Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach oraz stypendysta North Texas State University, w klasie Ed’a Soph’a i Ron’a Fink’a, jak również Berklee College Of Music. Rodowity chorzowianin.
Przebywając w Stanach Zjednoczonych współpracował m.in. z Piotrem Rodowiczem, Grażyną Auguścik, Markiem Dyktą, Bogdanem Hołownią oraz z wieloma amerykańskimi muzykami, m.in. z Davidem Friedmanem, Davem Youngiem, Markiem Soskinem, czy Harvie Swartzem. W Polsce współpracował z zespołami „New Presentation”, „In-Spector” (zespół nagrodzony na festiwalu jazzowym w Hoeillart w Belgii w 1993 roku), z kwintetem Krzysztofa Popka, oraz z wieloma wybitnymi muzykami, takimi jak: Janusz Muniak, Tomasz Szukalski, Henryk Majewski, Sławomir Kulpowicz, Krzysztof Ścierański, Krystyna Prońko, Ewa Uryga, Grzegorz Kapołka, Artur Dutkiewicz, Zbigniew Namysłowski, Lora Szafran.
Prowadził wiele warsztatów muzycznych w kraju (m.in. w Puławach) i za granicą (w Kincardine w Kanadzie, obok takich muzyków jak: Dave McMurdo, Alex Dean, Dave Young, z którymi również koncertował).
W Teatrze Rozrywki występował gościnnie w recitalu Alony Szostak Człowieczy Los oraz w spektaklu Szkoła Bluesa.
Obecnie jest wykładowcą Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach, gdzie prowadzi klasę perkusji. Aktywnie koncertuje i nagrywa.
Koncertuje w kraju i zagranicą z najwybitniejszymi muzykami jazzowymi i bluesowymi.
Darek Ziółek uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Jest wykładowcą w klasie gitary basowej na wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Uniwersytetu Rzeszowskiego. Prowadzi także zajęcia na studiach podyplomowych Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej i w Młodzieżowym Ośrodku Pracy Twórczej.
W Teatrze Rozrywki występował w koncercie Alony Szostak Człowieczy los, gdzie grał na gitarze basowej.
foto: http://darekziolek.com/
Wojciech Urbański pracuje również dla teatru – skomponował muzykę do spektakli:
– Kanastra R. Woźniaka (Teatr Academia w Warszawie, 2012),
– Strona za stroną R. Woźniaka (Teatr Academia w Warszawie, 2014),
– Versus R. Garcii (Teatr Nowy im. T. Łomnickiego w Poznaniu, 2015).
Z Teatrem Rozrywki współpracował komponując muzykę elektroniczną do spektaklu Jana Czaplińskiego Stańczyk. Musical.
W ankiecie miesięcznika „Teatr” NAJLEPSZY, NAJLEPSZA, NAJLEPSI W SEZONIE 2017/2018 Wojciech Urbański otrzymał nominację w kategorii "najlepsza muzyka" za muzykę do spektaklu Stańczyk. Musical (nominacja Michała Centkowskiego).
Foto: Paweł Fabjański (źródło: facebook)
Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej. Należy do wrocławskiego kolektywu artystycznego Identity Problem Group [IP], współzałożyciel fundacji IP group oraz eksperymentalnego studia IP Studio we Wrocławiu.
Współpracował z WRO Art Center, jako architekt wystaw w ramach edycji Biennale WRO 2015 i 2013 oraz jako kurator tworząc program „Ciało i Ekonomia” w ramach edycji Wro Biennale 2015. Realizuje autorski projekt „SYREX” promując wrocławską scenę muzyki techno, tworzy eksperymentalny projekt pod nazwą Kurowicki/Choromański.
W 2010 roku zadebiutował jako scenograf w Teatrze Polskim we Wrocławiu, twórca scenografii do spektakli teatralnych Farinelli, Kliniken / miłość jest zimniejsza niż śmierć w Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz Arkropolis w Narodowym Teatrze Starym w Krakowie – wszystkie w reżyserii Łukasza Twarkowskiego.
Współpracował z Krystianem Lupą przy projekcie i realizacji scenografii do spektaklu Wycinka w Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz w Teatrze Wielkim w Tianjin w Chinach.
W latach 2005-2009 przebywał w Moskwie gdzie pracował w przy projektach i realizacjach budynków użyteczności publicznej.
Od 2009 roku nieprzerwanie do dziś prowadzi Pracownię Architektoniczną „IA” we Wrocławiu. W swoich pracach bada szeroko rozumianą przestrzeń architektoniczną w relacji do ruchu, dźwięku i obrazu wideo.
Foto: Rolling Eye
Wybrane realizacje teatralne:
– Muzykanty Wielkiego Pola, reż. Cezary Studniak, Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu, 2008,
– Złe sny, reż. Agata Duda-Gracz, PWSTiF w Łodzi, 2013,
– Każdy musi kiedyś umrzeć Porcelanko, czyli rzecz o Wojnie
Trojańskiej, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie, 2013,
– Iwona księżniczka Burgunda W. Gombrowicza, reż. Agata
Duda-Gracz, Teatr im. Jaracza w Łodzi, 2014,
– Wielka płyta, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr Muzyczny Capitol
we Wrocławiu, 2014,
– Wszyscyśmy kupcy starej tandety, reż. Agata Duda-Gracz, 2014,
– Dziady. A. Mickiewicz, reż. Michał Zadara, Teatr Polski we
Wrocławiu, 2014,
– Podróż zimowa, reż. Paweł Miśkiewicz, Teatr Polski we
Wrocławiu, 2014,
– Dziadów część III, reż. Michał Zadara, Teatr Polski we
Wrocławiu, 2014,
– Mary Stuart, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr Ateneum im.
Jaracza w Warszawie, 2015,
– Dziady – całość, reż. Michał Zadara, Teatr Polski we
Wrocławiu, 2016,
– Mała mysz i słoń do pary, reż. Agata Kucińska, Opolski
Teatr Lalki i Aktora, 2016,
– Budorigum, reż. Cezary Studniak, Przegląd Piosenki
Aktorskiej we Wrocławiu, 2016,
– Hamlet, reż. Anna Wieczur Bluszcz, Teatr Polskiego Radia, 2016,
– Wyzwolenie, reż. Agata Duda-Gracz, Radio Kraków, 2017,
– Bzik, reż. Ewelina Marciniak, Teatr Współczesny w Szczecinie, 2017,
– Sanatorium pod klepsydrą, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr
Żydowski w Warszawie, 2017,
– Makbet, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr Muzyczny Capitol we
Wrocławiu, 2017,
– Burza, reż. Paweł Miśkiewicz, Teatr Narodowy w Warszawie, 2018.
Z Teatrem Rozrywki współpracowali komponując piosenki do spektaklu Jana Czaplińskiego Stańczyk. Musical.
Foto: Justyna Jaworska