Absolwentka Studium Aktorskiego przy Teatrze Śląskim im. S. Wyspiańskiego w Katowicach. W 2011 uzyskała dyplom aktora dramatycznego, przyznawany przez ZASP.
Na profesjonalnej scenie teatralno-muzycznej pracuje nieprzerwanie od 19 roku życia, debiutując w Gliwickim Teatrze Muzycznym, spektaklem High School Musical w reż. T. Dutkiewicza. Jako 15-latka otrzymała stypendium w dziedzinie kultury i sztuki za działalność w zespole gospelowym, ufundowane przez swoje rodzinne miasto Czechowice-Dziedzice.
Współpracowała z teatrami w całej Polsce. Między innymi:– Gliwicki Teatr Muzyczny (High School Musical, Hair)– Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu (Summertime)– Teatr Śląski w Katowicach (Achilles i Panny)– Teatr IV Scena w Katowicach (Kto tam? To nie Ty) – Teatr Polski w Bielsku-Białej (Zorba)– Teatr Palladium w Warszawie (Cuda Rebego)– Teatr Muzyczny w Lublinie (Zorba) Wioleta Malchar jest etatowym członkiem zespołu aktorskiego Teatru Rozrywki od roku 2011. Poza rolami w spektaklach, śpiewa również jako solistka w koncertach sylwestrowych i rozrywkowych chorzowskiej sceny.
Role w Teatrze Rozrywki:
– Wendla w Przebudzeniu wiosny S. Satera i D. Sheika wg F. Wedekinda (nominacja do Nagrody Artystycznej ZŁOTA MASKA), – Maria Magdalena w Jesus Christ Superstar A. L. Webbera; również w Jesus Christ Superstar - koncert (2023 r.),– Sally Bowles w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,– Hudel w Skrzypku na dachu J. Bocka, J. Steina i S. Harnicka,– Nancy w musicalu Oliver! L. Barta,– Hedy La Rue w musicalu Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera,– Sara w Our House T. Firtha i Madness,– Dziecko generała Franco w Położnicach szpitala św. Zofii P. Demirskiego,– postaci w Jeszcze nie pora nam spać R. Kmity i B. Rawskiego,– Młoda Lída Baarová w Gottlandzie M. Szczygła,– Sygnał mózgu 1 w sztuce Bierzcie i jedzcie P. Demirskiego,– Królewna w bajce Kot w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,– Elif w spektaklu Dumrul Szalony G. Dilmena,– Kobieta Szprycha w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,– Inezilla w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,– Jennifer Bristow w farsie Hotel Westminster R. Cooneya,– Papuga, Krowa, Mysz w bajce Czarno na białym M. Guśniowskiej,– Łałka w bajce Pozaziomki, czyli kosmiczna przygoda P. Kowańskiej,– Błękitna Wróżka, Kot w musicalu Pinokio. Il grande musical,– Sandy w musicalu Tootsie D. Yazbeka.
Z wykształcenia jest także pedagogiem. Prowadzi warsztaty aktorskie i wokalne.W swoim dorobku posiada nagrania studyjne m.in. z Marcinem Wyrostkiem.Współpracuje z Teatralnym Stowarzyszeniem Maskania.Foto: Tomasz Zakrzewski
Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie (Filia we Wrocławiu, specjalizacja pantomimiczno-ruchowa).Brała udział w warsztatach w Teatrze Dramatycznym w Warszawie z Robertem Wilsonem, warsztatach komedii dell’arte z Andrea Pangallo oraz tańca butoh w Krakowie z mistrzem Takayuki Ishihara (Japonia).Rolami dyplomowymi aktorki były: Tadrachowa w Moralności pani Dulskiej G. Zapolskiej, Kloc w Śnie nocy letniej W. Szekspira, Fabia w Don Juanie T. de Moliny oraz Iza w Iwonie księżniczce Burgunda W. Gombrowicza.Po studiach zagrała Diabełka w Raju utraconym K. Pendereckiego (Opera Wrocławska) oraz Dziennikarkę w Dietrich i Leander P. Szalszy (Teatr Korez w Katowicach). Marta Kloc ma również w dorobku działania reżyserskie: Pchła Szachrajka J. Brzechwy w jej reżyserii i w wykonaniu uczniów Gimnazjum w Kroczycach zdobyła I miejsce w Wojewódzkim Konkursie Małych Form Teatralnych (2007) oraz Puchar Burmistrza i Grand Prix na XIII Dziecięcym Festiwalu Teatralnym w Czerwonce-Leszczynach (2007). Od września 2008 r. jest członkiem zespołu aktorskiego Teatru Rozrywki. Od roku 2012 aktorka prowadzi i występuje w Lekcjach SZKOŁY TEATRU – autorskim projekcie Teatru Rozrywki, skierowanym do młodzieży. Pełniła funkcję asystenta reżysera w musicalach: Przebudzenie wiosny oraz Położnice szpitala św. Zofii.Śpiewa również w koncertach sylwestrowych i rozrywkowych. Ważniejsze role w Teatrze Rozrywki:– Alicja w musicalu Rent J. Larsona,– Bilka, Szprynca i Cajtel w Skrzypku na dachu J. Bocka, J. Steina i S. Harnicka,– Bileterka w bajce Pan Plamka i jego kot A. Koecher-Hensel,– Żona 2 w Położnicach szpitala św. Zofii P. Demirskiego,– Oskarżyciel, Hela w Our House T. Firtha i Madness,– Anna w Przebudzeniu wiosny S. Satera i D. Sheika wg F. Wedekinda,– Zielona Gęś w spektaklu Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,– Azrail w spektaklu Dumrul Szalony G. Dilmena,– Zebra w bajce Czarno na białym M. Guśniowskiej.Foto: Tomasz Zakrzewski
Absolwentka Instytutu Teatralnego w Moskwie. Pracowała w stołecznym Teatrze im. M. Gogola, później w Wilnie. Od 1992 roku związana z Teatrem Rozrywki – zadebiutowała tu w musicalu Cabaret J. Kandera i F. Ebba. Jej talenty aktorskie, uzupełnione ciepłą, niespotykaną barwą głosu oraz wyjątkowym temperamentem scenicznym, podziwiać można również podczas koncertów sylwestrowych i rozrywkowych chorzowskiej sceny. Rola w Położnicach szpitala św. Zofii przyniosła jej propozycję zagrania w kolejnym spektaklu Pawła Demirskiego i Moniki Strzępki – w grudniu 2011 odbyła się premiera sztuki W imię Jakuba S. (Teatr Dramatyczny w Warszawie), ze świetnie ocenionym udziałem chorzowskiej aktorki. Kolejna przygoda aktorska z duetem Strzępka-Demirski rozpoczęła się w roku 2014 – aktorka grała w serialu teatralnym Klątwa, czyli odcinki z czasu beznadziei (Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie i Teatr Imka w Warszawie). W październiku 2003 roku przygotowała pierwszy recital, złożony z piosenek Anny German. Dzisiaj, recital Człowieczy los – piosenki Anny German gości na stałe na Małej Scenie Teatru Rozrywki. Alona Szostak zagrała w filmie fabularnym Ewa w reż. A. Sikory i I. Villqista (2011), w polsko-szwedzkim obrazie Obce niebo w reż. D. Gajewskiego (Luba) a także w serialach Lekarze oraz Na noże. W serialu tvp Pawła Demirskiego pt. Artyści była duchem Lidii Zamkow.Wystąpiła w koncercie Proszę państwa, będzie wojna podczas 36. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (2015), w koncercie galowym 6. Festiwalu Piosenki i Ballady Filmowej w Toruniu (dwukrotnie – w 2015 i w 2017 roku, gdy – oprócz występu poprowadziła również koncert galowy wspólnie z Krzysztofem Respondkiem), a także podczas Festiwalu Kultury Żydowskiej Warszawa Singera w Warszawie – też dwukrotnie: w roku 2015 zaśpiewała żydowskie piosenki z Odessy, a rok później dała recital Z nadzieją przez życie, wykonywany w czterech językach: hebrajskim, jidisz, polskim i rosyjskim. Recital Z nadzieją przez życie wszedł do repertuaru Teatru Rozrywki.W 2016 r. zagrała Elfriede Jelinek w spektaklu Leni Riefenstahl. Epizody niepamięci I. Gańczarczyk i Ł. Wojtyski w reżyserii Eweliny Marciniak (Teatr Śląski im. S. Wyspiańskiego w Katowicach). Od października 2018 r. gra Doktor Teklę w Seksmisji J. Machulskiego w Teatrze Miejskim w Lesznie. Gra również Gertrudę w głośnym już od premiery spektaklu „Hamlet / ГАМЛЕТ” w reżyserii Mai Kleczewskiej, wystawionym przez Teatr Polski w Poznaniu (premiera: 7 czerwca 2019). Najważniejsze role w Teatrze Rozrywki:– Adelma w Księżniczce Turandot C. Gozziego,– Tatiana w Tangu Oberiu. 1928 Ł. Czuja,– Ida Herkulesowa Wors w Balu u Wolanda Ł. Czuja wg M. Bułchakowa,– Sonia Suwak w Szwagierkach M. Tremblaya,– postaci w KRZYKU według Jacka Kaczmarskiego R. Talarczyka,– Mimi w musicalu Rent J. Larsona,– Regina w Spin – musical D. Pashleya,– Anita w West Side Story L. Bernsteina,– Nina Kunicka w spektaklu Dyzma – musical W. Korcza i W. Młynarskiego,– Duch Babci Cajtel w Skrzypku na dachu J. Bocka, J. Steina i S. Harnicka,– Emma Carew w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a,– Jurna Staruszka w Producentach M. Brooksa,– Położna Fancy w Położnicach szpitala św. Zofii P. Demirskiego,– Szantrapa z siatami, Dyrektor teatru w Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,– Cholesterol w sztuce Bierzcie i jedzcie P. Demirskiego,– Leach oraz członkini komisji egzaminacyjnej w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,– Panna Krumholtz w musicalu Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera,– Bona Sforza w spektaklu Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego (nominacja do Nagrody Artystycznej ZŁOTA MASKA 2019). NAGRODY:– Nagroda Publiczności na wrocławskim Przeglądzie Piosenki Aktorskiej (2000),– Nagroda Publiczności na Festiwalu „Tańczące Eurydyki” im. Anny German (2003),– ZŁOTA MASKA 2012 za rolę Położnej Fancy w Położnicach szpitala św. Zofii,– Statuetka Chłopca z łabędziem – Nagroda Prezydenta Chorzowa w dziedzinie kultury (2012)– w ankiecie miesięcznika „Teatr” NAJLEPSZY, NAJLEPSZA, NAJLEPSI W SEZONIE 2017/2018 nominacja w kategorii "najlepsza rola kobieca" za rolę Bony Sforzy w spektaklu Stańczyk. Musical (nominacja Anety Kyzioł).Nagrodzona na 13. Teatralnych Nagrodach Muzycznych im. Jana Kiepury 2019 w kategorii najlepsza wokalistka musicalowa.Od września 2019 r. występuje w Teatrze Rozrywki gościnnie.Foto: Tomasz Zakrzewski
Absolwentka Studium dla Aktorów Lalkarzy w Będzinie. Zadebiutowała w będzińskim Teatrze Dzieci Zagłębia. Współpracę z Teatrem Rozrywki rozpoczęła w roku 1995, rolą Siostry Mary Hubert w musicalu Nunsense i od razu zwróciła na siebie uwagę widzów brawurowo wykonywanym songiem „Któż świętszy jest niż ja”. Aktorka jest gwiazdą wszystkich koncertów rozrywkowych i sylwestrowych Teatru Rozrywki, ciesząc widzów wyjątkowo piękną barwą głosu i ogromną muzykalnością. O takich jak ona zwykło się mówić, że noszą w sobie swing.
Ważniejsze role w Teatrze Rozrywki:– Siostra Mary Hubert w musicalu Nunsense D. Goggina,– śpiew solowy w widowisku baletowym Gershwin Z. Rudnickiej i J. Rudzkiego,– Gospodyni Don Kichota w Człowieku z La Manchy M. Leigha, D. Wassermana i J. Dariona,– Germana Luzon w Szwagierkach M. Tremblaya,– Królowa Murzynów, Marry w spektaklu W 80 dni dookoła świata po stu latach J. Bielunasa wg J. Verne’a,– Jedna z sióstr Andrew w spektaklu Rumbugiługi, czyli nie zapominaj sióstr Andrew M. Ratyńskiego,– Bosman Żorż / Żona Bosego w Balu u Wolanda Ł. Czuja wg M. Bułchakowa,– postaci w spektaklu KRZYK według Jacka Kaczmarskiego R. Talarczyka,– Margarita w West Side Story L. Bernsteina,– Helen Pierce w spektaklu SPIN – musical D. Pashleya,– Annasz / Kapłan w Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice’a; również w Jesus Christ Superstar - koncert (2023 r.),– Candida w Przygodzie fryzjera damskiego Ł. Czuja wg E. Mendozy,– Wdowa Corney w musicalu Oliver! L. Barta,– Gołda w Skrzypku na dachu J. Bocka, J. Steina i S. Harnicka,– Pani Rychła w sztuce Wesołe kumoszki. Musical wg W. Szekspira,– Frau Gabor, Fraulein Knüppeldick, Fraulein Grossenbustenhalter, Matka Schmidt w Przebudzeniu wiosny S. Satera i D. Sheika wg F. Wedekinda,– Prywatyzatorka w Położnicach szpitala św. Zofii P. Demirskiego,– Szantrapa z gałęziami, Zakonnica w spektaklu Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,– Insulina, Węglowodany w sztuce Bierzcie i jedzcie P. Demirskiego,– postaci w spektaklu Złanocki, czyli bajki dla potłuczonych J. J. Połońskiego,– Amerykanka / Modelka w spektaklu Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a,– Murzynka / Księżna Sidonia-Medina w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,– Mieszkanka I, Archanioł Michał, Cukraszkowa, Nowakowa, Prlmsta w Żywotach świętych osiedlowych wg L. Amejko,– Bywalczyni Kabaretu Kit Kat w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,– Maria Patryk w musicalu Zakonnica w przebraniu A. Menkena,– Bojka w bajce Pozaziomki, czyli kosmiczna przygoda P. Kowańskiej, – Anioł w spektaklu muzycznym Piekło i raj K. Prusa i J. Nohavicy,– Matka Lucignola w musicalu Pinokio. Il grande musical P. Ronchettiego i S. Marconiego.Śpiewa również w musicalu familijnym Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego.Ma swój recital pt. Takiej miłości wam życzę, w którym śpiewa ulubione piosenki przy akompaniamencie Radosława Michalika.Śpiewa też w koncercie zaduszkowym Czy ich jeszcze pamiętasz?.
Występowała gościnnie w Gliwickim Teatrze Muzycznym, grając Esterę w spektaklu Miłość czyni cuda E. Warty-Śmietany i W. Króla.
NAGRODY:– ZŁOTA MASKA 1991 za rolę Macochy w Kopciuszku (Teatr Dzieci Zagłębia w Będzinie),– ZŁOTA MASKA 1997 za piosenki, śpiewane w przedstawieniu muzyczno-baletowym Gershwin, wystawionym w Teatrze Rozrywki,– Prywatna Nagroda Prezydenta Gdyni za rolę Annasza / Kapłana w Jesus Christ Superstar podczas 2. Festiwalu Teatrów Muzycznych w Gdyni (2009),– Chłopiec z łabędziem – Nagroda Prezydenta Chorzowa w dziedzinie kultury (2018),– nominacja do Złotej Maski 2020 w kategorii Aktorstwo za rolę wokalno-aktorską za rolę Marii Patryk,– nominacja do Złotej Maski 2021 w kategorii Aktorstwo za rolę wokalno-aktorską za rolę Anioła w spektaklu muzycznym Piekło i Raj.
Absolwentka studia aktorskiego przy Teatrze STU w Krakowie, aktorka estrady-ekstern, z weryfikacją ZASP. Na scenie STU zagrała w wielu spektaklach, takich jak Wariat i zakonnica S. I. Witkiewicza, Noc Tysiączna Druga C. K. Norwida i Pan Twardowski (pamiętna realizacja Krzysztofa Jasińskiego z Andrzejem Zauchą w roli tytułowej). W 1992 roku podjęła współpracę z Teatrem Dzieci Zagłębia w Będzinie, grając przez trzy sezony w kilkunastu przedstawieniach dla dzieci i dorosłych (do najważniejszych zalicza Szalom znaczy pokój z udziałem Haliny Kalinowskiej oraz Cafe Bar z piosenkami, stworzony przez aktorów tego teatru). Obdarzona niewątpliwą vis comica, chętnie angażuje się w przedsięwzięcia, w których z pasją uprawia pastisz. Od roku 2009 jest pomysłodawczynią koncertów sylwestrowych Teatru.Pełniła również funkcję asystenta reżysera w musicalach: Canterville Ghost, Rent, Sweeney Todd, Bierzcie i jedzcie, Our House, Jekyll & Hyde, Billy Elliot, Producenci, Bulwar Zachodzącego Słońca, Cabaret, Zakonnica w przebraniu oraz Pinokio. Il grande musical oraz w spektaklach: Historia filozofii po góralsku, Hotel Westminster ).Anna Ratajczyk była współautorem scenariusza i reżyserem 24. Gali Sylwestrowej Rozrywka kocha kino.Najważniejsze role w Teatrze Rozrywki:– Elżbieta Bam w Tango Oberiu. 1928 Ł. Czuja,– Siostra Mary Leo w Nunsense D. Goggina,– Hermia w Śnie nocy letniej W. Szekspira,– Jane w Oknie na Parlament R. Cooneya,– Karolina w spektaklu W 80 dni dookoła świata po stu latach J. Bielunasa wg J. Verne,– Tamara / Frieda w Balu u Wolanda Ł. Czuja wg M. Bułchakowa,– Lady Eleonora de Canterville w Canterville Ghost J. Williamsa,– Teresa Dubuk w Szwagierkach M. Tremblaya,– Jedna z sióstr Andrew w spektaklu Rumbugiługi czyli nie zapominaj sióstr Andrew M. Ratyńskiego,– Lady Beaconfield w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildorna i L. Bricusse’a,– Ivet Pardalot w Przygodzie fryzjera damskiego Ł. Czuja wg E. Mendozy,– Jurna Staruszka / Macaj Obracaj w Producentach M. Brooksa,– Dziewka w Historii filozofii po góralsku B. Cioska wg ks. prof. J. Tischnera,– Ptasznik w musicalu Sweeney Todd S. Sondheima,– Kasia w musicalu Our House T. Firtha i Madness,– Blaszka miażdżycowa w sztuce Bierzcie i jedzcie P. Demirskiego,– Sroka w bajce Kot w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,– Pani Wilkinson / Jayne i członkini komisji egzaminacyjnej w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,– Widmo / Księżniczka w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,– Joanna / Heather / Dziennikarka w Bulwarze Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,– Fräulein Kost w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,– Lilly Chatterton w farsie Hotel Westminster R. Cooneya,– Maria Łazarz w musicalu Zakonnica w przebraniu A. Menkena,– Matka Lucignola, Wrona w musicalu Pinokio. Il grande musical.W maju 2015 w Kieleckim Teatrze Tańca odbyła się premiera sztuki Kronos. Erotyczny spokój wg. W. Gombrowicza w reżyserii Michała Znanieckiego, w której Anna Ratajczyk kreuje rolę Rity Gombrowicz.W latach 1995 - 2023 była członkiem zespołu aktorskiego Teatru Rozrywki.Foto: Tomasz Zakrzewski
Zadebiutowała w Teatrze im. S. Jaracza w Olsztynie w roku 1977. Zagrała m. in. Biankę w Białym małżeństwie T. Różewicza, Inez w Zielonym Gilu T. de Moliny, Klarę w Ślubach Panieńskich A. Fredry. W 1981 roku wygrała Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Z Olsztyna przeniosła się do Teatru Śląskiego im. S. Wyspiańskiego w Katowicach (1983), gdzie zagrała m.in. Albertynkę w Operetce W. Gombrowicza, Ofelię w Hamlecie W. Szekspira i Szimenę w Cydzie P. Corneille'a. W 1985 roku wystąpiła gościnnie w Teatrze Rozrywki w Chorzowie jako Gizela w Huśtawce (Seesaw) Cy Colemana. Od 1988 roku związana jest etatowo ze sceną chorzowską. Zagrała tu wiele pierwszoplanowych ról musicalowych, z powodzeniem prezentując wyjątkową umiejętność łączenia liryki z dramatyzmem. Po gościnnych prezentacjach Evity w warszawskim Teatrze Dramatycznym, okrzyknięto ją najlepszą polską aktorką musicalową. Z czasem ujawniła również talenty komediowe, którymi również uwodzi widzów w kilku spektaklach. Zaproszona przez Jana Pietrzaka do stałej współpracy, wiele lat występowała z Kabaretem Pod Egidą. Z tym właśnie zespołem brała udział w tournée po Szwajcarii, Niemczech i Włoszech, a także USA i Kanadzie. W czerwcu 2000 roku gościła na scenie Polskiego Ośrodka Kultury w Londynie, zaś rok później reprezentowała nasz kraj podczas Międzynarodowego Festiwalu Piosenki Chansonfest 2001 w Zagrzebiu (Chorwacja). Występowała również z Filharmonią Śląską oraz Zielonogórską i Zabrzańską. Wciąż współpracuje z orkiestrą KWK „Staszic” w Katowicach. W sierpniu 2003 roku brała udział w Europejskim Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy Górskiej z przedstawieniem Ordonka. Miłość ci wszystko wybaczy, a rok później – z przedstawieniem Ja, Josephine. Wystąpiła tam również ze spektaklem Na końcu tęczy. W czerwcu 2004 r. Maria Meyer została zaproszona na Międzynarodowy Wieczór Pieśni, zorganizowany z okazji 10-lecia Café Teater w Lublanie (Słowenia) oraz na I Ogólnopolski Festiwal Piosenki Retro im. Mieczysława Fogga w Krakowie, na którym otrzymała „Złoty Liść Retro”. W styczniu 2005 roku po raz pierwszy wystąpiła w Pradze, gdzie spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem publiczności. Zaowocowało to kolejnymi recitalami, m.in. na I Mezinárodnim Festivalu Šansonu, podczas Dni Polskich w Maroku oraz Dni Polskich w Le Pradet (Francja). W 1998 roku aktorka założyła własny teatr pod nazwą Ma Scala – Teatr Marii Meyer, którego pierwszą produkcją był spektakl Jestem znów. Maria Meyer śpiewa Brela. Druga propozycja Ma Scali, przygotowana wespół z Teatrem Rozrywki, to spektakl Ordonka. Miłość ci wszystko wybaczy. Warto dodać, że specjalny pokaz przedpremierowy spektaklu odbył się podczas Międzynarodowego Festiwalu Twórczości Kobiecej w Tel Awiwie (Izrael). Piosenki z powyższych spektakli utrwalone zostały na dwóch płytach, wydanych przez Marię Meyer w roku 2004. Kolejne spektakle Ma Scali to Graj dla nas graj. Wieczór pieśni żydowskich, Nie żałuję. Kobieta w polskim kabarecie, Tango Italiano, czyli pranie po włosku, Dietrich. Taka jestem oraz najnowszy: Jestem w niebie. Najważniejsze role w Teatrze Rozrywki:– Gizela w Huśtawce Cy Colemana,– Anna w Dwa razy tak T. Jonesa,– Polly w Operze za trzy grosze B. Brechta i K. Weilla,– Helena Otocka w Firmie M. Hemara,– Ciocia Emilia, Dobra Wróżka Północy w Czarodzieju z krainy Oz H. Arlena, E. Y. Harburga i J. Kane'a,– Sally Bowles w Cabarecie J. Kandera i F. Ebba,– Diablica w Śladach J. Szajny,– Turandot w Księżniczce Turandot C. Gozziego,– Hudel w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,– Pani Barry w Ani z Zielonego Wzgórza wg L. M. Montgomery,– Eva Perón w Evicie A. L. Webbera i T. Rice’a,– Pamela w Oknie na Parlament R. Cooneya,– Siostra Mary Amnezja w musicalu Nunsense D. Goggina,– Aldonza w Człowieku z La Manchy M. Leigha, D. Wassermana i J. Dariona,– Magenta w The Rocky Horror Show R. O’Briena,– Maria Magdalena w rock-operze Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice’a,– Maria Anioł w Szwagierkach M. Tremblaya,– Hanka Ordonówna w spektaklu Ordonka. Miłość ci wszystko wybaczy,– Mańka w spektaklu Dyzma – musical W. Korcza i W. Młynarskiego,– Josephine Baker w Ja, Josephine B. Cioska,– postaci w spektaklu KRZYK wg Jacka Kaczmarskiego R. Talarczyka,– Edith w Odjeździe F. Apkego,– Marynia w Pomalu, a jeszcze raz! I. Šebo,– Lucretia Otis w Canterville Ghost J. Williamsa,– Pani Doktor w Terapii Jonasza J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,– Reinona w Przygodzie fryzjera damskiego Ł. Czuja wg E. Mendozy,– Judy Garland w sztuce Na końcu tęczy P. Quiltera,– Profesor Rektor Sonnenstich, Frau Bergman, Fraulein Hungergurt, Frau Stiefel w Przebudzeniu wiosny S. Satera i D. Sheika wg F. Wedekinda,– Gaździna w Historii filozofii po góralsku B. Cioska wg ks. prof. J. Tischnera,– Pani Nellie Lovett w musicalu Sweeney Todd S. Sondheima i H. Wheelera,– Lida Baarová, Pisarz Eduard Kirchberger w Gottlandzie M. Szczygła,– Stara Dama / Blair Daniels w spektaklu Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a,– Babcia Billly'ego w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,– Frau Blücher w musicalu Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana,– Norma Desmond w Bulwarze Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,– Fräulein Schneider w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,– Matka Przełożona w musicalu Zakonnica w przebraniu A. Menkena,– Maude w spektaklu Harold i Maude C. Higginsa,- Anna w spektaklu Dwanaście godzin z życia kobiety K. Błaszczyńskiej.Śpiewa w koncercie Poeci, których nam zabrakło.Występowała gościnnie w Gliwickim Teatrze Muzycznym, grając Rosele w spektaklu Miłość czyni cuda E. Warty-Śmietany i W. Króla. W serialu paradokumentalnym TVNu pt. Szkoła gra Wicedyrektor Marię Borkowską. NAGRODY:– SPECJALNA ZŁOTA MASKA im. red. Barbary Sośnierz 1995 za rolę Ewy Perón w Evicie,– Nagroda ZASP im. Leny Starke,– Nagroda Wojewody Katowickiego dla Młodych Twórców za wszechstronność sztuki aktorskiej,– Nagroda Plebiscytu Publiczności na najpopularniejszą aktorkę, organizowanego przez „Gazetę Wyborczą – Gazetę w Katowicach” i Wojewodę Katowickiego (1996),– Statuetka Chłopca z łabędziem –nagroda Prezydenta Chorzowa w dziedzinie kultury (2000 r.),– wyróżnienie miesięcznika „Pani” jako jednej ze stu kobiet w Polsce, które w roku 2001 szczególnie zaznaczyły się w życiu publicznym,– Statuetka Narcyza – nagroda przyznawana przez Izbę Przemysłowo-Handlową Rybnickiego Okręgu Przemysłowego za wybitne osiągnięcia zawodowe (2004),– Nagroda Artystyczna Marszałka Województwa Śląskiego (2008),– ZŁOTA MASKA 2013 za rolę Nellie Lovett w musicalu Sweeney Todd,– Srebrny Medal "Zasłużony dla kultury GLORIA ARTIS" (2013),– "Kobieta Humanitas" – Nagroda Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu w kategorii "kultura" (III Konwent Kobiet Sukcesu, maj 2017).Foto: Tomasz Zakrzewski
Absolwentka Studium Wokalno-Baletowego przy Gliwickim Teatrze Muzycznym. Debiutowała w Teatrze Rozrywki postacią Bywalczyni kabaretu Kit-Kat w spektaklu Cabaret J. Kandera i F. Ebba. Pierwszą dużą rolą była Ania Shirley w widowisku muzycznym Ania z Zielonego Wzgórza, które nie schodziło z afisza przez siedem lat (318 spektakli obejrzało 139.366 widzów!).Izabella Malik buduje charakterystyczne, zapadające w pamięć postaci. Zajmuje się dubbingiem, współpracuje również z Teatrem KOREZ, grając m.in. w spektaklach: Swing, Miłość i polityka, czy ostatnio – w Mrożonej papudze F. Apkego. Rola Tekli w kultowym Cholonku Janoscha zaowocowała nominacją do Nagrody Artystycznej ZŁOTA MASKA 2005.W Teatrze Śląskim im. S. Wyspiańskiego w Katowicach gra Matkę w Piątej stronie świata wg K. Kutza.Zagrała w filmach: Angelus L. Majewskiego, Los chłopakos G. Reguły oraz Benek R. Glińskiego. Najważniejsze role w Teatrze Rozrywki:– Ona w Kaczo B. Schaeffera,– Panna Młoda w Śladach J. Szajny,– Dorotka w Czarodzieju z krainy Oz wg F. Bauma,– Chawa w Skrzypku na dachu J. Bocka, J. Steina i S. Harnicka,– Ania Shirley w Ani z Zielonego Wzgórza wg L. M. Montgomery,– Pokojówka w Oknie na Parlament R. Cooneya,– Columbia w The Rocky Horror Show R. O’Briena,– Liza Pakiet w Szwagierkach M. Tremblaya,– Japonka w W 80 dni dookoła świata po stu latach J. Bielunasa,– Kot Barnaba w bajce Pan Plamka i jego kot A. Koecher-Hensel,– Pokojówka w O co biega? P. Kinga,– Natasza w Balu u Wolanda wg M. Bułhakowa,– Robotniczka Drogowa w Stuku puku. Wszystko jest muzyką E. Erhardt,– postaci w spektaklu KRZYK wg Jacka Kaczmarskiego R. Talarczyka,– Christa w Odjeździe F. Apkego,– Anybodys w West Side Story L. Bernsteina,– Joanne w musicalu Rent J. Larsona,– Policjantka w Przygodzie fryzjera damskiego Ł. Czuja wg E. Mendozy,– Członek ekipy Rogera w Producentach M. Brooksa,– Węgiel w bajce Adonis ma gościa F. Apkego,– Zośka w Our House T. Firtha i Madness,– Żona 1 w Położnicach szpitala św. Zofii P. Demirskiego,– Lis w spektaklu Chryzostoma Bulwiecia podróż do Ciemnogrodu K. I. Gałczyńskiego,– Serotonina w Bierzcie i jedzcie P. Demirskiego,– tytułowa rola w bajce Kot w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,– Teolog w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego,– Ziggy, Pucybut w musicalu Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana,– Papuga, Krowa, Mysz w bajce Czarno na białym M. Guśniowskiej,– Myron / Kelnerka / Dziennikarka w Bulwarze Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,– Panna Jones w musicalu Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera,– Mieszkanka II, Apolonia, Andromacha, Anioł, Ruda, Kunerta w Żywotach świętych osiedlowych wg L. Amejko,– Martwa już niestety Anna w spektaklu Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego,– On w monodramie Nieodkryty świat M. Cierzniaka,– Bywalczyni Kabaretu Kit Kat w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,– Matka Przełożona w musicalu Zakonnica w przebraniu A. Menkena,– Sierżant Doppel, Ogrodniczka w spektaklu Harold i Maude C. Higginsa,– Rita w musicalu Tootsie D. Yazbeka. W spektaklu Mariacka 5 L. Majewskiego jest asystentem reżysera.Stworzyła scenariusz, wyreżyserowała i wystąpiła w koncercie Raduj się świecie.NAGRODY:– ZŁOTA MASKA 1994 za rolę Ani Shirley w Ani z Zielonego Wzgórza,– Statuetka Chłopca z łabędziem – Nagroda Prezydenta Chorzowa w dziedzinie kultury (2006).W 2017 roku Izabella Malik znalazła się w prestiżowym 25. SUBIEKTYWNYM SPISIE AKTORÓW TEATRALNYCH Jacka Sieradzkiego w kategorii „na fali” (za rolę w Czarno na białym).Foto: Tomasz Zakrzewski
TEATR ROZRYWKI
ul. M. Konopnickiej 141-500 CHORZÓWcentrala: +48 32 346 19 30fax: +48 32 346 19 39sekretariat: +48 32 346 19 35mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (nie dot. obsługi rezerwacji i zakupu biletów)
NIP: 627 001 18 44 | REGON: 001238005
konto bankowe: Bank Śląski SA o/Chorzówwpłaty za bilety wstępu: nr 69 1050 1243 1000 0090 3047 5132pozostałe wpłaty: nr 37 1050 1243 1000 0010 0000 4497Drodzy Widzowie, prosimy nie opłacać zamówień dokonanych przez Przelewy24 tradycyjnym przelewem! Jeżeli nie powiodła się płatność przez Przelewy24 - wówczas zamówienie zostało automatycznie anulowane, a miejsca powrócą do sprzedaży po upływie 20 minut.KASA BILETOWAkasa czynna w dniach, w których odbywają się spektakle wieczorne: godz. 13.00-20.00oraz w dniach, w których nie odbywają się spektakle:od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-17.00
tel. +48 32 346 19 34 | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.GODZINY OTWARCIA KASY:PONIEDZIAŁEK 18.11 - 13.00-20.00WTOREK 19.11 - 9.00-20.00ŚRODA 20.11 - 9.00-17.00CZWARTEK 21.11 - 13.00-20.00PIĄTEK 22.11 - 13.00-20.00SOBOTA 23.11 - 13.00-20.00NIEDZIELA 24.11 - 13.00-20.00PONIEDZIAŁEK 25.11 - 9.00-17.00WTOREK 26.11 - 9.00-17.00ŚRODA 27.11 - 13.00-20.00CZWARTEK 28.11 - 13.00-20.00PIĄTEK 29.11 - 13.00-20.00SOBOTA 30.11 - 13.00-20.00NIEDZIELA 1.12 - 13.00-20.00BIURO PROMOCJI I OBSŁUGI WIDZÓWczynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.30-16.30tel. +48 32 346 19 31 do 33 | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Jeżeli podczas wizyty chcesz skorzystać z pomocy asystenta osoby niepełnosprawnej - skontaktuj się z biurem.MAGAZYN KOSTIUMÓWtel. +48 32 346 19 58 INSPEKTOR OCHRONY DANYCH Kajetan Jordan Zgłoszenia można składać na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub w siedzibie Teatru Rozrywki, ul. M. Konopnickiej 1, 41-500 Chorzów
artykuł bilet dla przyjaciół
ABONAMENT TEATRU ROZRYWKI Serdecznie zapraszamy do skorzystania z oferty abonamentowej Teatru Rozrywki, przeznaczonej zarówno dla firm, jak i klientów indywidualnych. W ramach ABONAMENTU oferujemy: