KURA NA PLECACH
(Das Huhn auf dem Ruecken)
prawie czarna komedia w 2 aktach
tekst: Fred Apke
przekład: Marta Klubowicz
reżyseria: Zbigniew Stryj
scenografia i kostiumy: Magdalena Wiluś
asystent reżysera: Rafał Gajewski
reżyseria światła: Marek Mroczkowski
producent: Estera Sławińska-Dziurosz
inspicjent: Artur Wacławek
OBSADA:
Pani Kobald: Katarzyna Hołub (gościnnie)
Pan Bonsch: Jarosław Czarnecki
Trup: Rafał Gajewski
premiera: 30 listopada 2019 r.
Mała Scena Teatru Rozrywki
czas trwania: 120 minut z przerwą
Prawa autorskie do sztuki reprezentuje w Polsce
Agencja Dramatu i Teatru ADiT Elżbieta Manthey w Warszawie.
(Two Into One)
Spektakl dla widzów powyżej 14 lat.
tekst: Ray Cooney
przekład: Elżbieta Woźniak
reżyseria: Jerzy Bończak
scenografia: Wojciech Stefaniak
kostiumy: Magdalena Wiluś
opracowanie muzyczne: Radosław Michalik
producent: Estera Sławińska-Dziurosz
inspicjent, sufler: Beata Jabłońska-Rakoczy
rekwizytorzy: Jessica Fitowska, Krzysztof Szreter
światło: Marek Mroczkowski
realizacja: Mariola Szreter, Karol Freier, Mariusz Kosakowski, Adam Treuhahn
OBSADA:
Richard Willey: Jarosław Czarnecki
Pamela Willey: Aleksandra Gajewska (gościnnie)
George Pigden: Hubert Waljewski
Jennifer Bristow: Wioleta Malchar-Orynicz
Lilly Chatterton: Ewa Grysko
Edward Bristow: Andrzej Lichosyt (gościnnie)
Kierownik hotelu: Tomasz Jedz
Kelner: Rafał Gajewski
Maria, recepcjonistka i pokojówka: Magdalena Wojtacha (gościnnie)
Muzyk: Radosław Michalik (gościnnie)
oraz kwartet smyczkowy Teatru Rozrywki w składzie:
Jacek Gros - pierwsze skrzypce
Laura Bukowska - drugie skrzypce
Dominika Michalak - altówka
Ewa Wieczorek-Baran - wiolonczela
czas trwania: 130 minut z przerwą
Duża Scena Teatru Rozrywki
PARTNER SPEKTAKLU:
MARIACKA 5
Tytułowy adres monodramu – Mariacka 5 – to znana wszystkim katowiczanom ulica, na której niegdyś rezydowały pracownice fachu pokrewnego miłości. Ta przejmująca, tragikomiczna spowiedź starej ulicznicy wibruje emocjami. Elżbieta Okupska – ulubiona aktorka śląskiej publiczności – wydobywa z nich prawdę i z szokującą czasami bezpośredniością rysuje obraz kobiety świadomej swego upadku. Bolesna, ale i zabawna opowieść spisana została w gwarze śląskiej i to jest niewątpliwie dodatkowy atut tego przedstawienia.
– Redagując Mariacką uzmysłowiłem sobie, że pisałem ją z myślą o Eli Okupskiej – mówi Lech Majewski. – Być może myślałem wtedy o filmie, ale miałem Elę w głowie. Wiedziałem, że ona musi to wykonać.
Aktorka spotkała się z Lechem Majewskim już wcześniej i to trzykrotnie: na planie filmów Wojaczek (Hornacka), Angelus (Jadźka) oraz Onirica (Ciotka Xenia).
reżyseria, scenografia i światło: Lech Majewski
kostiumy: Dorota Lis-Majewski
konsultacje językowe: Izabella Malik
asystent reżysera: Izabella Malik
asystent kostiumografa: Magdalena Wiluś
inspicjent, sufler: Artur Wacławek
rekwizytor: Jessica Fitowska
realizacja światła: Marek Poprawa
realizacja dźwięku: Mirosław Wołoszyn
występuje:
Elżbieta Okupska
prapremiera: 25 maja 2017 r.
Mała Scena Teatru Rozrywki
czas trwania: 75 minut bez przerwy
projekt plakatu: Andrzej Czeczot i Lech Majewski
www.lechmajewski.art.pl
zdjęcia: Artur Wacławek
RECENZJE:
onet.kultura
Maciej Cierzniak
NIEODKRYTY ŚWIAT
Żyją obok nas. Czasem spotykamy ich na ulicy, w parku, czasem w autobusie. Nie wiemy jak reagować, bo zachowują się inaczej niż my. Trochę się ich obawiamy.
Dlaczego?
Bo niewiele wiemy o autyzmie – przypadłości, z którą żyje jeden procent populacji ludzkiej.
Niewiele też wiemy o świecie, w którym egzystują autystycy. Nie da się tego świata odwiedzić, pobyć w nim chwilę, rozbić namiot na tydzień i wrócić. To nieodkryty świat, w którym unika się kontaktu z innymi ludźmi i z otoczeniem. To kraina wycofania.