KontrabasistaA także edukator, muzyk sesyjny, jazzu uczył się m.in na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach oraz na wydziale Pedagogiczno-Artystycznym Uniwersytetu Śląskiego. Brał udział w licznych projektach współpracując z takimi muzykami jak: Tom Pereira (USA), Terrence Ngassa (KAM), Philip Zoubek (A), Carmelo Iorio (Włochy), Janusz Skowron, Maciej Strzelczyk, Jerzy Główczewski i in.Brał udział w wielu festiwalach jazzowych m.in: Petrovac Jazz Festival, Prag Jazz Festival, Vsetin Jazz Festival, Silesian Jazz Meeting, Tesinsky Jazzovy Podzim, Jazz nad Odrą i wielu innych.Z kwartetem "Fourmat Gabriel" nagrał płytę pt: "Anioły i demony" z muzyką Astora Piazzolli. Obecnie jest w trakcie przygotowywania materiału na swoją autorską płytę.W Teatrze Rozrywki występuje m.in.:– w koncercie zaduszkowym Czy ich jeszcze pamiętasz?,– w koncercie zaduszkowym Jaromir Nohavica. Między piekłem a rajem.Foto: Artur Wacławek
UWAGA!!!Decyzją Marszałka Województwa Śląskiego
w związku z zagrożeniem epidemią koronawirusa
Teatr Rozrywki odwołuje wszystkie wydarzenia w dniach:
Od 10 marca do 14 kwietnia 2020 r.Próby do "Zakonnicy w przebraniu", "Dzieł wszystkich Szekspira",lekcje baletu itd. będą odbywać się zgodnie z planem.
Reżyserka filmowa i teatralna, scenarzystka, doktor sztuki filmowej. Ukończyła reżyserię na WRiTV Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; w latach 2004 – 2016 roku adiunkt i wykładowca na Reżyserii WRiTV, pełniła też funkcję dyrektora artystycznego w Instytucji Filmowej Silesia Film.
W dorobku autorki znalazły się następujące tytuły: Dziewczyny z Szymanowa, Franciszkański Spontan, Przybysze, Labirynt, Znaleźć, zobaczyć, pochować, Arystokraci w Nowej Rosji, Przerwany lot, Opuszczone miasto, a także serial Chicago (telewizja TVN) oraz Widok Krakowa film o literackim obliczu miasta z poetą Adamem Zagajewskim w roli narratora.
Filmy dokumentalne, które kręciła zarówno w Polsce, jak i za granicą (m. in. w Bośni i USA) przyniosły jej prestiżowe nagrody – Brązowy Lajkonik za Dziewczyny z Szymanowa na Krakowskim Festiwalu Filmowym, Grand Prix na Festiwalu Euroshorts za film Przybysze, Grand Prix VIDEOPOLIS Italy za dokument Opuszczone miasto.
Za debiut fabularny Pręgi otrzymała w 2004 roku nagrodę Złote Lwy na Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni. W 2005 roku film był kandydatem do Oscara. Film pt. Senność został w 2008 roku nagrodzony Złotym Klakierem i otrzymał nagrody FFP w Nowym Yorku i Seattle. Zbliżenia z 2016 roku przyniosły nagrody za muzykę i zdjęcia na Festiwalu Prowincjonalia we Wrześni.
Równolegle z twórczością filmową Magdalena Piekorz z powodzeniem realizuje spektakle teatralne. W jej dorobku znalazły się m. in. Doktor Haust – Teatr Studio w Warszawie, Łucja szalona, Miłość i gniew – Teatr Słowackiego w Krakowie, Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków, Oliver!, Pinokio. Il grande musical – Teatr Rozrywki w Chorzowie, Hotel Nowy Świat – Teatr Polski w Bielsku-Białej, Wizyta Starszej Pani – Teatr Śląski w Katowicach, Czyż nie dobija się koni, Królowa Śniegu – Teatr im. Adama Mickiewicza w Częstochowie. Ma również na swoim koncie realizację Teatru Telewizji Techniki negocjacyjne. Na Festiwalu Piosenki Polskiej zrealizowała koncert piosenek Ewy Demarczyk pt. Panna Madonna, Legenda tych lat.Wyreżyserowany przez Magdalenę Piekorz w Teatrze Rozrywki spektakl Pinokio. Il grande musical został nominowany do Nagrody Artystycznej ZŁOTE MASKI 2021 w kategorii Spektakl dla młodych widzów.
W 2019 roku zadebiutowała jako reżyser spektaklu operowego Orfeusz i Eurydyka wystawionego w Warszawskiej Operze Kameralnej.
W latach 2018-2021 pełniła funkcję Dyrektora ds. artystycznych w Teatrze im. Adama Mickiewicza w Częstochowie.
W wolnych chwilach Magdalena Piekorz pisuje wiersze i teksty piosenek. W czerwcu 2021 roku ukazał się jej Dziennik poetycki wydany nakładem wydawnictwa Austeria, a w maju 2019 roku powieść Nieobecność, napisana we współpracy z Ewą Kopsik.Foto: Tomasz Zakrzewski
KOCHANOWSKI. WSZYTKO O DISKOwydarzenie gościnneJan Kochanowski bez wątpienia dokonał w swej twórczości czegoś nowego. Jak nikt przed nim – językiem poezji wyraził swoje osobiste, bardzo prywatne uczucia. Cykl „Trenów” napisał po śmierci jego najmłodszej córeczki, Orszulki. „Treny” są zapisem rozpaczy, nie jest to jednak wyłącznie lament nad zmarłą córką, to raczej próba odnalezienia na nowo prawdy o życiu. Przy obecnej znajomości biografiiKochanowskiego, o przypuszczalnych przeobrażeniach konstrukcji Trenów, o kolejności aktów twórczych poety w pracy nad tym dziełem, trudno powiedzieć coś konkretnego. Ale czy na pewno? Droga dla wyobraźni pozostaje otwarta.Spektakl Kochanowski. Wszytko o disko w nowatorski sposób przedstawia twórczość klasyka, obejmuje „Fraszki”, „Pieśni”, oraz „Treny”. Biografia Kochanowskiego, ujęta zostaje w świat fantazji i muzyki disco, w którym porusza się na scenie czwórka młodych aktorów. Twórczość mistrza z Czarnolasu jest wcielona w narrację i dialogi a także we współczesne kompozycje muzyczne. Oprawa spektaklu sprawia, że poeta pozornie tak już odległy, wielki pan z brodą, może stać się nam bliski jak przyjaciel, Janek. A więc – zacznijmy wszystko od początku. Miło szaleć, kiedy czas po temu!CYTAT:- Śpisz, Janie? Czy cię żałość twoja zwykła piecze? Janie? - Janek...! Janek! - Baczę...! - Gramatykę łacińską powtórzymy sobie, odmieniaj mi słowo... Janek? - No baczę! - Odmieniaj mi słowo... Odmieniaj mi słowo... DISCO! Jan Kochanowski był pierwszym z tych, którzy stworzyli disko. Jak powszechnie wiadomo, w renesansie był to najbardziej popularny gatunek muzyczny. W polo-disko tekst właściwie nie jest wyśpiewywany, jest raczej wyjęczany, co zbliża przekaz piosenki do lamentu. Polo-disko nie ma dokąd wracać. Ta muzyka była, jest i będzie. Jan Kochanowski to disko, disko to Jan Kochanowski. dramaturgia: Patrycja Kowańskareżyseria: Anna Leśniak, muzyka: Magdalena Gajdzica, Szymon Lechowiczchoreografia: Anna Berek występują: Anna Berek, Paulina Nowicka, Marek Bula, Filip Wójcik