Absolwent kompozycji i aranżacji na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach
Autor muzyki do kilkudziesięciu spektakli teatralnych, m.in w: Teatrze Komedia w Warszawie, Teatrze Kamienica w Warszawie, Teatrze Powszechnym w Łodzi, Teatrze Bagatela w Krakowie, Teatrze Powszechnym w Radomiu, Teatrze im. J. Kochanowskiego w Opolu, Teatrze Polskim w Bielsku-Białej, Teatrze Śląskim w Katowicach, Teatrze Banialuka w Bielsku-Białej, Teatrze Scena Polska w czeskim Cieszynie, Teatrze Lalek Rabcio w Rabce-Zdroju.
Stale z powodzeniem działa w tej materii, a istotna część jego aktywności to twórczość dla dzieci. Stworzył muzykę do wielu spektakli dla młodego widza, które swoje premiery miały w w/w teatrach (m.in. Pchła Szachrajka, Calineczka, Szelmostwa Lisa Witalisa, Brzydkie Kaczątko, Tymoteusz wśród ptaków, Kot w butach, Trzy świnki, Smok Bonawentura, Po nitce do kłębka, Tygrys Pietrek). Od lat współpracuje z różnorakimi zespołami dziecięcymi, pisząc dla nich piosenki czy muzykę do spektakli. Współpracował z Ministerstwem Edukacji Narodowej przy produkcji, kompozycji i aranżacji piosenek do podręczników. Od kilku lat stale współpracuje z wydawnictwem Nowa Era właśnie w zakresie produkcji, kompozycji i aranżacji piosenek do podręczników językowych.
Autor muzyki do filmów, seriali, reklam (utwory wykorzystane w m.in. w produkcjach Na dobre i na złe, Na sygnale, Młody Piłsudski, Dywizjon 303, Pies, który jeździł koleją ), udźwiękowienia programów edukacyjnych, piosenek do bajek dla dzieci rejestrowanych na CD.
Na stałe współpracuje z zespołem Golec uOrkiestra jako współproducent, aranżer, kompozytor. Ponadto współpracował i współpracuje z takimi artystami jak m. in: Anna Guzik, Mieczysław Szcześniak, zespół De Mono, Magma, Beata Bednarz, Marcin Pospieszalski. Współtwórca zespołu Dzień Dobry (I nagroda Serce Szczerozłote na festiwalu poświęconym twórczości Marka Grechuty w Krakowie, laureaci BURSZTYNOWEGO SERCA SZCZEROZŁOTEGO podczas Grechuta Festival 2015) jako kompozytor, aranżer, wokalista. Ma za sobą występy na Festiwalu w Opolu jako wokalista, skrzypek, aranżer i kompozytor zespołu Salvator (wyróżnienie w koncercie premier).
Dwukrotnie nagradzany „Złotą Maską” za muzykę teatralną (2007 i 2019).Laureat Nagrody Prezydenta Miasta Bielska-Białej IKAR 2014 za wybitną działalność artystyczną.
Fotografka, reżyserka światła. Jako fotografka na co dzień współpracuje z instytucjami kultury (m.in. Teatrem Łaźnia Nowa, Małopolskim Instytutem Kultury), wydawnictwami (m.in. Wydawnictwem Znak, Wydawnictwem Literackim), a także festiwalami w całej Polsce (m.in. Boska Komedia, Krakowski Festiwal Tańca, Festiwal Malta Poznań [2016-2022]). Najchętniej fotografuje teatr, taniec i oryginalne formy artystycznego wyrazu. Autorka fotografii do książek oraz projektów fotograficznych, które były prezentowane w ramach wystaw indywidualnych (m.in. Dance until we are lost [2021], INSIDE OUT [2020]) i zbiorowych.
W teatrze zajmuje się również reżyserią światła, współpracowała m.in. z Michałem Buszewiczem, Tomaszem Fryzłem, duetem Piaskowski/Sulima, Mirą Mańką, Zdenką Pszczołowską, Darią Kubisiak i Radkiem Stępniem.
Artysta interdyscyplinarny, choreograf i twórca nowoczesnych form opery, w których taniec i ruch stają się narzędziem budowania wspólnoty, inkluzji i empatii. Studiuje Leadership and Communication na Harvard University. Absolwent Wydziału Teatru Tańca Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach (Produkcja Filmowa), Dyplomacji Kulturalnej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Zarządzania Kulturą na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.
W 2022 roku jako pierwszy artysta w historii polskiej opery otrzymał prestiżową FEDORA Biennale Prize za spektakl Łabędzie, uznany również przez Dwutygodnik za Wydarzenie Roku. Twórca autorskich koncepcji warsztatowych opartych na ruchu, które wspierają społeczną inkluzję, niwelują bariery i wzmacniają głos grup marginalizowanych, tworzący między innymi w Argentynie, Korei Południowej, Rwandzie, Chinach.
W swoich projektach łączy eksperyment sceniczny z realną zmianą społeczną, rozwijając idee opery jako przestrzeni dialogu międzykulturowego i odpowiedzialności artystycznej.Swoim innowacyjnym podejściem do choreografii i teatru nieustannie przekracza granice gatunków, oferując widzom doświadczenia artystyczne, które dotykają ciała, świadomości.
Wybrane realizacje artystyczne:
SWANS, KIADA Festival, Seul (Korea Południowa)
Łabędzie, Teatr Wielki w Poznaniu
The Mind is a Still Smoke in an Endless Space, East African Nights of Tolerance, Kigali (Rwanda)
Praktyka widzenia, Nowy Teatr w Łodzi
SM Masochistyczne obrazy Ojciec–Syn, Kielecki Teatr Tańca / Festiwal Nowe Epifanie – uznany przez „Teatr” za najlepszy spektakl taneczny sezonu 2021/2022
The Rape of Lucretia, Polska Opera Królewska
Arianie, Narodowy Stary Teatr w Krakowie
Skóra Węża, Teatr Narodowy w Warszawie
Karamazow, Daugavpils Teatris, Łotwa
The Burning Fiery Furnace, Opera Wrocławska
Pożegnanie Króla – Verdi, Kielecki Teatr Tańca
Przerwana Cisza, Warszawska Opera Kameralna
(ur. 1989 r.) Artysta audiowizualny, scenograf, projektant. Autor muzyki teatralnej i eksperymentalnego elektronicznego projektu DMKHV. Ukończył malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Tworzy obrazy, obiekty, kolaże oraz instalacje. Interesują go relacje człowieka z jego materialnym i kulturowym otoczeniem oraz poszukiwanie nieoczywistych powiązań między z pozoru odległymi zjawiskami, teorie spiskowe, kreatywna prowizorka, tymczasowość, DIY, nadmiar informacji, podejrzane naukowe teksty, głupie żarty, śmiertelna powaga, śmieci, imitacje, zmyślone rytuały, oswojona egzotyka.
Sztuka jest dla niego sposobem na szukanie niedopasowań, zakłóceń, błędów i zaskoczeń w pozornie uporządkowanym świecie.Wystawiał m.in. w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w ramach festiwalu Warszawa w Budowie 2016, MOS w Gorzowie Wielkopolskim, BWA w Katowicach, CSW Kronika w Bytomiu, Galerii Szarej, Kasia Michalski Gallery w Warszawie czy Rondzie Sztuki w Katowicach. Realizował scenografie m.in. w Teatrze im. J. Słowackiego i Narodowym Starym Teatrze w Krakowie, Teatrze im. J. Osterwy w Lublinie i Teatrze Śląskim w Katowicach. Współpracował również z Festiwalem Ars Cameralis, Biurem Dźwięku Katowice i Fundacją Soundscape.
Scenografka, kostiumografka, reżyserka świateł, edukatorka sztuki. Ważne jest dla niej to, co tworzy i dlaczego to robi.
Współautorka scenografii i autorka kostiumów m.in. do spektakli: Korzeniec, Koń, kobieta i kanarek, Siódemka (Teatr Zagłębia), Był sobie Polak, Polak, Polak i diabeł, Wujek 81. Czarna ballada, Wilqu Superbohater (Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach), 1946, (Teatr Żeromskiego w Kielcach), Kariera Artura Ui (Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie), Między ustami a brzegiem pucharu (Teatr Zagłębia). Autorka scenografii: Schwarzcharakterki (Teatr Żeromskiego w Kielcach), Środula Krajobraz Mausa (Teatr Zagłębia), Niemęski (Teatr Stary), Chłopi (Teatr Ludowy), Bajtle (Teatr Naumiony), Mitologia. Nie chce mi się nic nie robić (Teatr Żeromskiego w Kielcach), Królewna Śnieżka (Teatr Mały, Tychy).
Laureatka Złotej Maski za scenografię i kostiumy w spektaklach: Wilqu Superbohater i Między ustami a brzegiem pucharu.
Prowadzi autorską pracownię kreatywną w Starochorzowskim Domu Kultury, gdzie stara się inspirować do tworzenia sztuki dzieci, młodzież i dorosłych.
Ukończyła malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, studia podyplomowe z projektowania ubioru na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.
Reżyserka teatralna i filmowa. Absolwentka Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie i Szkoły Wajdy. Ważniejsze spektakle teatralne: Freddie (Teatr Studio, Warszawa), Cukier Stanik Z. Rudzkiej (Teatr Telewizji) Humanka J. Murawskiego (Teatr Polski, Bielsko-Biała), Pustostan M. Prześlugi (Teatr Polski, Bielsko-Biała); Ciało Bambina Z. Bojdy (Teatr Polski Bielsko-Biała), Utracona cześć Barbary Radziwiłłówny J. Murawskiego (Teatr Nowy, Łódź), Wyspa Kalina Z. Bojdy (Teatr Polski, Bielsko-Biała), 108 kostek cukru Z. Bojdy (Teatr im. J Szaniawskiego, Wałbrzych). Jej spektakle były pokazywane i nagradzane na licznych festiwalach. Prezentowano je także w ramach programu Teatr Polska. Agata Puszcz na swoim koncie ma również reżyserię teatrów telewizji, filmów i programów telewizyjnych. Jest laureatką nagród i wyróżnień takich jak: najlepszy film na B3 Biennale of Moving Pictures, (Frankfurt 2020), Gold Remi w kategorii najlepszy film w Houston (Worldfest Independent Film Festival 2016) Nagrody Rektora AT (Teatrotekafest 2017), Papaya Young Directors (2015). Finalistka konkursu scenariuszowego Script Pro 2017. Laureatka konkursu Script Wars (2024). Uczestniczka Atelier Scenariuszowego.
Absolwentka wydziału Reżyserii Dramatu (specjalizacja dramaturgia) w krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego, słuchaczka podyplomowych Gender Studies IBL PAN, uczestniczka warsztatów teatralnych Laboratorium Dramatu Nowe Epifanie, kursu Laboratorium Nowych Praktyk Teatralnych na Uniwersytecie Humanistycznym SWPS we współpracy z Nowym Teatrem w Warszawie.
Wystawiane, publikowane dramaty: Ciało Bambina (Teatr Polski w Bielsku Białej) – w spisie „najlepszy / najlepsza (dramat) 2018”; Wyspa Kalina (TP w Bielsku Białej, spektakl nagrodzony podczas XVIII Festiwalu Dramaturgii Współczesnej Nagrodą Publiczności, Nagrodą Młodych); 108 kostek cukru (Teatr Dramatyczny im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu), Jezioro (Teatr Dramatyczny w Warszawie), Wyspa (Teatr im. W. Horzycy w Toruniu), Szkubaczki (półfinał GND), seria dramatów o polskich księżniczkach (Nie jestem twoją córką Mieszko w półfinale GND / wydany w zbiorowej publikacji Teatr Starego w Krakowie Młod(sz)a Polska), adaptacja powieści Martyny Bundy Nieczułość pod tym samym tytułem (Teatr Wybrzeże w Gdańsku) i inne.
Rezydencja artystyczna Sommerblut Festival: Face to Faith 2022, rezydencja literacka AiR Goyki 2023, Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na rok 2020 w dziedzinie literatura, Atelier Scenariuszowe VI edycja.
Aktorka, wokalistka, instruktorka wokalna.
Scenografka, kostiumografka, malarka.
Mawia, że: „Światło w spektaklu pełni kolosalną rolę. Budujemy nim wszystkie nastroje, podkreślamy i akcentujemy kolejne sytuacje, wyciszamy lub wręcz przeciwnie – podnosimy napięcie. Dobry oświetleniowiec jest jak malarz. Przy pomocy światła reflektorów maluje pejzaże, sceny zbiorowe i portrety. Tyle, że jego dzieła nie przechodzą do historii. Żyją kilka chwil…”.