Sławomir MrożekNa pełnym morzuTeatr Baza Na pełnym morzu to absurdalny dramat o kondycji człowieka, który przez tajemniczą siłę umieszczony został w sytuacji ekstremalnej i groteskowej. Przed trzema bohaterami pojawia się tragikomiczne pytanie: „kogo mamy zjeść”? Mały, Gruby i Średni to trzy skrajnie, różne charaktery. Pozostawieni na tratwie, pozbawieni jedzenia, korzystając z argumentów politycznych, moralnych i historycznych próbują przekonać pozostałych bohaterów do konsumpcji swojego towarzysza. Pełna humoru i nieoczekiwanych zwrotów akcji historia trzech rozbitków, pozwala na chwilę zatopić się w nieograniczonym dowcipie Sławomira Mrożka. O nas: Jeśli chodzi o naszą grupę to z jednej strony można powiedzieć, że nasze spotkanie było przypadkowe, ale z drugiej strony można też uznać, że kryje się za tym wybuch czarnej dziury w galaktyce Andromedy. My od dłuższego czasu przekonujemy się, że druga opcja jest bliższa prawdy, ponieważ nie jest to możliwe, by cztery skrajnie różne charaktery, które mają cztery specyficzne oczekiwania wobec życia i teatru były w stanie stworzyć jeden spektakl. Naszą grupą wstrząsały kataklizmy, huragany, zamiecie, burze wodne, aż stało się... Nasza mała, delikatna, drewniana tratwa jest gotowa rzucić wyzwanie Posejdonowi. „Hańba” wypływa na pełne morze!spektakl prezentowany w ramach cyklu Lato mostOFF
Dario FoZwiązek otwartyTeatr Poczekalnia Związek otwarty to historia małżeństwa w średnim wieku przeżywającego długotrwały kryzys. Mąż nałogowo wdaje się w kolejne romanse, o czym ze szczegółami informuje żonę. Jako zwolennik "związku otwartego" nie widzi w tym nic złego. Żona coraz częściej miewa silne nerwice, których efektem są dzikie awantury i nieudane próby samobójcze... Na koniec udaje się jej zdobyć adoratora. Pod jego wpływem zaczyna zauważać coraz więcej wad u męża. Ten zaś, widząc przemianę żony, nie jest w stanie ukryć zazdrości...Występują: Izabela Noszczyk i Robert Latusek.spektakl prezentowany w ramach cyklu Lato mostOFF
Teatr Żelazny i Teatr Rozrywki zapraszają na spektakle prezentowane w ramach wakacyjnego cyklu
lato mostOFFUWAGA! ZMIANA!27 sierpnia zapraszamy na spektakl "Zagraj to jeszcze raz – sam"!
Zbrodnia i kara wg Fiodora DostojewskiegoGrupa CogitoZbrodnia i kara w adaptacji Macieja Malinowskiego to dramat na trzy osoby: Raskolnikowa, Sonii i Porfirego, w nieistniejącej w powieści, aczkolwiek całkiem możliwej sytuacji, kiedy to Porfiry odwiedza Raskolnikowa w gułagu. Mamy na scenie pełną dramatyzmu syntezę filozofii i poglądów Dostojewskiego odnośnie koncepcji nadczłowieczeństwa, wiary i ludzkiego pojmowania dobra i zła, jako uniwersalnych drogowskazów podążania człowieka w kulturze wśród innych. Mistrzowskie aktorstwo artystów Teatru Ludowego i Teatru Słowackiego w Krakowie.spektakl prezentowany w ramach cyklu Lato mostOFF
Grzegorz KempinskyDiwaTeatr Żelazny z Katowic Spektakl „Diwa”, to podszyty humorem dramat dwóch aktorek – matki i córki. Spotykają się w dniu rozdania najważniejszej aktorskiej nagrody teatralnej, do której obydwie są nominowane.To zderzenie dwóch pokoleń, dwóch różnych podejść do życia, sztuki i zawodu aktora. Wzruszająca podróż od śmiechu do łez, w której obie kobiety próbują sobie odpowiedzieć, co w życiu jest najważniejsze i czy wyrzeczenia, które trzeba ponieść w imię sukcesu, sławy i kariery, są tego warte.W tej kameralnej sztuce o matce – prawdziwej diwie teatralnej z niesamowitym dorobkiem i jej córce – popularnej aktorce serialowej, możemy podziwiać całą paletę barw sztuki aktorskiej i prawdziwy popis dwóch fantastycznych aktorek, których życiorysy nieprzypadkowo pokrywają się z życiorysami ich scenicznych bohaterek. Małgorzaty Bogdańskiej – polskiej aktorki teatralnej i filmowej, która głównie poświęciła się teatrowi i ma w swoim dorobku mnóstwo znaczących ról teatralnych, takich jak: Maria w „Woyzecku”, Sonia w „Zbrodni i Karze”, czy Gertruda w „Hamlecie” oraz Edyty Herbuś, jednej z najciekawszych aktorek filmowych młodego pokolenia, znanej z seriali takich, jak „Na dobre i na złe”, „Klan”, „Ojciec Mateusz”, czy „Samo Życie”.spektakl prezentowany w ramach cyklu Lato mostOFF Czas trwania: 65 minutFoto: Janusz Kasprzak
17. WAKACYJNY PRZEGLĄD PRZEDSTAWIEŃ Eric ChappellTRUCICIEL O śmierci inaczej. O samobójstwie z uśmiechem. O odejściu z tego świata z ironią. Vincent pracuje dla firmy Exodus i na co dzień jest… zawodowym trucicielem. Kiedy pojawia się w domu Celii i Waltera wszystko wydaje się jasne: pogrążona w depresji kobieta od lat deklaruje, że chce pożegnać się z tym światem. Dlaczego jednak jej listy pożegnalne są niepodpisane i czy na pewno to ona sama umówiła tę wizytę? Jaką rolę w tej opowieści gra Angie, młoda i rzutka asystentka Waltera, oraz pracownik telefonu zaufania, który zawodowo ratuje niedoszłych samobójców? Komedia pomyłek, w której nic nie jest oczywiste i trzy drinki, z których tylko jeden jest zatruty. Kto go wypije?...TRUCICIEL, oparty na błyskotliwym i przewrotnym tekście Erica Chappella, to drugi spektakl reżyserowany w Och-Teatrze przez Cezarego Żaka. Zapraszamy na pełną nieoczekiwanych zwrotów akcji czarną komedię. Tłumaczenie: Elżbieta WoźniakReżyseria: Cezary ŻakScenografia: Arkadiusz KośmiderKostiumy: Tomasz OssolińskiAsystent scenografa: Małgorzata DomańskaProducent wykonawczy i asystent reżysera: Alicja Przerazińska Obsada: Małgorzata ForemniakDorota PomykałaMirosław KropielnickiAndrzej PieczyńskiCezary Żak
Teatr Rozrywki w Chorzowie poszukuje kandydatów do pracy w charakterze biletera / bileterki w godzinach popołudniowych oraz w weekendy, z umiejętnością pracy w zespole.Wiek 18-25 lat. Doświadczenie w pracy z zakresu obsługi klienta będzie dodatkowym atutem.Osoby zainteresowane podjęciem pracy proszone są o dostarczenie CV, osobiście do Biura Obsługi Widzów Teatru Rozrywki przy ul. Konopnickiej 1 w Chorzowie, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00 w terminie do 20.06.2015 r.Aplikacje przesłane pocztą e-mail nie będą rozpatrywane.
17. WAKACYJNY PRZEGLĄD PRZEDSTAWIEŃRay CooneyMAYDAY 2 Ciąg dalszy przygód najbardziej znanego taksówkarza z Londynu, czyli Johna Smitha, który od lat niemal bezkolizyjnie lawiruje między dwiema kochającymi go żonami, sumiennie rozpisując w małym notesie plan podwójnego życia. Czym jednak jest jeden notes wobec potęgi Internetu?... Gavin i Vicky poznają się właśnie przez Internet i od razu czują, że wiele ich łączy – wspólne pasje, plany i marzenia oraz… ojciec, który jest taksówkarzem i nazywa się John Smith.Powstający w Och-Teatrze spektakl MAYDAY 2 jest kontynuacją historii opowiedzianej w MAYDAY, czyli spektaklu, który na scenie Ochu wystawiany jest z wielkim sukcesem od marca zeszłego roku. W reżyserowanej przez Krystynę Jandę sztuce zagrają m.in. Monika Fronczek, Maria Seweryn, Artur Barciś czy Rafał Rutkowski i ich postaci - zmienione po latach - a dodatkowo pojawią się dzieci i ojciec Stanleya (granego przez Artura Barcisia). Dwa razy tyle komplikacji i zabawy z tym związanej. Będzie temu wszystkiemu towarzyszyła muzyka zespołu Boney M. i stylistyka lat 80."jeśli ktoś nie widział "Jedynki", może spokojnie przyjść na "Dwójkę" i odwrotnie. Będzie tak samo dobrze się bawił, bo to jest tekst doskonały!" Maria Seweryn Fragmenty recenzji:„Bez ryzyka popełnienia błędu można wróżyć temu przedstawieniu długi żywot, zwłaszcza że tajemnica farsy polega na sprawności zespołu, idealnym zestrojeniu działań i puent, a to się w tym spektaklu układa. Dwie co najmniej role zasługują na więcej niż odnotowanie: wystylizowana Mary Smith Marii Seweryn i cierpiący na zaburzenia pamięciowo-emocjonalne staruszek, tata Stanleya, w mistrzowskim wykonaniu Jerzego Łapińskiego.” Tomasz Miłkowski„Myślę, że w farsie - nawet tej bardzo dobrze napisanej - łatwo jest stracić gust i dyscyplinę. Publiczność chce się śmiać. I to jest fantastyczne, że chce się śmiać, ale bywa też zwodnicze. Na szczęście poczucie humoru, lekkość, wdzięk, technika w tej obsadzie (Artur Barciś, Monika Fronczek, Rafał Rutkowski) są niezmienne i na najwyższym poziomie" - mówi Maria Seweryn. W spektaklu nie brak typowych dla farsy elementów: trzaskania drzwiami, błyskawicznie rozwijającej się akcji, obfitującej w niewiarygodne wydarzenia, szalonych trików i doprowadzonego niemal do absurdu humoru sytuacyjnego. Sprytnie zaprojektowana scenografia umożliwia jednoczesne prowadzenie akcji w obu domach, na jednej scenie, w tym samym czasie. Taka konstrukcja spektaklu wymaga zwiększonego wysiłku ze strony aktorów, ale trzeba przyznać, że radzą sobie z tym utrudnieniem znakomicie. Niesamowite zbiegi okoliczności oraz chaos wywołują nieustanny śmiech wśród publiczności i udowadniają, że jeśli coś może pójść źle, to pójdzie! Mimo to Ray Cooney tak precyzyjnie i kunsztownie skonstruował swoją farsę, iż wszystko konsekwentnie, bez żadnej przypadkowości prowadzi do zaskakującego rozwiązania. W dodatku całość jest niepoprawna politycznie, pełna dowcipów o ślepocie, niepełnosprawności, starości, nagłej śmierci, homoseksualistach, ale nie jest krzywdząca, a wręcz oczyszczająca. Wreszcie można swobodnie śmiać się, bo bez śmiechu trudno byłoby przecież poradzić sobie z wszystkimi trudami i niedogodnościami naszego dnia powszedniego.” Anna Czajkowska Przekład: Elżbieta WoźniakReżyseria: Krystyna JandaScenografia: Arkadiusz KośmiderKostiumy: Tomasz Ossoliński OBSADA:MARY SMITH - Maria SewerynBARBARA SMITH - Monika FronczekJOHN SMITH - Rafał RutkowskiSTANLEY GARDNER - Artur BarciśTATA STANLEYA - Jerzy Łapiński/Stanisław BrudnyVICKI SMITH - Olga Sarzyńska/Justyna SchneiderGAVIN SMITH - Bartłomiej Firlet/Adam Serowaniec
17. WAKACYJNY PRZEGLĄD PRZEDSTAWIEŃRay CooneyMAYDAY Jedna z najlepszych na świecie komedii. Historia londyńskiego taksówkarza bigamisty, któremu przez lata udaje się bezkolizyjnie lawirować między dwiema kochającymi go żonami. Na skutek wypadku ulicznego jego tajemnica wychodzi na jaw, wywołując lawinę komplikacji. Bohater miota się, usiłując ukryć podwójne życie przed małżonkami, mediami i policją. Znakomity komizm sytuacji fabularnych i języka sprawia, że Mayday od wielu, wielu lat rozśmiesza publiczność na całym świecie. Tytuł jest grany w wielu miastach w Polsce, we wrocławskim Teatrze Polskim od 19 lat. W Warszawie nie był grany od 10 lat. Fragmenty recenzji:„Fabuła płynie wartko i widz nie ma ani chwili wytchnienia między jednym a drugim napadem śmiechu. Spektakl wypełniony jest po brzegi zabawnymi dialogami, a niejedna z odzywek pretendować może do miana stania się wyrażeniem „kultowym”.” Martyna Jurczak „Na podłużnej scenie Och-teatru wszystko zatem kręci się jak na farsowy kołowrotek przystało, a deficyt sensu, jako nie mniej istotna właściwość farsy rozściela nieustanne nieporozumienia, komplikuje konflikty, starcia i uczucia. Spiętrzenie kłopotów i nieporozumień doprowadzone zostaje do sześcianu, potęgując rosnący śmiech na widowni. Ale o to przecież w farsie chodzi, o czystą zabawę, błyskotliwy, acz beztroski komizm.Krystyna Janda, by pozostać przy inżynierii, doskonale poradziła sobie z matematyką i z całą maszynerią skomplikowanych sytuacji, w których swoją funkcję, jak zawsze w tym gatunku niebagatelną, pełni czworo drzwi. Tempo warszawskiego spektaklu jest również imponujące. Podobnie jak wyrównane aktorstwo.” Wiesław Kowalski „Bezkonkurencyjny duet – Rafał Rutkowski i Artur Barciś, jako pan Smith i jego przyjaciel Stanley, daje prawdziwy popis komediowych technik. Prześmieszne gagi w ich wykonaniu zadowolą zapewne każdego wielbiciela farsy. Stefan Friedmann, czyli homoseksualista – projektant mody Bobby, choć rolę ma tym razem niewielką, z powodzeniem i wyczuciem ukazuje przerysowaną sylwetkę swego bohatera (rozbrajająca zaleta jego gry). Maria Seweryn, jako Mary, pierwsza żona Johna, doskonale radzi sobie w tym męskim towarzystwie, miotając się pomiędzy telefonem, drzwiami kuchni, filiżankami z kawą. Wraz z Moniką Fronczek pokazuje kawał dobrego aktorstwa.” Anna Czajkowska Przekład: Elżbieta WoźniakReżyseria: Krystyna JandaScenografia: Arkadiusz KośmiderKostiumy: Tomasz OssolińskiMuzyka, ilustracja muzyczna: Krystyna Janda Obsada: Maria Seweryn, Monika Fronczek, Rafał Rutkowski, Maciej Wierzbicki, Artur Barciś, Adam Krawczuk, Stefan Friedmann, Michał Breitenwald Czas trwania: 150 minut z jedną przerwą fot. Robert Jaworski
ME-SA (Czechy, Słowacja)SUPERNATURALS Widownia na scenie ME-SA to niezależna czesko-słowacka grupa taneczna, którą założyły w 2008 roku trzy tancerki, wcześniej współpracujące z koreańskim choreografem Ji-Eun Lee: Hana Kalouskova, Martina Hajdyla Lacová i Karolina Hejnová. Pierwszy spektakl grupy, site specific project zatytułowany Echoes otrzymał nagrodę publiczności czeskiej platformy tańca w 2010 roku. W latach 2010 i 2011 ME-SA współpracowała ze znanym słowackim teatrem Debris Company. Od 2010 roku ME-SA jest stałym rezydentem teatru Studio ALTA w Pradze. Przedstawienia ME-SA były prezentowane na wielu festiwalach w Czechach i za granicą (m.in. podczas edynburskiego Fringe Festival). SuperNaturals to zabawne i przewrotne studium ograniczeń, jakim podlega ludzka wola i ciało. Dwoje rewelacyjnych tancerzy-performerów usiłuje na oczach widzów przekroczyć nieprzekraczalne. Para zwykłych śmiertelników decyduje się zostać superbohaterami. Czy jako superbohaterowie nadal będą super, a może staną się super dopiero teraz? W wirze udawanego, nieudolnego superbohaterstwa i własnej hipokryzji (super)bohaterowie spektaklu usiłują odnaleźć w sobie kogoś, kim naprawdę nie będą i nie są. Jak uchwycić fizyczny i metafizyczny wymiar próby transformacji tego, co w ludziach zwykłe w niezwykłość? Nikt z nas nie jest superbohaterem, a przecież może w każdym z nas czają się jakieś tajne moce… koncepcja, choreografia: Martina Hajdyla Lacová i Stanislav Dobákwspółpraca reżyserska: Peter Šavelwystępują: Martina Hajdyla Lacová i Stanislav Dobák/Lukáš Homola