Projektantka mody i kostiumów teatralnych. Ukończyła studia ekonomiczne, a następnie Szkołę Charakteryzacji Teatralno-Filmowej i Szkołę Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie. W 2009 otrzymała główną nagrodę mediów, wyróżnienie w kategorii premier vision i wyróżnienie od „Łódź Design 2009” w konkursie Złota Nitka.Od wielu lat bierze udział w Międzynarodowym Konkursie Kreatorów Kapeluszy we Francji i wystawie pokonkursowej.Od roku 2007 zaprojektowała kostiumy do wielu przedstawień teatralnych, w tym między innymi: Idiota, Burza, Zaćmienie, Starucha, Rewizor, W starych dekoracjach, Taksówka, Wariat i Zakonnica, Spacerowicz (reż I. Gorzkowski), Płatonow (A. Korytkowska-Mazur) i operowych: O Genowefie (reż. I. Gorzkowski), Hamlet (reż. I. Garcia), Carmina Burana (Izrael), Szekely Fono (Budapeszt, reż. M. Znaniecki).W 2011 roku otrzymała główną nagrodę za najlepszy kostium do monodramu Mozart's Sisterna festiwalu United Solo w Nowym Jorku.Dla Teatru Rozrywki zaprojektowała kostiumy do musicalu Bulwar Zachodzącego Słońca W. L. Webbera, D. Blacka i C. Hamptona.
Marta Guśniowska jest autorką kilkudziesięciu sztuk teatralnych dla starszych i młodszych dzieci, najchętniej grywanych w teatrach lalkowych. Studiowała filozofię, a pracę magisterską napisała na temat: „Tao baśni. Elementy filozofii taoistycznej w wybranych baśniach chińskich”. Porównywana jest do Jana Wilkowskiego czy Jeremiego Przybory. Jej bajki i baśnie są zaskakujące, dowcipnie pouczające, poetyckie i mądre, a do tego zwięzłe. To atrakcyjne zarówno dla dzieci, jak i dorosłych utwory. W latach 2007-2009 pracowała w Białostockim Teatrze Lalek jako dramaturg, a kolejne trzy lata – w tym samym teatrze jako konsultant literacki. NAGRODY
Urodzony w 1982 roku w Opolu. Muzyk, grafik, współzałożyciel studia projektowego MOONMADNESS. bnnt.pl, moonmadness.eu
Mieszka i pracuje w Poznaniu, gdzie ukończył Akademię Sztuk Pięknych. Współtwórca grupy BNNT. Perkusista zespołu Woody Alien.Gościnie brał udział jako muzyk w spektaklu Popołudnie fauna.
Choreografka, tancerka i aktorka. Absolwentka PWST w Krakowie.Stypendystka prestiżowego programu DanceWeb Europe, Art Stations Foundation w 2007 roku, ArtsLink w 2009 (Dance New Amsterdam, NY), Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2011 roku oraz rezydencji artystycznych (m.in. Tanzhaus Dusseldorf). W 2012 roku zorganizowała i była kuratorem festiwalu „Nowy taniec w starym Krakowie” oraz współpracowała jako kurator tańca z Krakowskimi Reminiscencjami Teatralnymi.Od 2012 wykłada na Wydziale Aktorskim PWST w Krakowie. W 2008 roku założyła wraz z Wojtkiem Klimczykiem kolektyw artystyczny Harakiri Farmers, w ramach którego zrealizowała kilkanaście interdyscyplinarnych projektów.Regularnie współpracuje z teatrami dramatycznymi w Polsce i za granicą, tworząc choreografie do spektakli dramatycznych (m.in. Igi Gańczarczyk, Eweliny Marciniak, Jana Klaty, Mai Kleczewskiej, Radka Rychcika, Bogdana Hussakowskiego, Anny Smolar, Anny Augustynowicz, Pawła Łysaka). Realizuje własne projekty taneczne („Testament Optymisty”, Teatr Łaźnia Nowa), filmy („There”), jak również spektakle dramatyczne („BANG BANG”, Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi).Laureatka licznych nagród (m.in. I nagroda w konkursie „Nowe Sytuacje” na festiwalu Malta za spektakl „keret”, główna nagroda w konkursie OFF PPA, Nagroda Prezydenta Miasta Rzeszowa). W 2015 roku nominowana do „Paszportu Polityki” w kategorii „Teatr”.Styl Dominiki Knapik charakteryzuje się poczuciem humoru oraz swobodnym korzystaniem z różnych dziedzin sztuki. Jego materią są codzienne gesty poddane silnej formalizacji.W Teatrze Rozrywki wyreżyserowała Popołudnie fauna.Foto: arch. pryw. Dominiki Knapikhttp://dominikaknapik.com/pl/home/
Muzyk i performer związany z bydgoską sceną alternatywną skupioną wokół klubu Mózg. Na co dzień działający z zespołach T'ien Lai, Alameda 5, Berlusconi oraz Duży Jack. Z niektórymi z nich wydał kilka płyt i zagrał kilkadziesiąt koncertów w Polsce oraz za granicą. Mieszka w Bydgoszczy. Śpiewa i gra na instrumentach elektronicznych, efektach, syntezatorach oraz samplerach.Gościnie brał udział jako muzyk w spektaklu Popołudnie fauna. Więcej:
https://milieulacphale.bandcamp.com
https://tienlai.bandcamp.com
https://alamedacountydeathcult.bandcamp.com
https://duzyjack.bandcamp.com Foto: Artur Wacławek
Kostiumograf, scenograf, absolwentka kierunku scenografii na Wydziale Malarstwa ASP w Krakowie oraz stypendystka na uczelni Kunsthochschule Berlin Weissensee.Jako kostiumograf współpracowała m.in. z Pawłem Świątkiem przy spektaklach: Sen nocy letniej w Teatrze im. J. Kochanowskiego w Opolu, Książę Niezłomny w Teatrze im. S. Jaracza w Łodzi oraz Beniowski w Teatrze Imka w Warszawie. Współpracowała też z Janem Klatą przy dwóch spektaklach: Król Edyp oraz Król Ubu w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie.Jest autorką kostiumów do spektaklu Cynkowi chłopcy w reż. Kuby Skrzywanka, zrealizowanym w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu a także do spektaklu w reż. Dominiki Knapik Bang Bang (Teatr im. S. Jaracza w Łodzi).Jako scenograf i kostiumograf współpracowała z niemiecką grupą „Kainkollekive” przy spektaklu Burn out city (reż. Fabian Lettow), a także z reżyserem Jackiem Bałą m.in. przy spektaklu Amadeusz w Teatrze Miejskim w Gdyni.W roku 2015 Karolina Mazur brała udział w Międzynarodowym Spotkaniu Kostiumografów, które odbywało się w Helsinkach pod hasłem Critical Costumes; pokazywała tam swoje zrealizowane projekty kostiumów do spektaklu Król Edyp.Karolina Mazur zajmuje się także projektowaniem mody i ubrań, swoje prace miała okazje pokazać m.in. w konkursie Re-Act Fashion w Łodzi.W Teatrze Rozrywki zaprojektowała przestrzeń i kostiumy do spektaklu Popołudnie fauna.
Dramaturg, pisarz. Zadebiutował w 2009 roku jako autor adaptacji i dramaturg przy spektaklu Werter w reżyserii Michała Borczucha (Stary Teatr, Kraków).Jego późniejsze spektakle to m.in. Metafizyka dwugłowego cielęcia S. I. Witkiewicza w TR Warszawa (reż. M. Borczuch) oraz Śmierć i dziewczyna E. Jelinek (reż. E. Marciniak).Publikował opowiadania w „Lampie”, „Ha!arcie” i „Ricie Baum”. W 2016 roku napisał dramat Nie jestem już psem, który niebawem ukaże się w magazynie teatralnym „Dialog”. Pisał również dla Zachęty, Galerii Arsenał w Białymstoku oraz udzielał się jako krytyk na łamach Dwutygodnika.Spektakl Popołudnie Fauna to jego pierwsza współpraca z Dominiką Knapik.Foto: Barbara Wadach
Kompozytor. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie kompozycji. W roku 2013 otrzymał tytuł doktora.Tworzył utwory na zamówienie takich instytucji, jak: Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego, Instytut Adama Mickiewicza, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Zamek Królewski w Warszawie, Filharmonia Kaliska, Centrum Myśli Jana Pawła II.Utwory Tomasza Opałki wykonywane były na wielu festiwalach i koncertach w Polsce i zagranicą. Wśród nich są: Łańcuch X (2013), Festiwal Prawykonań NOSPR, Warszawskie Spotkania Muzyczne 2013, Warszawska Jesień – Koncerty Koła Młodych ZKP (2008, 2010, 2011, 2012), Brücken Festival für Neue Musik (2009), COM’IN (2008, 2009), Cztery Pory Roku – Jesień (2009), Warszawskie Spotkania Muzyczne (2012, 2013), Generacje (2007, 2012), Festiwal Młodych Kompozytorów – Chopin. Transgresje (2010), Wszystkie Mazurki Świata (2010), Beijing Modern (2011), Musica Moderna (2012), Festiwalu organizowanym przez orkiestrę Sinfonia Varsovia – Letnie Koncerty na Grochowskiej, cyklu Muzyka Kresów Wschodnich podczas Festiwalu Warszawska Jesień 2012.Poza Polską utwory Tomasza Opałki wykonywane były w Niemczech, Rosji, Ukrainie, Słowacji, Białorusi, Chinach.Muzyka Tomasza Opałki została wydana jak do tej pory na sześciu płytach (Castello GT, Polmic, Hudobne Centrum). Na początku 2013 roku ukazała się książka „Dźwięki, Szepty, Zgrzyty” – 16 opisywana jako „Wywiady z 16 największymi polskimi kompozytorami” wśród nich, jako najmłodszy znalazł się Tomasz Opałka.Utwory Opałki były wykonywane przez takie zespoły, jak: Polska Orkiestra Radiowa (dyr. Wojciech Michniewski, Łukasz Borowicz, Szymon Bywalec), Orkiestra Muzyki Nowej (dyr. Szymon Bywalec), Orkiestra Musica Festiva (dyr. Stanisław Krawczyński), Orkiestra Filharmonii Łódzkiej (dyr. Michał Klauza), Orkiestra Filharmonii Kaliskiej (dyr. Adam Klocek), Unplugged Orchestra (dyr. Michał Śmigielski), Scontri Ensemble, Chór Centrum Myśli Jana Pawła II oraz soliści: Maciej Frąckiewicz, Leszek Lorent, Janusz Wawrowski, Jadwiga Czarkowska, Wojciech Herzyk.Łączy działalność na gruncie muzyki poważnej i filmowej. Jest autorem 19 partytur filmowych, wśród których są filmy nagradzane na konkursach i festiwalach filmowych na całym świecie. Wiele z tych filmów pojawia się również regularnie na antenie TVP Kultura. Wśród najbardziej nagradzanych produkcji są: Drwal (Lubmerjack) prod. Fumi Studio, Polska, w reżyserii Pawła Dębskiego (kilkanaście nagród), Skeleton Girl 3D (Kanada), prod. Bleeding Art Industries (Grand Prix na festiwalu filmów 3D BE FILM w Nowym Jorku, 2012), Na dobry początek Wojciecha Klimali (biorący udział w konkursie Młodego Kina podczas 36. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni), Żaklina Marcina Szuwarowskiego (biorący udział w konkursie Młodego Kina podczas 37. Polskich Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni). NAGRODY:laureat Ogólnopolskiego Konkursu dla Młodych Kompozytorów „Crescendo” w Tarnowie w 2001;nagroda na III Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Uczniowskiego Forum Muzycznego za utwór „Wspomnienie...” w 2002;pierwsza nagroda oraz Nagroda Wykonawców za utwór „Interaction I” na orkiestrę w 2003;III nagroda (pierwszej nie przyznano) na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Alexandra Moyzesa w Bratysławie, za kompozycję „Visions of Perfect Shapes” na orkiestrę symfoniczną (2006);II nagroda za utwór „Epiderma” na wielką orkiestrę symfoniczną na Konkursie Kompozytorskim Grzegorza Fitelberga w Katowicach (2006);III nagroda na Pierwszym Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Jana Pawła II za utwór „Liść” – na chór i orkiestrę do tekstów Mai Baczyńskiej (2007);II nagroda Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego im. Karola Szymanowskiego zorganizowanego z okazji 90-lecia ZAiKS (pierwszej nie przyznano) ex aequo z Bartoszem Kowalskim-Banasewiczem za utwór „Quadra” (2007);I nagroda w programie TVP – Dolina Kreatywna (2007);III nagroda na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Grażyny Bacewicz w Łodzi, za utwór „Symfonia Horyzont Zdarzeń” (2009);główna nagroda podczas Konkursu Kompozytorskiego Wawel (2010).Foto: Artur Wacławekhttp://www.opalkamusic.com
Reżyser, absolwent Akademii Teatralnej (dyplom na Wydziale Reżyserii w 2012r. z wyróżnieniem, spektakl Pokojówki Geneta). Jego dotychczasowe prace teatralne były prezentowane na Bydgoskim Festiwalu Operowym (Dziady-Widma - również zarejestrowane i emitowane w TVP Kultura), na Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku (Miarka za miarkę) oraz na Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy (słuchowisko Fragmenty listów miłosnych), na Forum Młodej Reżyserii w Krakowie (Pokojówki), na Festiwalu Oblicza Teatru w Polkowicach (Opowiadania nie tylko dla dzieci). Jako asystent reżysera pracował z Natalią Babińską w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej, Jarosławem Kilianem w Teatrze Polskim, Mikaelem Marmarinosem w Teatrze Dramatycznym, Grażyną Kanią w Teatrze Powszechnym i Michałem Zadarą z Teatrze Żydowskim w Warszawie. Jesienią 2010 r. ukończył 6-tygodniowy międzynarodowy kurs Teatru i Kultury Japońskiej organizowany przez UNESCO Chair w Bukareszcie pod okiem japońskich mistrzów noh, butoh i kabuki. W marcu 2012 r. brał udział w międzynarodowych warsztatach nowej dramaturgii i sztuki teatralnej "FIND plus" w teatrze Schaubühne w Berlinie pod kierunkiem Thomasa Ostermeiera.
Od ukończenia studiów zrealizował kilkanaście projektów teatralnych. Wśród nich są zarówno spektakle jak i tzw. czytania performatywne. Pracował m.in. w Teatrze Powszechnym w Warszawie, Teatrze Bagatela w Krakowie, Teatrze Horzycy w Toruniu, Teatrze Kamienica w Warszawie, Teatrze Słowackiego w Krakowie, Teatrze Norwida w Jeleniej Górze (Miłość i polityka), a także wielokrotnie w Teatrze Żydowskim w Warszawie (Chleb powszedni, Koszałki opałki, Opowiadania nie tylko dla dzieci, Po chińsku do ciebie mówię, Midrasze i przypowieści). Ostatnią realizacją w Teatrze Żydowskim jest spektakl Królestwo wszechwanny na dużej scenie, oparty na własnej adaptacji poezji, skeczy i piosenek Hanocha Levina z autorską muzyką Tomasza Opałki. Do spektaklu (Opowiadania nie tylko dla dzieci napisał własną muzykę na wiolonczelę, która jest na żywo wykonywana podczas przedstawienia przez Aleksandrę Monkiewicz.
W roku 2012 założył także niezależną grupę teatralną Atu Teatr, z którą podróżuje po Polsce prezentując spektakl wg tekstu Bogusława Schaeffera Scenariusz dla trzech aktorów.
W 2016 roku ukończył mistrzowski kurs reżyserii filmowej w Szkole Wajdy i obecnie pracuje nad swoim debiutem filmowym. Jest również autorem kilku adaptacji teatralnych (pod opieką ZAiKSu).
Oprócz pracy reżyserskiej, literackiej i drobnych zadań kompozytorskich, Paweł Paszta od 2007 roku jest również instruktorem dramy i pracuje jako pedagog teatru z młodzieżą. Stale współpracuje z jednym z warszawskich gimnazjów realizując autorski program w ramach przedmiotu "zajęcia artystyczne" z klasą pierwszą. Połączeniem pracy pedagoga i reżysera była również dwukrotna współpraca z Wydziałem Śpiewu Klasycznego Zespołu Szkół Muzycznych im. F. Chopina przy ul. Bednarskiej w Warszawie. Stworzył tam Utwór o muzyce (2011) - oparty na słynnych ariach, duetach i pieśniach oraz Pałac duchów (2013) - w całości oparty na kompozycjach Stanisława Moniuszki. W kwietniu 2013 poprowadził praktyczną część seminarium dla pedagogów szkół muzycznych p.t. Moniuszko znany i nieznany - praca nad aktorską interpretacją Moniuszki. Współpracuje także ze Szkołą Muzyczną im. Józefa Elsnera przy ul. Miodowej w Warszawie.
Od roku 2013 pracuje także jako asystent na Wydziale Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie. Foto: Tomasz Zakrzewskihttp://www.pawelpaszta.pl/
To słodko-gorzka, ostro-tkliwa i senno-realna sztuka polskiego uznanego twórcy kabaretowego Tomasza Jachimka. Naprawdę warto przyjść i dać się rozbawić, wzruszyć. Dobry humor i refleksja gwarantowane!