fbpx

Aktor teatralny, dubbingowy, magister sztuki. Absolwent Akademii Sztuk Teatralnych im. S. Wyspiańskiego w Krakowie (Filia we Wrocławiu) oraz Akademii Sztuk Scenicznych w Poznaniu. Ponadto jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego na kierunku podyplomowym menadżer kultury.  

Ma w dorobku udział, jak i wyróżnienia, w spektaklach, turniejach tanecznych AST i festiwalach teatralnych, działalność w kole naukowym uczelni, a także doświadczenia konferansjerskie. Spektakl dyplomowy Cesky diplom w reżyserii Piotra Ratajczaka zaowocował współpracą z Teatrem im. J. Kochanowskiego w Opolu. 

W latach 2022/23 zadebiutował gościnnie w Krakowskim Teatrze Variete w Variete’s Great Revue w reżyserii Eweliny Adamskiej-Porczyk i Krzysztofa Tyszko jako czarujący Konsjerż oraz w Teatrze Syrena w Warszawie, w spektaklu Rodzina Addamsów w reżyserii Jacka Mikołajczyka i Tomasza Steciuka, w roli Lucasa.

Jako aktor dubbingowy ma na koncie role w serialach animowanych produkowanych dla telewizji Polsat i serwisu Netflix.  

Role na chorzowskiej scenie:

– Motl Kamzoil w Skrzypku na dachu J. Bocka, J. Steina i S. Harnicka,
– Jenkins w musicalu Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera,
– Achim w Bajce o małym złomiarzu M. Cierzniaka (Scena Inicjatyw Artystycznych PO GODZINACH),
– Mieszkaniec I, Proboszcz, Saper, Eryk, 1/2 Nowaka, Młody Doktorant w Żywotach świętych osiedlowych wg L. Amejko,
– Zygmunt II August w spektaklu Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego,
– Bernardo w musicalu familijnym Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,
– Igor w Młodym Frankensteinie M. Brooksa, T. Meehana, 
– Clifford Bradshaw w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,
– George Pigden w farsie Hotel Westminster R. Cooneya,
– Joey w musicalu Zakonnica w przebraniu A. Menkena,
– Gniewko/Radek w bajce Pozaziomki, czyli kosmiczna przygoda P. Kowańskiej,
– Syn Aliny w widowisku muzycznym Janowska. Synowie Aliny M. Zabłockiego,
– Pinokio w musicalu Pinokio. Il grande musical P. Ronchettiego i S. Marconiego,
– Michael / Dorothy w musicalu Tootsie D. Yazbeka,
– Ned w musicalu School of rock Andrew L. Webbera.
 

W 2020 roku zadebiutował jako asystent reżysera i w dalszym ciągu realizuje się na tym stanowisku.

Za rolę Pinokia w musicalu Pinokio. Il grande musical otrzymał nominację do Nagrody Artystycznej ZŁOTE MASKI 2021 w kategorii AKTORSTWO ZA ROLĘ WOKALNO-AKTORSKĄ. 
Za osiągnięcia artystyczne oraz sceniczną charyzmę otrzymał nominację do Nagrody Osobowość Roku 2023 w kategorii Kultura.
Za rolę Michaela/Dorothy w musicalu Tootsie otrzymał nominację do Nagrody Artystycznej ZŁOTE MASKI 2023 w kategorii AKTORSTWO ZA ROLĘ WOKALNO-AKTORSKĄ oraz nominację do XVIII Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury w kategorii NAJLEPSZY WOKALISTA MUSICALOWY. 

 


Foto: Artur Wacławek
Absolwentka Akademii Sztuk Teatralnych im. S. Wyspiańskiego w Krakowie (Wydział Aktorski, specjalność wokalno-aktorska).
Aktorka otrzymała nagrodę Grand Prix na 35. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi za wybitną osobowość sceniczną w spektaklu dyplomowym Do dna w reż. Ewy Kaim.

Poza spektaklem dyplomowym ma w dorobku następujące role:
– Bell w Pięknej i Bestii Jeanne-Marie Leprince de Beaumonta (Teatr Groteska w Krakowie),
– Luis w Nietykalnych S. Burta (Teatr Fredry w Gnieźnie),
– Ania w Ani z Zielonego Wzgórza wg L. M. Montgomery (Teatr Groteska w Krakowie),
– Kimchi w Summertime w reż. W. Kościelniaka (Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu),
– Columbia w The Rocky Horror Show R. O'Briena (OCH-Teatr w Warszawie),
– Crissy w Hair G. MacDermota (Gliwicki Teatr Muzyczny),
– Kate w Legalnej blondynce L. O'Keefe'a (Teatr Variété w Krakowie).
– Zuzia w Nocach Waniliowych Myszy w reż. Any Nowickiej (Teatr Barakah w Krakowie).
Brała również udział (zespół wokalno-aktorski) w musicalach: Koty (Teatr Muzyczny ROMA w Warszawie), High School Musical (Gliwicki Teatr Muzyczny), Nie ma Solidarności bez miłości w reż. M. i A. Wojtyszków (Teatr Palladium w Warszawie) oraz w spektaklu Na L w reż. Aleksandry Koniecznej (PWST im. L. Solskiego w Krakowie). 
Jest laureatką wielu ogólnopolskich i międzynarodowych Festiwali Piosenki.
Była prezenterką młodzieżowego programu telewizyjnego 5-10-15.
Brała udział w Krakowskim Salonie Poezji Półtora pokoju – poezja Josifa Brodskiego (Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie).

Role w Teatrze Rozrywki:
– Rosemary Pilkington w musicalu Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera,
– Barbara Radziwiłłówna w spektaklu Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego.


W latach 2017-2019 była członkiem zespołu aktorskiego Teatru Rozrywki.
Od roku 2019 do 2024 występowała w Teatrze Rozrywki gościnnie.

Foto: Tomasz Zakrzewski

Kompozytor, aranżer, instrumentalista, absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach na kierunku aranżacja i kompozycja. Od 1993 roku twórca i prowadzący autorskie warsztaty edukacyjno-muzyczne dla dzieci i młodzieży.

Autor opracowań muzycznych m.in. Ballady kochanków i morderców Nicka Cave’a wystawianych w Teatrze Korez oraz autor opracowania muzycznego, aranżacji i reżyserii dźwięku do spektaklu Underground w Teatrze Śląskim. W nagraniu podkładów muzycznych do Undergroundu Dariusz Wantuch zagrał na instrumentach perkusyjnych i klawiszowych. Partie gitar nagrywał znakomity gitarzysta Mikołaj Cierpka.

Muzyk ma również w dorobku oprawę muzyczną spektaklu Allo! Allo! D. Crofta i J. Lloyda w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej.

Dariusz Wantuch jest twórcą grupy wokalnej „Avocado” powstałej w roku 2007.

Foto: Tomasz Bijok

Po raz kolejny Prezydent Chorzowa zainauguruje sezon kulturalny w naszym mieście. Z tej okazji wręczy statuetki „Chłopca z łabędziem” – Nagrody w dziedzinie kultury.

Anglista, absolwent Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Śląskiego, na którym w 2013 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego w dziedzinie językoznawstwa. W pracy naukowej zajmuje się przede wszystkim fonetyką, jest autorem licznych publikacji, w tym podręcznika wymowy angielskiej dla Polaków.
 
Zainteresowanie przekładem artystycznym realizuje prowadząc zajęcia dydaktyczne dla studentów Uniwersytetu Śląskiego oraz dokonując własnych tłumaczeń utworów literackich, np. Conan the Buccaneer L. Sprague de Campa (Wydawnictwo P i K, Katowice, 1992) i Tom O’Bedlam R. Silverberga (Krajowa Agencja Wydawnicza, Katowice, 1994), jak również słowno-muzycznych: Pieśni kochanków i morderców – przekłady tekstów piosenek N. Cave’a do spektaklu Teatru Korez w reż. R. Talarczyka (2002) oraz Underground – przekłady tekstów piosenek N. Cave’a i T. Waitsa do spektaklu Teatru Śląskiego w reż. R. Talarczyka (2007).
 
Foto: arch. pryw. AP.