Marta Guśniowska jest autorką kilkudziesięciu sztuk teatralnych dla starszych i młodszych dzieci, najchętniej grywanych w teatrach lalkowych. Studiowała filozofię, a pracę magisterską napisała na temat: „Tao baśni. Elementy filozofii taoistycznej w wybranych baśniach chińskich”. Porównywana jest do Jana Wilkowskiego czy Jeremiego Przybory. Jej bajki i baśnie są zaskakujące, dowcipnie pouczające, poetyckie i mądre, a do tego zwięzłe. To atrakcyjne zarówno dla dzieci, jak i dorosłych utwory. W latach 2007-2009 pracowała w Białostockim Teatrze Lalek jako dramaturg, a kolejne trzy lata – w tym samym teatrze jako konsultant literacki. NAGRODY
CENTRAL PARK WESTwg Woody’ego AllenaTeatr 6.piętro z Warszawy Polska prapremiera sztuki Woody Allena Central Park West, w tłumaczeniu i inscenizacji Eugeniusza Korina. Spektakl jest kolejną po ZAGRAJ TO JESZCZE RAZ, SAM częścią zaplanowanego w Teatrze 6. piętro tryptyku Miłość, Zdrada i Wybaczenie według Woody Allena.Central Park West - ulica Nowego Jorku, jeden z najbardziej pożądanych, najbardziej prestiżowych adresów do zamieszkania.Tu mają swoje apartamenty ci, którym w życiu udało się osiągnąć najwięcej. Madonna, Sting, Bono, Demi Moore, Diane Keaton, Steve Martin, Woody Allen… i bohaterowie sztuki Central Park West, państwo Riggs: Phyllis (JOANNA ŻÓŁKOWSKA), wybitna psychoanalityczka po pięćdziesiątce, kobieta władcza i błyskotliwa, oraz jej pięćdziesięciokilkuletni mąż Sam (WOJCIECH WYSOCKI), prawnik gwiazd show biznesu i obiekt westchnień wielu kobiet. To tu marzyliby zamieszkać nieco młodsi przyjaciele państwa Riggs, Carol (MAŁGORZATA FOREMNIAK), kobieta z problemami natury psychicznej, osobowościowej i seksualnej oraz jej mąż Howard (PIOTR GĄSOWSKI), pisarz powieści, których nikt nie czyta, nadwrażliwiec o psychice jeszcze bardziej skomplikowanej, niż u jego małżonki.CENTRAL PARK WEST - TO HISTORIA, KTÓREJ FINAŁU NIE PRZEWIDZI CHYBA ŻADEN Z WIDZÓW. NAJBARDZIEJ NEUROTYCZNA KOMEDIA mistrza gatunku, której współautorami śmiało mogliby być Sigmund Freud i Ingmar Bergman. Groteskowe kompendium wiedzy na temat zdrady i jej pochodnych.(Janusz Lipiński, właściciel Impresariatu Artystycznego „As/Toruń” – organizatora pokazu sztuki Central Park West) reżyseria: Eugeniusz Korinscenografia: Barbara Hanicka występują:Joanna ŻółkowskaMałgorzata ForemniakWojciech WysockiPiotr GąsowskiJulia Pietrucha / Agnieszka Sienkiewicz / Michalina Sosna czas trwania: 110 minut z 1 przerwą
Tomasz KaczorowskiLAS VILLASTeatr Nowy Proxima z Krakowa Mówiono o niej: „głos ery atomowej”. Nazywano ją „kolorowym ptakiem PRL-u”. W paryskiej Olimpii swoim głosem podobno wprawiła w drżenia kryształowe żyrandole, a na scenę w Las Vegas wjeżdżała białym jaguarem. Nikt do końca nie wie, ile w swoim życiu przygarnęła zwierząt i ilu zwierzętom uratowała życie. Violetta Villas – legenda polskiej estrady, w której prywatnym i zawodowym życiu spektakularne sukcesy nieustannie przeplatały się ze spektakularnymi klęskami. Dlaczego musiała odejść w samotności i zapomnieniu? Dlaczego w wolnej Polsce ten kolorowy ptak nie znalazł sobie nigdy miejsca, którego szukał przez całe życie? Las Villas nie jest biografią Violetty Villas. To nie reportaż z jej życia. To opowieść o niemożności pozbycia się kompleksów, o ciągłej potrzebie rozgłosu, o smutnym końcu wielkiej artystki.recenzje:Hanna Piotrowska wykonała wielką aktorską pracę, przełamując zawodowy wizerunek, [głównie była dotychczas obsadzana w rolach lżejszych] który przez lata utrwalił się wśród widzów. Bardzo wiernie i z wyczuciem ukazała postać Violetty Villas, z jej fobiami, wybuchami złości i agresji, a także z głęboką i szczerą wiarą. No i ten potężny wokal, który sprawia, że na ciele pojawiają się ciarki. Przekonująca była również Bożena Borek, która zagrała opiekunkę diwy, kobietę bezwzględną, „złą”, a jednocześnie oddaną swojej gwieździe. Na uznanie zasługuje też Jerzy Karnicki, który stworzył postać charakterystyczną i zabawną, a jednocześnie pasującą do całości. Brawa dla Łukasza Błażejewskiego za scenografię - prostą, a wprowadzającą atmosferę nierealności, snu, omamu. (Daniel Klusek w: gp24.pl) - - -Turpistyczna oprawa całości może odrzucać. Lecz nawet fani Villas powinni docenić wysiłek, jaki w rolę piosenkarki włożyła Hanna Piotrowska. Przy tego typu projektach, istnieje niebezpieczeństwo popadnięcia w parodię. Na szczęście Piotrowskiej udało się wybrnąć z trudnego zadania bez ośmieszania postaci.Villas w spektaklu Siekluckiego nie jest karykaturą idolki. Piotrowska zrywa z medialnym obrazem zdziwaczałej staruszki. Jej kreacja aktorska to wyobrażenie, jakim piosenkarka pewnie żyła do końca swoich dni. Prawdziwa bogini sceny, którą tylko chwilowo strącono do celebryckiego czyśćca. Kolorowy ptak PRL-u pozbawiony wielu piór, ale wciąż po królewsku się noszący. (Łukasz Badula w: kulturaonline.pl)tekst: Tomasz Kaczorowskireżyseria: Piotr Siekluckiaranżacja: Paweł Harańczykscenografia: Łukasz Błażejewskichoreografia: Bartosz Serowik występują:Hanna Piotrowska,Bożena Borek,Jerzy Karnicki,Janusz Marchwiński,Maciej Ferlak,Piotr Sieklucki
William SzekspirLADY MTeatr Nowy z Zabrza monodram na podstawie Makbeta w tłumaczeniu Antoniego Libery z wykorzystaniem fragmentu Łaknąć Sarah Kane. „Palec mnie świerzbi to dowodzi,że jakiś potwór tu nadchodziotwórzcie otwór niech wejdzie potwór”Makbet akt IV, scena 1 Żaden rasowy angielski aktor nie powie: „gram w Makbecie”. Powie: „gram w tej szkockiej sztuce”. Zła legenda „przeklętej” Szekspirowskiej opowieści jest żywa do dzisiaj. Jak twierdzą Anglicy, przy pracy nad Makbetem zdarzały się różne nieszczęścia, ze śmiercią włącznie. Co więc powoduje, że stale wracamy do szkockiej historii? Historii ponurej, naznaczonej zdradą, zbrodnią królobójstwa i dzieciobójstwa. Skażonej obłędem głównych bohaterów – otwórzcie otwór niech wejdzie potwór… Zło wciśnie się w każdą szczelinę, zatruje duszę i poruszy mroczne namiętności. Spowoduje, że Lady Makbet-żona, matka, królowa dopuści się strasznych zbrodni. Co nią powoduje? Odpowiedź jest tylko pozornie łatwa. Jest zła. A może jest słaba, niepewna, samotna, niespełniona? Może tęskni za prawdziwym uczuciem? Może to krzyk rozpaczy? Magdalena Waligórska-Lady M odpowie na te pytania… (Karol Stępkowski) muzyka: MATEUSZ STRYJECKIreżyseria: KAROL STĘPKOWSKIwykonanie lalki: OLA GRUDZIŃSKAZdjęcia: Paweł JaNic Janicki
KATOWICE ZBYSZKA CYBULSKIEGOBył aktorem wybitnym. Na ekranie i na scenie. Odszedł przedwcześnie, w tragicznych okolicznościach. Od tego momentu minęło już 50 lat, a jednak jego sztuka nie zestarzała się, będąc wyzwaniem dla kolejnych generacji artystów. Mimo wielu wspaniałych ról ciągle mamy przekonanie, że jego talent nie został w sposób właściwy wykorzystany. Jego biografia twórcza i życiowa została głęboko zbadana, choć wątki śląskie są na ogół pomijane. A przecież nieprzypadkowo został pochowany w Katowicach.Udział biorą: prof. Andrzej Gwóźdź – filmoznawca i kulturoznawca, Jolanta Król – kierownik literacki Teatru Rozrywki, Wojciech Sarnowicz – reżyser telewizyjny oraz Krzysztof Karwat. Ponadto pokaz filmu dokumentalnego o Zbigniewie Cybulskim.
STARE DOBRE MAŁŻEŃSTWO"MEMORABILIA"Legendarna grupa STARE DOBRE MAŁŻEŃSTWO wciąż przemierza koncertowe szlaki. Zespół niezmiennie złożony jest z wyśmienitych muzyków towarzyszących założycielowi oraz liderowi SDM Krzysztofowi Myszkowskiemu, śpiewającemu swoje kultowe piosenki - od najstarszych (np. Blues o 4 nad ranem, Jak, Sanctus, Bieszczadzkie Anioły) po najnowsze.Soczyste i aromatyczne brzmienie formacji zapewnia niebanalny zestaw instrumentów wykorzystywanych podczas recitali. Uwagę słuchaczy na przeszło dwie godziny przykuć powinny: gitary 6 i 12 strunowe, dobro, kontrabas oraz niepowtarzalne brzmienie harmonijki ustnej.Skład zespołu:KRZYSZTOF MYSZKOWSKI – śpiew, gitara, harmonijka ustnaBOLO PIETRASZKIEWICZ – gitaryROMAN ZIOBRO – kontrabas, gitara basowa, cymbałkiPo koncercie będzie można nabyć nowy dwupłytowy album zespołu Stare Dobre Małżeństwo „MEMORABILIA”.
Jakub PrzebindowskiByć jak Elizabeth TaylorZABIERZ PRZYJACIÓŁ I ZAPYTAJ O BILETY W SPECJALNEJ CENIE.Szczegóły oferty na szóstkę można uzyskać w Biurze Obsługi Widzówtel. 32 346 19 31 do 33.Wielkie osobowości, wielkie namiętności, uzależnienia, toksyczne relacje, samotność i bliskość, euforia i smutek – to treść tej niezwykłej opowieści. Bo też bohaterowie są niezwykli. Burzliwe dzieje związku i uczucia pięknej Elizabeth Taylor i przystojnego Richarda Burtona śledził cały świat, a ich rozstania i powroty do dziś budzą emocje.
scenariusz i reżyseria: Jakub Przebindowskiscenografia: Witek Stefaniakkostiumy: Tomasz Ossoliński
produkcja: AB PRODUCTION
Występują:Małgorzata ForemniakMartyna KliszewskaSambor CzarnotaPaweł Deląg
Urodzony w 1982 roku w Opolu. Muzyk, grafik, współzałożyciel studia projektowego MOONMADNESS. bnnt.pl, moonmadness.euMieszka i pracuje w Poznaniu, gdzie ukończył Akademię Sztuk Pięknych. Współtwórca grupy BNNT. Perkusista zespołu Woody Alien.Gościnie brał udział, jako muzyk w spektaklu "Popołudnie fauna". Foto: Artur Wacławek
Choreografka, tancerka i aktorka. Absolwentka PWST w Krakowie.Stypendystka prestiżowego programu DanceWeb Europe, Art Stations Foundation w 2007 roku, ArtsLink w 2009 (Dance New Amsterdam, NY), Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2011 roku oraz rezydencji artystycznych (m.in. Tanzhaus Dusseldorf). W 2012 roku zorganizowała i była kuratorem festiwalu „Nowy taniec w starym Krakowie” oraz współpracowała jako kurator tańca z Krakowskimi Reminiscencjami Teatralnymi.Od 2012 wykłada na Wydziale Aktorskim PWST w Krakowie. W 2008 roku założyła wraz z Wojtkiem Klimczykiem kolektyw artystyczny Harakiri Farmers, w ramach którego zrealizowała kilkanaście interdyscyplinarnych projektów.Regularnie współpracuje z teatrami dramatycznymi w Polsce i za granicą, tworząc choreografie do spektakli dramatycznych (m.in. Igi Gańczarczyk, Eweliny Marciniak, Jana Klaty, Mai Kleczewskiej, Radka Rychcika, Bogdana Hussakowskiego, Anny Smolar, Anny Augustynowicz, Pawła Łysaka). Realizuje własne projekty taneczne („Testament Optymisty”, Teatr Łaźnia Nowa), filmy („There”), jak również spektakle dramatyczne („BANG BANG”, Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi).Laureatka licznych nagród (m.in. I nagroda w konkursie „Nowe Sytuacje” na festiwalu Malta za spektakl „keret”, główna nagroda w konkursie OFF PPA, Nagroda Prezydenta Miasta Rzeszowa). W 2015 roku nominowana do „Paszportu Polityki” w kategorii „Teatr”.Styl Dominiki Knapik charakteryzuje się poczuciem humoru oraz swobodnym korzystaniem z różnych dziedzin sztuki. Jego materią są codzienne gesty poddane silnej formalizacji.W Teatrze Rozrywki wyreżyserowała Popołudnie fauna.Foto: arch. pryw. Dominiki Knapikhttp://dominikaknapik.com/pl/home/
Muzyk i performer związany z bydgoską sceną alternatywną skupioną wokół klubu Mózg. Na co dzień działający z zespołach T'ien Lai, Alameda 5, Berlusconi oraz Duży Jack. Z niektórymi z nich wydał kilka płyt i zagrał kilkadziesiąt koncertów w Polsce oraz za granicą. Mieszka w Bydgoszczy. Śpiewa i gra na instrumentach elektronicznych, efektach, syntezatorach oraz samplerach.Gościnie brał udział, jako muzyk w spektaklu "Popołudnie fauna". Foto: Artur WacławekWięcej:
https://milieulacphale.bandcamp.com
https://tienlai.bandcamp.com
https://alamedacountydeathcult.bandcamp.com
https://duzyjack.bandcamp.com