fbpx

020a
019a
018a
017a
016a
015a
014a
013a
012a
011a
010a
009a
008a
007a
006a
005a
004a
003a
002a
001a
Colin Higgins
HAROLD I MAUDE

To niezwykła komedia, która niesie za sobą pochwałę życia i odrzucenie stereotypów, krępujących życie.

Bohaterem jest Harold, młody mężczyzna, który jeszcze nie wyprowadził się z rodzinnego domu i mieszka z matką w pięknej, acz mrocznej posiadłości. Harold ma przyjemność w urządzaniu scen udawanych samobójstw - jak z horroru. Matka ma już dość tych „szczeniackich” zabaw i planuje znaleźć żonę dla syna. Ten jednak w niebanalny, teatralny sposób pozbywa się kandydatek. Harold jest oryginalny i ma szczególne upodobania - oprócz aranżowania swojej śmierci w wolnym czasie chodzi na… pogrzeby. W czasie jednego z nich poznaje Maude, bardzo dojrzałą kobietę, która mogłaby być jego babcią. Maude mieszka w kolorowym i przepełnionym pozytywną energią mieszkaniu. Starsza pani jest pełna radości i temperamentu. Ma niebanalne spojrzenie na życie, a jej zachowanie jest intrygujące i niestandardowe. Maude imponuje Haroldowi umiejętnością odrzucania krępujących norm czy zachowań oraz tym, że w każdym małym szczególe dostrzega piękno otaczającego świata. Jak potoczą się losy Harolda i Maude?


tekst: Colin Higgins

przekład: Julita Grodek
reżyseria: Tomasz Man

scenografia i kostiumy: Anetta Piekarska-Man
projekcje: Zuzanna Piekarska
reżyseria światła: Marek Mroczkowski

muzyka: Tomasz Man
aranżacje, opracowanie muzyczne: Radosław Michalik
ruch sceniczny: Zuzanna Marszał

asystent reżysera: Sławomir Banaś
asystent kostiumografa: Magdalena Wiluś

autor plakatu: Janusz Różański

inspicjent: Iwona Bruch
rekwizytorzy: Jessica Fitowska, Katarzyna Grad, Krzysztof Szreter


OBSADA:

Maude: Maria Meyer
Harold: Jakub Wróblewski
Pani Chasen: Aleksandra Gajewska (gościnnie)
Doktor Matthews / Inspektor Bernard: Jarosław Czarnecki
Służąca Marie / Foka: Zuzanna Marszał  / Foka: Sofiia Popova 
Ojciec Finnegan: Sławomir Banaś
Sierżant Doppel / Ogrodniczka: Izabella Malik
Nancy Mersh / Sylwia Gazel / Dora Sunshine: Anna Surma / Aleksandra Dyjas 
Taper: Radosław Michalik


Prawa autorskie do sztuki reprezentuje AGENCJA DRAMATU I TEATRU "ADiT" Elżbieta Manthey


premiera: 21 października 2022 r.
Duża Scena Teatru Rozrywki

czas trwania: 140 min. z przerwą



RECENZJE:
katowice.wyborcza.pl
zpierwszegorzedu.pl
e-teatr.pl
Chorzów Miasto Kultury



zdjęcia: Artur Wacławek

 

 




Dziela5
Dziela4
Dziela3
Dziela2
Dziela1
Dziela6
Adam Long, Daniel Singer, Jess Winfield
DZIEŁA WSZYSTKIE SZEKSPIRA (W NIECO SKRÓCONEJ FORMIE)
(“The Complete Works of William Shakespeare (Abridged)”)
komedia w jednym akcie

Kultowy spektakl znów w Teatrze Rozrywki!

„Świat jest teatrem, aktorami ludzie, którzy kolejno wchodzą i znikają.”
 

Co stanie się, gdy połączymy mistyczny teatr elżbietański z przypadkowością losu? Czy kakofonią jest łączenie maurowskich wersetów, ze stylem rodem z Bronxu? Co otrzymamy z mieszanki intelektu, odwagi, przenikliwości i... braku granic? Jest wiele możliwości, ale tym razem będą to wszystkie dzieła Williama Szekspira. Żeby tego było mało... w jeden wieczór.

W przeszłości takie spotkania sprawiały ogromną satysfakcję wszystkim uczestnikom, którzy wspólnie przeżywali dramaty Łabędzia ze Stratfordu. Szekspir jednak postanowił zmienić moderatorów tych wspólnych wieczorów. W 404 rocznicę swojej śmierci pozwala sobie na odrobinę szaleństwa. Stawia na osoby, które praktycznie się nie znają – w przeciwieństwie do ich legendarnych poprzedników. Brzmi to ryzykownie, ale w tym szaleństwie może być metoda. Dodatkowo, miejsce w którym przychodzi im się spotkać, daje im niezmierzone możliwości. Ogranicza ich jedynie własna wyobraźnia.

Czy Szekspir jest w stanie utrzymać w ryzach swoich przedstawicieli, wrzuconych do swoistego parku rozrywki? Co stanie się, kiedy ruszy rollercoaster i będzie chciał przekroczyć wszelkie granice ciążenia? No cóż... Tego nie wie nikt. Nawet William Szekspir.

Przyszedł moment, kiedy trzeba odpowiedzieć sobie na jedno, bardzo ważne pytanie. Czy jesteśmy na to gotowi? Czy zaryzykujemy ten jeden wieczór? Czy Szekspir wie co robi? Bądźmy szczerzy... zazwyczaj nikt nie jest do końca gotowy na podjęcie ryzyka – skok na bungee, zjazd Hyperionem, czy wolne spadanie ze stratosfery. Nikt nie przeżywa w ten sam sposób przekraczania sił grawitacji, ale u każdego wzbudza ono sporo niezapomnianych emocji. Może warto spróbować?

Jesteście gotowi?

 


Jeśli ktoś lubi absurdalne poczucie humoru i dobrze się bawił, oglądając „Bajki dla potłuczonych” kabaretu Potem (lub ich chorzowską adaptację – „Złanocki”), jeśli bliskie mu są dokonania „Latającego cyrku Monty Pythona” – podczas tego spektaklu poczuje się dokładnie tam, gdzie być powinien. A reszta? „Reszta jest milczeniem” oczywiście.  

[Małgorzata Jęczmyk-Głodkowska w: zpierwszegorzedu.pl]


przekład: Włodzimierz Kaczkowski
reżyseria: Magdalena Wojtacha, Marek Chudziński, Jakub Wróblewski
scenografia i kostiumy: Magdalena Wiluś
muzyka: Kamil Franczak

inspicjent: Beata Jabłońska-Rakoczy
sufler: Katarzyna Grad 

OBSADA:
Magdalena Wojtacha (gościnnie)
Marek Chudziński
Jakub Wróblewski

głos Szekspira: Adam Szymura

zdjęcia: Artur Wacławek
logo: Janusz Różański

premiera: 12 marca 2021 r.
Duża Scena Teatru Rozrywki
czas trwania: około 100 minut

RECENZJE: 
e-teatr



Dziela5
Dziela4
Dziela3
Dziela2
Dziela1
Dziela6

Plakat przedstawiający stopy przykryte białym prześcieradłem, dwie pary nóg kobiecych, w centralnej części plakatu stopy męskie w czarnych podkolanówkach
Ray Cooney
HOTEL WESTMINSTER
(Two Into One)

Spektakl dla widzów powyżej 14 lat.

Co może się stać, kiedy w pewnym londyńskim hotelu przystojny polityk, wiceminister Partii Konserwatywnej zamierza urządzić sobie tajemną randkę? Zwłaszcza, gdy wraz z małżonką zameldował się w sąsiednim pokoju? Nie mając pojęcia, że ponętna żona całkiem niespodziewanie ulegnie czarowi pewnego sekretarza... Co może się wydarzyć? Absolutnie wszystko! Prosta zdawałoby się intryga przeradza się w ciąg niefortunnych zdarzeń zapowiadających nadciągającą katastrofę, przy wtórze niekończących się salw śmiechu na widowni!

tekst: Ray Cooney

przekład: Elżbieta Woźniak

reżyseria: Jerzy Bończak

scenografia: Wojciech Stefaniak
kostiumy: Magdalena Wiluś
opracowanie muzyczne: Radosław Michalik

producent: Estera Sławińska-Dziurosz
inspicjent, sufler: Beata Jabłońska-Rakoczy
rekwizytorzy: Katarzyna Grad, Krzysztof Szreter
światło: Marek Mroczkowski, realizacja: Mariola Szreter, Karol Freier, Mariusz Kosakowski, Adam Treuhahn


OBSADA:
Richard Willey: Jarosław Czarnecki
Pamela Willey: Aleksandra Gajewska (gościnnie)
George Pigden: Hubert Waljewski
Jennifer Bristow: Wioleta Malchar - Orynicz
Lilly Chatterton: Ewa Grysko
Edward Bristow: Andrzej Lichosyt (gościnnie)
Kierownik hotelu: Tomasz Jedz
Kelner: Rafał Gajewski
Maria, recepcjonistka i pokojówka: Magdalena Wojtacha (gościnnie)
Muzyk: Radosław Michalik (gościnnie)


oraz kwartet smyczkowy Teatru Rozrywki.

premiera: 1 czerwca 2019 r.
Duża Scena Teatru Rozrywki
czas trwania: 130 minut z przerwą


PARTNER SPEKTAKLU:

DSC9050
002NEF3003
001NEF3060
DSC9092
DSC5681
DSC5673
DSC5642
DSC9362
004NEF3221
DSC9347
DSC9330
003NEF3282
007NEF3260
DSC9307
DSC9249
DSC9244
DSC9205
DSC9141
DSC5788
006NEF3245
DSC5707
005NEF3192
DSC5687
DSC9386
DSC9479
DSC9404
DSC9374


Fred Apke
KURA NA PLECACH
(Das Huhn auf dem Ruecken)
prawie czarna komedia w 2 aktach

 
Wyjątkowo udane połączenie humoru sytuacyjnego rodem z rasowej farsy, błyskotliwych dialogów i głębokiej wiedzy psychologicznej na temat alchemii uczuć między kobietą i mężczyzną oraz ich dojmującego braku między mężem i żoną. Komedia, która wzruszy i tragedia, która rozśmieszy do łez.
 
Zawiedziony muzyk, którego opuściła żona zabierając dzieci, pociesza sąsiadkę w stanie szoku, która mówi mu, że... właśnie zabiła swojego męża. Uczynny sąsiad zrobi wszystko, żeby pomóc kobiecie. Zaryzykuje nawet współudział w zbrodni. I oto z chwili na chwilę obcujemy z najbliższą sobie parą pod słońcem, która ma do rozwiązania problem, dalece wykraczający poza dobrosąsiedzkie stosunki. Pan Bonsch w końcu uwierzy, że od dawna jest śmiertelnie zakochany w tytułowej bohaterce i musi ratować ją przed wyrokiem. Pani Kobald bardzo potrzebuje nowego impulsu w życiu, bowiem już dłużej nie chce udawać martwej, czyli być tytułową kurą na plecach… Zajmowanie się różami i rola kury domowej przy mężu-bankierze powoduje, że w jej głowie zaczyna żyć drugie „ja”.
 
Tymczasem Pan Bonsch jest coraz bardziej zainteresowany ciałem sąsiadeczki, które wymaga penetracji wzrokowej dla znalezienia śladów pobicia przez agresywnego małżonka, a kiedy ich nie znajduje, jako mężczyzna stuprocentowy namawia sąsiadkę, żeby spadła ze schodów. Zabawa w teatr nakręca się i rozkręca i zatacza serpentyny, a przecież chodzi o życie „maltretowanej” Pani Kobald. Dwoje sąsiadów, którzy jeszcze przed godziną nic nie wiedzieli o sobie nawzajem nakręcają sprężyny gry na maksa…


tekst: Fred Apke
przekład: Marta Klubowicz
reżyseria: Zbigniew Stryj
scenografia i kostiumy: Magdalena Wiluś

asystent reżysera: Rafał Gajewski
reżyseria światła: Marek Mroczkowski

producent: Estera Sławińska-Dziurosz
 
inspicjent: Artur Wacławek
 
OBSADA:
Pani Kobald: Katarzyna Hołub
Pan Bonsch: Jarosław Czarnecki
Trup: Rafał Gajewski

premiera: 30 listopada 2019 r.
Mała Scena Teatru Rozrywki
czas trwania: 120 minut z przerwą

Prawa autorskie do sztuki reprezentuje w Polsce
Agencja Dramatu i Teatru ADiT Elżbieta Manthey w Warszawie.


001DSC7411
010DSF0989
008DSC7577
007DSC7573
006DSC7564
005DSC7552
004DSC7476
003DSC7461
002DSC7440
012DSF1016
011DSF1005

Maciej Cierzniak
NIEODKRYTY ŚWIAT


Żyją obok nas. Czasem spotykamy ich na ulicy, w parku, czasem w autobusie. Nie wiemy jak reagować, bo zachowują się inaczej niż my. Trochę się ich obawiamy.
Dlaczego?
Bo niewiele wiemy o autyzmie – przypadłości, z którą żyje jeden procent populacji ludzkiej.
Niewiele też wiemy o świecie, w którym egzystują autystycy. Nie da się tego świata odwiedzić, pobyć w nim chwilę, rozbić namiot na tydzień i wrócić. To nieodkryty świat, w którym unika się kontaktu z innymi ludźmi i z otoczeniem. To kraina wycofania.