fbpx
Jest absolwentką Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej oraz Studium Scenografii Akademii Sztuk Pięknych, również w Krakowie. Przez ponad dwadzieścia lat związana była z Teatrem im. J. Słowackiego w Krakowie. Współpracowała też z innymi krakowskimi scenami: Teatrem Starym, Ludowym i Bagatela oraz Teatrem Polskim w Warszawie, Teatrem Polskim we Wrocławiu i teatrami Gdańska, Opola, Rzeszowa i Torunia.
Do jej najistotniejszych osiągnięć należą projekty scenograficzne i kostiumograficzne w takich spektaklach jak: Opowieści Lasku Wiedeńskiego, Niebezpieczne związki, Nie-Boska komedia, Czerwone nosy, Cyd, Trędowata, Moralność pani Dulskiej, Królowa Śniegu (wszystkie w reżyserii Włodzimierza Nurkowskiego), Juliusz Cezar, Żabusia, (reż. Jerzy Goliński), Pan Jowialski (reż. Kazimierz Dejmek), Kupiec wenecki (reż. Tadeusz Minc), Obóz wszystkich świętych (reż. Mikołaj Grabowski), Uzdrowiciel (reż. Katarzyna Deszcz), Dożywocie (reż. Tomasz Obara), Tango (reż. Krzysztof Orzechowski), O rozkoszy (reż. Maciej Wojtyszko).
Za kostiumy do spektaklu Opowieści gargantuiczne w reż. Katarzyny Deszcz otrzymała nagrodę na Festiwalu Teatrów Ogródkowych w Warszawie, a za scenografię do Pana Jowialskiego (reż. Krzysztof Orzechowski) oraz Ślubu (reż. Elmo Nüganen) – nagrody na Ogólnopolskich Konfrontachach Teatralnych „Klasyka polska” w Opolu.
Najnowsze realizacje Anny Sekuły to m.in.: Turek we Włoszech (reż. Włodzimierz Nurkowski, Opera Krakowska), Don Carlo (reż. Włodzimierz Nurkowski, Opera Nova w Bydgoszczy) oraz – w Operze Wrocławskiej – Kopciuszek (reż. Irina Brook), Pchła Szachrajka (reż. Anna Seniuk) oraz Kandyd (reż. Hanna Marasz).
Z Jackiem Bończykiem współpracowała przy spektaklach: Obywatel oraz Czy to jest przyjaźń, czy to jest kochanie (Teatr im. W. Horzycy w Toruniu), Kot w butach oraz Nie dorosłem. Piosenki Stanisława Staszewskiego (Teatr Syrena w Warszawie).

W Teatrze Rozrywki zaprojektowała kostiumy do musicalu familijnego Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego.

foto: Piotr Kubic