjamskie, dwie części tej samej osoby, osobowość wewnątrz osobowości. Spleciona z wątków znanych z bajek, tęsknot, marzeń i lęków – tych niedoścignionych, czasem wstydliwych i wielkich, historia o poszukiwaniu własnej tożsamości, nieustannym redefiniowaniu siebie, ściganiu swej wyobrażonej doskonałości i zabijaniu tego, co w sobie niechciane.scenariusz, reżyseria, muzyka: Barbara Songinchoreografia: Aleksandra Holesz, Nina Wolska, Basza Songinreżyseria świateł: Maciej Dziaczkoscenografia i kostiumy: [la:de:lu]występują:Aleksandra HoleszNina Wolska prapremiera: 9 października 2014
(dotyczy również sprzedaży on-line)
Dorota MasłowskaDWOJE BIEDNYCH RUMUNÓW MÓWIĄCYCH PO POLSKUTeatr Studio im. S. I. Witkiewicza z Warszawy „Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku to krótki, pełen humoru i niekończących się gagów dramat. Dwoje przesympatycznych bohaterów pod wpływem niejasnego impulsu udaje się w niezamierzoną frenetyczną podróż życia po Polsce, pełną śmiesznych przygód, które stopniowo przestają być tak aż śmieszne, a wręcz przeciwnie, całkowicie nieśmieszne, a wręcz straszne. Widz musi się liczyć z tym, że jest to sztuka nie aż tak wesoła, jak może się wydawać, jej bohaterowie nie reprezentują pozytywnych postaw społecznych i psychologicznych, a ta podróż wcale nie musi okazać się podróżą życia, a wręcz przeciwnie.” Dorota Masłowska Spektakl otrzymał Nagrodę Główną na 8. Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych 2013. Jest również Finalistą 20. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej 2014. Otrzymał Grand Prix 54. Kaliskich Spotkań Teatralnych 2014. AUTOR: Dorota Masłowska, REŻYSERIA: Agnieszka Glińska, SCENOGRAFIA: Magdalena Maciejewska, KOSTIUMY: Agnieszka Zawadowska, MUZYKA: Jan Duszyński WYSTĘPUJĄ: Monika Krzywkowska, Dorota Landowska, Agnieszka Pawełkiewicz, Marcin Januszkiewicz, Modest Ruciński 30 lipca 2014 godz. 19.00CZAS TRWANIA: 85 MINUT bez przerwy CENY BILETÓW: