fbpx
Marcin Szczygielski
PODRÓŻ POŚLUBNA PLUS

Po sukcesie spektaklu pt. „Wieczór panieński plus”, autor Marcin Szczygielski napisał najnowszą komedię pt. „Podróż poślubna plus”, będącą kontynuacją losów bohaterów „Wieczoru…”. Przed bohaterami nowe, niekoniecznie usłane różami życie. Jednak nim ono się rozpocznie, pora na miłość i upojny miesiąc miodowy.

Pikantny tekst, apetyczna obsada i wyśmienita reżyseria – to składniki wybornego przedstawienia. Jak smakuje przygotowane z artystyczną starannością, najnowsze w karcie, danie główne serwowane przez Teatr Kamienica? Opinie prawdziwych smakoszy teatru są celujące, więc  zapraszamy do stołu. To znaczy na widownię!

Pozornie przyzwoity Barney prowadzi szczęśliwe życie – dom, kochająca żona, praca w restauracji. W jego oczach jednak, wydaje mu się ono nudne, postanawia więc je uatrakcyjnić i organizuje schadzki z przypadkowo spotkanymi kobietami: seksowną Helen, gadatliwą Bobby oraz cierpiąca na depresję Jenny.

Plakat spektaklu „Rodzina Kerwoodów” ukazuje przewracające się rzędy czarnych kostek domina. Na górze sylwetki ludzi w dynamicznych pozach przy różowych drzwiach, sugerujące chaos. Na końcu kostek domina, na dole, dziecięcy wózek. Kolorystyka to czerń, biel i róż, nadające grafikę komediowy, ale dramatyczny ton.
Ray & Michael Cooney
RODZINA KERWOODÓW
farsa w dwóch aktach

Spektakl dla widzów powyżej 14 roku życia.


Wiosenny ranek (i wkrótce potem), dwupiętrowy dom (wynajmowany), sympatyczny Tom (pod trzydziestkę), bystra Linda (również). Przed nimi ważny dzień, lekki stresik wisi w powietrzu, ale są w tym razem i bardzo się kochają – co może pójść nie tak? U Cooney’ów, oczywiście, wszystko, zwłaszcza, gdy jeden z braci Kerwood akurat wpada oddać kluczyki do wana, a drugi – wyświadczyć bliskim przysługę.

Tam, gdzie normalny człowiek powie: „Nie no, bez przesady, aż tak źle nie będzie”, mistrz farsy rzuci: „Patrz i ucz się” i sypnie garścią nonsensów prosto w twarz. Ledwie się widz otrzepie, a tu przykrywa go lawina abstrakcyjnych gagów i nie wiadomo do końca, czy jeszcze się śmiać, czy już płakać.

Nikt tak dziś nie pisze dialogów, nie podkręca tempa, nie odwraca kota ogonem, jak panowie Ray i Michael Cooney. „Rodzina Kerwoodów” to jeden wielki szał kreacji – skąpany w oparach absurdu, z akcją wartką, że strach okiem mrugnąć, z przeinteligentnym tekstem i szerokim polem do aktorskich popisów.

A morał tej historii? Cóż, jeden rabin powie: „Czym skorupka nasiąknie za młodu...”, drugi rabin powie: „Z rodziną to najlepiej na zdjęciu”.


autorzy sztuki: Ray i Michael Cooney
tłumaczenie: Julita Grodek, Archibald Woodham Stowe

reżyseria: Zbigniew Stryj
muzyka: Patryk Ołdziejewski
scenografia i kostiumy: Natalia Kołodziej

reżyseria światła: Marek Mroczkowski

asystent reżysera: Sławomir Banaś
inspicjent: Beata Jabłońska-Rakoczy

autorka plakatu: Aleksandra Sacha


OBSADA
Tom Kerwood: Jarosław Czarnecki
Linda Kerwood: Aleksandra Dyjas
Dick Kerwood: Marek Chudziński
Harry Kerwood: Sławomir Banaś
Katerina: Małgorzata Mazurkiewicz
Andreas: Dominik Koralewski
Downs: Paweł Stefan
Mrs Potter: Maria Meyer / Ewa Grysko 
Boris: Tomasz Jedz


premiera: 25 kwietnia 2025 r.
Duża Scena Teatru Rozrywki
czas trwania: ok. 140 minut z przerwą

PARTNER

rodzinakerwoodow7
rodzinakerwoodow9
rodzinakerwoodow8
rodzinakerwoodow6
rodzinakerwoodow5
rodzinakerwoodow4
rodzinakerwoodow17
rodzinakerwoodow15
rodzinakerwoodow3
rodzinakerwoodow2
rodzinakerwoodow16
rodzinakerwoodow10

Na ciemnym tle złotymi literami widnieje tytuł przedstawienia. W centralnej części plakatu znajdują się trzy postacie: dwaj mężczyźni i kobieta, ubrana w ekstrawagancki strój inspirowany epoką elżbietańską. Kobieta ma platynową perukę, teatralny kołnierz i wyrazisty makijaż, patrzy bezpośrednio na widza, podpierając twarz dłonią. Towarzyszący jej mężczyźni, ubrani na czarno, przyjmują pewne siebie i intrygujące pozy. Kolor ich ubioru zlewa się z tłem plakatu, znacząco wyróżniając tu postać kobiety. Stylizowana typografia i elegancki design podkreślają humorystyczny i dynamiczny charakter spektaklu.
Dziela5
Dziela4
Dziela3
Dziela2
Dziela1
Dziela6
Adam Long, Daniel Singer, Jess Winfield
DZIEŁA WSZYSTKIE SZEKSPIRA (W NIECO SKRÓCONEJ FORMIE)
(“The Complete Works of William Shakespeare (Abridged)”)
komedia w jednym akcie

Kultowy spektakl znów w Teatrze Rozrywki!

„Świat jest teatrem, aktorami ludzie, którzy kolejno wchodzą i znikają.”
 

Co stanie się, gdy pożenimy mistyczny teatr elżbietański z przypadkowością losu? Czy kakofonią jest wiązanie maurowskich wersetów ze stylem rodem z Bronxu? Co otrzymamy z mieszanki intelektu, odwagi, przenikliwości i... braku granic? Jest wiele możliwości, ale tym razem będą to wszystkie dzieła Williama Szekspira. Żeby tego było mało... w jeden wieczór.

W przeszłości takie spotkania sprawiały ogromną satysfakcję wszystkim uczestnikom, którzy wspólnie przeżywali dramaty Łabędzia ze Stratfordu. Szekspir jednak postanowił zmienić moderatorów tych wspólnych wieczorów. W 404. rocznicę swojej śmierci pozwala sobie na odrobinę szaleństwa. Stawia na osoby, które praktycznie się nie znają – w przeciwieństwie do ich legendarnych poprzedników. Brzmi to ryzykownie, ale w tym szaleństwie może być metoda. Dodatkowo, miejsce w którym przychodzi im się spotkać, daje im niezmierzone możliwości. Ogranicza ich jedynie własna wyobraźnia.

Czy Szekspir jest w stanie utrzymać w ryzach swoich przedstawicieli, wrzuconych do swoistego parku rozrywki? Co stanie się, kiedy ruszy rollercoaster i będzie chciał przekroczyć wszelkie granice ciążenia? No cóż... Tego nie wie nikt. Nawet William Szekspir.

Przyszedł moment, kiedy trzeba odpowiedzieć sobie na jedno, bardzo ważne pytanie. Czy jesteśmy na to gotowi? Czy zaryzykujemy ten jeden wieczór? Czy Szekspir wie co robi? Bądźmy szczerzy... zazwyczaj nikt nie jest do końca gotowy na podjęcie ryzyka – skok na bungee, zjazd Hyperionem, czy wolne spadanie ze stratosfery. Nikt nie przeżywa w ten sam sposób przekraczania sił grawitacji, ale u każdego wzbudza ono sporo niezapomnianych emocji. Może warto spróbować?

Jesteście gotowi?

 


Jeśli ktoś lubi absurdalne poczucie humoru i dobrze się bawił, oglądając „Bajki dla potłuczonych” kabaretu Potem (lub ich chorzowską adaptację – „Złanocki”), jeśli bliskie mu są dokonania „Latającego cyrku Monty Pythona” – podczas tego spektaklu poczuje się dokładnie tam, gdzie być powinien. A reszta? „Reszta jest milczeniem” oczywiście.  

[Małgorzata Jęczmyk-Głodkowska w: zpierwszegorzedu.pl]


przekład: Włodzimierz Kaczkowski
reżyseria: Magdalena Wojtacha, Marek Chudziński, Jakub Wróblewski
scenografia i kostiumy: Magdalena Wiluś
muzyka: Kamil Franczak

inspicjent: Beata Jabłońska-Rakoczy
sufler: Katarzyna Grad 

OBSADA:
Magdalena Wojtacha (gościnnie)
Marek Chudziński
Jakub Wróblewski

głos Szekspira: Adam Szymura

zdjęcia: Artur Wacławek
logo: Janusz Różański

premiera: 12 marca 2021 r.
Duża Scena Teatru Rozrywki
czas trwania: około 100 minut

RECENZJE: 
e-teatrdziennikteatralny.pl

Dziela5
Dziela4
Dziela3
Dziela2
Dziela1
Dziela6