fbpx

Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach oraz stypendysta North Texas State University, w klasie Ed’a Soph’a i Ron’a Fink’a, jak również Berklee College Of Music. Rodowity chorzowianin.

Przebywając w Stanach Zjednoczonych współpracował m.in. z Piotrem Rodowiczem, Grażyną Auguścik, Markiem Dyktą, Bogdanem Hołownią oraz z wieloma amerykańskimi muzykami, m.in. z Davidem Friedmanem, Davem Youngiem, Markiem Soskinem, czy Harvie Swartzem. W Polsce współpracował z zespołami „New Presentation”, „In-Spector” (zespół nagrodzony na festiwalu jazzowym w Hoeillart w Belgii w 1993 roku), z kwintetem Krzysztofa Popka, oraz z wieloma wybitnymi muzykami, takimi jak: Janusz Muniak, Tomasz Szukalski, Henryk Majewski, Sławomir Kulpowicz, Krzysztof Ścierański, Krystyna Prońko, Ewa Uryga, Grzegorz Kapołka, Artur Dutkiewicz, Zbigniew Namysłowski, Lora Szafran.

Prowadził wiele warsztatów muzycznych w kraju (m.in. w Puławach) i za granicą (w Kincardine w Kanadzie, obok takich muzyków jak: Dave McMurdo, Alex Dean, Dave Young, z którymi również koncertował).

W Teatrze Rozrywki występował gościnnie w recitalu Alony Szostak Człowieczy Los oraz w spektaklu Szkoła Bluesa.

Obecnie jest wykładowcą Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach, gdzie prowadzi klasę perkusji. Aktywnie koncertuje i nagrywa. 

Gitarzysta basowy, pianista, działający na polskiej scenie muzycznej od 1985 roku, kiedy to zadebiutował w zespole Zbigniewa Namysłowskiego na festiwalu Jazz Jantar. Uczestniczył w nagraniu ponad trzydziestu płyt, z których wiele wyróżniono prestiżowymi nagrodami, między innymi Fryderykiem za album 4 Basy. W 2001 roku uhonorowany został nagrodą „za wybitne osiągnięcia basowe” przez czasopismo Gitara i Bas.
 
Koncertuje w kraju i zagranicą z najwybitniejszymi muzykami jazzowymi i bluesowymi.
 
Darek Ziółek uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Jest wykładowcą w klasie gitary basowej na wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Uniwersytetu Rzeszowskiego. Prowadzi także zajęcia na studiach podyplomowych Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej i w Młodzieżowym Ośrodku Pracy Twórczej.

W Teatrze Rozrywki występował w koncercie Alony Szostak Człowieczy los, gdzie grał na gitarze basowej.



foto: http://darekziolek.com/
Muzyk-instrumentalista, kompozytor. „Komponowanie, produkowanie muzyki, miksowanie oraz gra na instrumentach perkusyjnych to czynności, którym mogę oddawać się bez reszty”, mówi artysta. „Dotychczas pracowałem przy wielu projektach komercyjnych, a najważniejsze to: identyfikacja dźwiękowa kanałów Premium Telewizji N, identyfikacja dźwiękowa Kanału Tele5, muzyka kampanii „Z Tobą bez przerwy” Maxwell House, muzyka kampanii Aloha From Deer, muzyka kampanii „Ciekawość”, Redd'sa, program „Copernicus” na Polsat News, muzyka i udźwiękowienie gali Klubu Twórców Reklamy KTR oraz gali Media Trendy 2011, udźwiękowienie i efekty specjalne dla największych słuchowisk Audioteka.pl i in.
 
Wojciech Urbański pracuje również dla teatru – skomponował muzykę do spektakli:
Kanastra R. Woźniaka (Teatr Academia w Warszawie, 2012),
Strona za stroną R. Woźniaka (Teatr Academia w Warszawie, 2014),
Versus R. Garcii (Teatr Nowy im. T. Łomnickiego w Poznaniu, 2015).

Z Teatrem Rozrywki współpracował komponując muzykę elektroniczną do spektaklu Jana Czaplińskiego Stańczyk. Musical.
W ankiecie miesięcznika „Teatr” NAJLEPSZY, NAJLEPSZA, NAJLEPSI W SEZONIE 2017/2018 Wojciech Urbański otrzymał nominację w kategorii "najlepsza muzyka" za muzykę do spektaklu Stańczyk. Musical (nominacja Michała Centkowskiego).

Foto: Paweł Fabjański (źródło: facebook)
Artysta wizualny, architekt, scenograf, producent muzyczny.
Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej. Należy do wrocławskiego kolektywu artystycznego Identity Problem Group [IP], współzałożyciel fundacji IP group oraz eksperymentalnego studia IP Studio we Wrocławiu.
Współpracował z WRO Art Center, jako architekt wystaw w ramach edycji Biennale WRO 2015 i 2013 oraz jako kurator tworząc program „Ciało i Ekonomia” w ramach edycji Wro Biennale 2015. Realizuje autorski projekt „SYREX” promując wrocławską scenę muzyki techno, tworzy eksperymentalny projekt pod nazwą Kurowicki/Choromański.
W 2010 roku zadebiutował jako scenograf w Teatrze Polskim we Wrocławiu, twórca scenografii do spektakli teatralnych Farinelli, Kliniken / miłość jest zimniejsza niż śmierć w Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz Arkropolis w Narodowym Teatrze Starym w Krakowie – wszystkie w reżyserii Łukasza Twarkowskiego.
Współpracował z Krystianem Lupą przy projekcie i realizacji scenografii do spektaklu Wycinka w Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz w Teatrze Wielkim w Tianjin w Chinach.
W latach 2005-2009 przebywał w Moskwie gdzie pracował w przy projektach i realizacjach budynków użyteczności publicznej.
Od 2009 roku nieprzerwanie do dziś prowadzi Pracownię Architektoniczną „IA” we Wrocławiu. W swoich pracach bada szeroko rozumianą przestrzeń architektoniczną w relacji do ruchu, dźwięku i obrazu wideo.

Foto: Rolling Eye
Duet kompozytorsko-wykonawczy. Laureaci wielu nagród w dziedzinie muzyki rozrywkowej (min. Fryderyki, Nagrody Radia BBC) oraz dramatycznej (m.in. Boska Komedia). Autorzy płyt, muzyki teatralnej oraz filmowej.

Wybrane realizacje teatralne:
Muzykanty Wielkiego Pola, reż. Cezary Studniak, Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu, 2008,
Złe sny, reż. Agata Duda-Gracz, PWSTiF w Łodzi, 2013,
Każdy musi kiedyś umrzeć Porcelanko, czyli rzecz o Wojnie
Trojańskiej, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie, 2013,
Iwona księżniczka Burgunda W. Gombrowicza, reż. Agata
Duda-Gracz, Teatr im. Jaracza w Łodzi, 2014,
Wielka płyta, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr Muzyczny Capitol
we Wrocławiu, 2014,
Wszyscyśmy kupcy starej tandety, reż. Agata Duda-Gracz, 2014,
Dziady. A. Mickiewicz, reż. Michał Zadara, Teatr Polski we
Wrocławiu, 2014,
Podróż zimowa, reż. Paweł Miśkiewicz, Teatr Polski we
Wrocławiu, 2014,
Dziadów część III, reż. Michał Zadara, Teatr Polski we
Wrocławiu, 2014,
Mary Stuart, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr Ateneum im.
Jaracza w Warszawie, 2015,
Dziady – całość, reż. Michał Zadara, Teatr Polski we
Wrocławiu, 2016,
Mała mysz i słoń do pary, reż. Agata Kucińska, Opolski
Teatr Lalki i Aktora, 2016,
Budorigum, reż. Cezary Studniak, Przegląd Piosenki
Aktorskiej we Wrocławiu, 2016,
Hamlet, reż. Anna Wieczur Bluszcz, Teatr Polskiego Radia, 2016,
Wyzwolenie, reż. Agata Duda-Gracz, Radio Kraków, 2017,
Bzik, reż. Ewelina Marciniak, Teatr Współczesny w Szczecinie, 2017,
Sanatorium pod klepsydrą, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr
Żydowski w Warszawie, 2017,
Makbet, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr Muzyczny Capitol we
Wrocławiu, 2017,
Burza, reż. Paweł Miśkiewicz, Teatr Narodowy w Warszawie, 2018.

Z Teatrem Rozrywki współpracowali komponując piosenki do spektaklu Jana Czaplińskiego Stańczyk. Musical.

Foto: Justyna Jaworska