fbpx

MIECZYSŁAW UNGER (gościnnie)

Studiował dyrygenturę symfoniczno-operową na Akademiach Muzycznych w Katowicach i Wrocławiu. Uczestniczył również w kursach mistrzowskich prowadzonych przez G. Chmurę i K. Lloyd (Uniwersytet Louisville).

Współpracował m.in. z Teatrem Wielkim w Łodzi, Operą Krakowską, Operą Śląską w Bytomiu gdzie poprowadził spektakle repertuarowe, w tym: Manru I.J. Paderewskiego, Carminę Buranę C. Orffa, Halkę S. Moniuszki, Barona cygańskiego J. Straussa, My Fair Lady F. Loewego, Phantoma M. Yestona i Kota w butach B. Pawłowskiego. W roli asystenta, przygotował premiery: Cyrulika Sewilskiego G. Rossiniego, Anny Boleny G. Donizettiego, Tannhäusera R. Wagnera, Borysa Godunowa M. Musorgskiego, Kopciuszka S. Prokofiewa, Don Giovanniego W. A. Mozarta, Verbum Nobile, S. Moniuszki i Mocy Przeznaczenia G. Verdiego.

Uczestniczył również w koncertach i festiwalach, w roli dyrygenta: Lost Highway O. Neuwirth podczas 59. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, The Golden Dragon P. Eötvösa podczas festiwalu „Opera Rara” w Krakowie, Manru I.J. Paderewskiego podczas festiwalu „Viva Polonia!” w Dworku Paderewskiego i Nabucco G. Verdiego podczas X Europejskiego Festiwalu Muzycznego „Gloria” w Białymstoku, Czarodziejski Flet W.A. Mozarta w Filharmonii Dolnośląskiej, Wesoła Wdówka I. Kalmana z Jurajską Orkiestrą Kameralną; w roli asystenta: The Man Who Mistook His Wife For A Hat M. Nymana z udziałem Tomasza Koniecznego i Vanda A. Dvoraka podczas festiwali „Opera Rara”, współpracował z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej podczas 1 Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. A. Campi w Lublinie.


Foto: Piotr Markowski