Grał również w Teatrze Nowym i Teatrze Polskim w Poznaniu, prze kilka sezonów związany był z krakowskim Teatrem Bagatela im. T. Boya-Żeleńskiego.
Podczas pobytu w Krakowie ukończył reżyserię w tamtejszej PWST, potem na kilka lat objął dyrekcję katowickiego Teatru Lalki i Aktora Ateneum, był też dyrektorem WAIA (Wojewódzka Agencja Imprez Artystycznych – obecnie Estrada Śląska), realizował słuchowiska radiowe.
W Teatrze Rozrywki gra Gabriela Johna Uttersona w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a.
W repertuarze ma zarówno role operowe, operetkowe, musicalowe, jak i dramatyczne.
Role musicalowe:
– Kopciuszek w Zaczarowanym balu K. Gaertner,
– Irena Molloy w Hello, Dolly! J. Hermana,
– Bessie w Kwiecie Hawaii P. Abrahama,
– Dorothy Brock w 42. Ulicy H. Warrena, M. Stewarta i M. Bramble’a,
– Matka i Sarah w musicalu Ragtime T. McNally i S. Flaherty'ego,
– Lucy w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricesse’a,
– Kitty Szczerbacka w Annie Kareninie A. Zaryckiego,
– Margaret Mead w musicalu Hair G. MacDermota, G. Ragniego i J.Rado,
– Kala w Tarzanie P. Collinsa,
– Róża w Małym księciu wg A. de Saint-Exupery’ego,
– Jagoda w monodramie Bulwar Zdradzonych Marzeń R. Talarczyka,
– Rosele w Miłość czyni cuda E. Warty-Śmietany i W. Króla.
Role operowe:
– Despina w Cosi fan tutte W. A. Mozarta,
– Micaela w Carmen G. Bizeta,
– Enitharmon w Europie S. Krupowicza.
Role operetkowe:
– Pepi w Wiedeńskiej krwi J. Straussa,
– Adela w Zemście nietoperza J. Straussa,
– Mi w Krainie uśmiechu F. Lehara,
– Ciboletta w Nocy w Wenecji J. Straussa,
– Walentyna w Wesołej wdówce F. Lehara,
– Liza w Hrabinie Maricy E. Kalmana.
Role dramatyczne:
– Puk w Śnie nocy letniej W. Szekspira,
– Kura Blond w Serenadzie S. Mrożka,
– Maggie w Dajcie mi tenora K. Ludwiga.
Od września 2014 r. Wioletta Białk jest członkiem zespołu aktorskiego Teatru Rozrywki. Role w chorzowskich produkcjach:
– Lucy w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse'a,
– Dot / Marie w spektaklu Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a,
– Mamę Billy'ego oraz Babcię Billy'ego w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla,
– Elżbietę Benning w musicalu Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana,
– Bety Schaefer w Bulwarze Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,
– Smitty w musicalu Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera,
– Zofia Jagiellonka w spektaklu Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego,
– Maria Robert w musicalu Zakonnica w przebraniu A. Menkena,
– Angela w musicalu Pinokio. Il grande musical P. Ronchettiego i S. Marconiego,
– Grizabella w musicalu Koty A. L. Webbera,
– Rosalie w musicalu School of Rock A. L. Webbera.
W Śnie nocy letniej W. Szekspira (reż. Michał Znaniecki, Centrum Kultury ZAMEK we Wrocławiu), powstałym w ramach projektu "Głos wykluczonych", gra Helenę. W 2016 roku wzięła udział w spektaklach i koncertowała podczas Festival Opera Tigre Michała Znanieckiego w Buenos Aires.
Wioletta Białk jest pedagogiem śpiewu w Państwowej Szkole Muzycznej II st. w Chorzowie. Prowadzi też warsztaty musicalowe w Instytucie Wokalnym w Akademii Muzycznej w Katowicach.
Posiada tytuł doktora sztuki w dyscyplinie artystycznej sztuki muzycznej.
NAGRODY:
– Nagroda Artystyczna Dyrektora Gliwickiego Teatru Muzycznego za sezon 2004/05,
– Nagroda Artystyczna ZŁOTA MASKA 2008 za rolę Lucy Harris w musicalu Jekyll & Hyde w Teatrze Rozrywki oraz rolę Kitty Aleksandrowny Szczerbackiej w spektaklu Anna Karenina w GTM.
Foto: Artur Wacławek
Nauczyciel tańca współczesnego w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Bytomiu. Gościnnie współpracuje z John Cranko School w Stuttgarcie. W latach 2012-2015 była kierownikiem zespołu baletowego Teatru Rozrywki. Tworzy autorskie wariacje współczesne i przygotowuje uczniów szkoły do udziału w konkursach tańca w kraju i za granicą.
Do najważniejszych jej realizacji choreograficznych należą spektakle:
– Na krawędzi (przedstawienie autorskie, Tczew / Teatr Rozrywki),
– Zagubieni w sobie (przedstawienie autorskie, Gliwicki Teatr Muzyczny),
– Ballady kochanków i morderców R. Talarczyka (Teatr Korez w Katowicach),
– Korowód według Marka Grechuty oraz Szwejk – obydwa spektakle R. Talarczyka
(Teatr Polski w Bielsku-Białej),
– Underground R. Talarczyka (Teatr Śląski w Katowicach),
– Kram z piosenkami L. Schillera (Teatr im. A. Mickiewicza w Częstochowie, Teatr Syrena w Warszawie)
– Bal w Operze J. Tuwima (Teatr Groteska w Krakowie),
– Zwierzęta Dr Dolittle H. J. Loftinga (nominacja do ZŁOTEJ MASKI za choreografię, ZŁOTA MASKA za przedstawienie – Teatr Dzieci
Zagłębia w Będzinie oraz Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu),
– The Fairy Queen H. Purcella (Opera na Zamku w Szczecinie, Teatr Wielki w Poznaniu),
– Piękna i Bestia oraz Królowa śniegu (spektakle autorskie, Teatr J. Ch. Andersena w Lublinie),
– Manru J. I. Paderewskiego (Opera Śląska w Bytomiu),
– Bal Maskowy G. Verdiego (Opera Narodowa w Tel Avivie),
– Mefistofele A. Boito (Chorwacki Narodowy Teatr w Splicie),
– Baron Cygański J. Straussa II, Don Giovanni W. A. Mozarta, Carmen G. Bizeta oraz – wspólnie z Jackiem Tomasikiem – Ariadna na Naxos, Tannhäuser R. Wagnera (Opera Krakowska)
oraz
spektakle w Teatrze Rozrywki:
– Rumbugiługi, czyli nie zapominajcie sióstr Andrew M. Ratyńskiego,
– KRZYK według Jacka Kaczmarskiego R. Talarczyka (ZŁOTA MASKA za choreografię),
– Rent J. Larsona (nominacja do ZŁOTEJ MASKI za choreografię),
– Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a (nominacja do ZŁOTEJ MASKI za choreografię, ZŁOTA MASKA za „spektakl roku”),
– Zobacz Alicjo – spektakl autorski,
– Frank V F. Dürrenmatta,
– Złanocki, czyli bajki dla potłuczonych J. J. Połońskiego (ruch sceniczny),
– Billy Elliot E. Johna i L. Halla,
– Underground R. Talarczyka.
W latach 2010-11 artystka była zapraszana do współpracy przy inscenizacji Gali Baletowej Grand Pas...! w Operze Krakowskiej. W 2013 r. stworzyła choreografię do Małej Księżniczki, wystawianej w Państwowym Teatrze w Izmirze. Autorskie spektakle Katarzyny Aleksander-Kmieć Piękna i Bestia oraz Królowa Śniegu brały udział w międzynarodowym festiwalu „Little Ladies Little Gentlemen” w Ankarze (2009, 2012), a Królowa Śniegu gościła również na festiwalu w Gazianteb (również Turcja, 2013). W roku 2014 odbyła się prapremiera spektaklu ...z niezapisanego dziennika do muzyki K. Pendereckiego (III kwartet smyczkowy) z choreografią artystki. Premiera, w wyk. Baletu Opery Krakowskiej, miała miejsce na Międzynarodowej Gali Baletowej Grand Pas...!
Katarzyna Aleksander-Kmieć reżyserowała 10. Galę Baletową z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca w Operze Śląskiej w Bytomiu (2017).
NAGRODY:
– Nagroda za najlepszą współczesną choreografię na XII Ogólnopolskim Konkursie Tańca w Gdańsku (2001),
– Nagroda za współczesną choreografię na I Międzynarodowym Konkursie Baletowym „Złote Pointy” w Szczecinie (2008),
– ZŁOTA MASKA 2005 za choreografię do spektaklu KRZYK według Jacka Kaczmarskiego (Teatr Rozrywki),
– Brązowy Krzyż Zasługi (2005),
– Dyplom Ministra Kultury (2006),
– Nagroda Marszałka Województwa Śląskiego dla Młodych Twórców (2006),
– Nagroda Prezydenta Bytomia w dziedzinie kultury (2008),
– odznaka honorowa „Zasłużony Dla Kultury Polskiej” (2009),
– Nagroda za najciekawszą choreografię tańca współczesnego 16. Ogólnopolskiego Konkursu Tańca w Gdańsku 2009,
– Nagroda dla Pedagoga tańca współczesnego na 2. Międzynarodowym Konkursie Baletowym „Złote Pointy” w Szczecinie (2010),
– Nagroda Prezydenta Miasta Bytomia (2010),
– Chłopiec z łabędziem – Nagroda Prezydenta Chorzowa w dziedzinie kultury (2014),
– Nagroda dla Pedagoga tańca współczesnego na 9. Międzynarodowym Konkursie Baletowym „Złote Pointy” w Szczecinie (2016),
– Dyplom Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2016).
Foto: Tomasz Zakrzewski
Absolwent Studium Teatralnego „L’art. studiO”, prowadzonego przez aktorów krakowskich teatrów: Starego, Słowackiego i Teatru STU oraz wykładowców PWST w Krakowie. Aktor dramatu-ekstern z weryfikacją ZASP.
W latach 1994-1995 zdobywał pierwsze doświadczenia zawodowe, będąc w podstawowym składzie Kabaretu Artura I. W 1995 roku rozpoczął naukę w Studium Wokalno-Aktorskim przy Teatrze Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni.
W latach 1996-2001 pracował na etacie w zespole aktorskim Teatru Rozrywki w Chorzowie, doskonaląc jednocześnie warsztat wokalny pod kierunkiem mgr Danuty Bogus. Od 2001 roku, jako „wolny strzelec”, współpracuje z innymi teatrami. A są to: Opera Na Zamku w Szczecinie, Teatr Muzyczny im. D. Baduszkowej w Gdyni, Teatr Muzyczny ROMA w Warszawie, Teatr Rampa w Warszawie, Teatr im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie, Teatr Muzyczny w Poznaniu. Ma na swoim koncie współpracę z Katarzyną Gaertner, Bartłomiejem Gliniakiem, Zygmuntem Koniecznym, Włodzimierzem Korczem, Zbigniewem Łapińskim, Dariuszem Łapińskim, Marcinem Partyką, Piotrem Rubikiem.
Od września 2010 kreował główną rolę (Jean Valjean) w głośnej inscenizacji musicalu Les Miserables C. M. Schönbergaw stołecznym Teatrze Muzycznym ROMA, następnie grał w nim w musicalu Deszczowa piosenka N. H. Browna, B. Comden, A. Greena i A. Freeda (Tenor), a później w musicalu Mamma Mia (Sam Carmichael). Grał również Jagiełłę w widowisku muzycznym Krzyżacy H. F. Tabęckiego. W Teatrze Muzycznym w Poznaniu gra Henry'ego Jekylla w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a oraz Che / Peróna w musicalu Evita A. L. Webbera i T. Rice'a.
Role w Teatrze Rozrywki:
– Gilberta w Ani z Zielonego Wzgórza wg L. M. Montgomery,
– Pedro w Człowieku z La Manchy M. Leigha, D. Wassermana i J. Dariona,
– Saszę, Mendla i Perczyka w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,
– Janosika w śpiewogrze Na szkle malowane K. Gaertner i E. Brylla,
– Che w musicalu Evita A. L. Webbera i T. Rice’a,
– Rocky'ego i Frank'n'Furtera w The Rocky Horror Show R. O’Briena,
– Piotra i Jezusa w Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice’a,
– Henry'ego Jekylla w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a.
NAGRODY:
– Grand Prix, Nagroda ZASP za „indywidualność estradową” oraz Nagroda Publiczności na Festiwalu im. Anny German w Zielonej Górze (2005).
Pianistka, akompaniator, pedagog, dyrygent, chórmistrz. Absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Akompaniator w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. G. Fitelberga w Chorzowie, wielokrotnie uhonorowana Nagrodą Dyrektora za szczególne osiągnięcia artystyczne. W latach 1994-2004 akompaniator-korepetytor w Teatrze Rozrywki w Chorzowie.
Przygotowuje wokalnie solistów i zespoły i obejmuje kierownictwo muzyczne przedstawień m.in. w Gliwickim Teatrze Muzycznym (Anna Karenina L. Tołstoja, Ragtime S. Flaherty’ego, High School Musical B. Louiselle, Bulwar zdradzonych marzeń R. Talarczyka, Hair J. Rado i G. Ragniego – przygotowanie wokalne), Teatrze Zagłębia w Sosnowcu (Świniopas J. CH. Andersena, Edith i Marlene E. Pataki, Tango tango J. Niesobskiej, Sztuka kochania, czyli sceny dla dorosłych K. Jasińskiego, Dziady. Część III A. Mickiewicza, Pamiętnik narkomanki B. Rosiek, Niech żyje bal wg A. Osieckiej, Ania z Zielonego Wzgórza L. M. Montgomery), Teatrze Dzieci Zagłębia w Będzinie oraz Teatrze Śląskim im. S. Wyspiańskiego w Katowicach.
Juror i kierownik muzyczny 1., 2. i 3. Konkursu im. W. Szpilmana w Sosnowcu. Koncertuje z Filharmonią Śląską i Filharmonią Zabrzańską, m.in. podczas Europejskiego Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy. W roku 2010, podczas Festiwalu ARS CAMERALIS, koncertowała z Ute Lemper oraz orkiestrą Aukso.
Jako akompaniator, współpracuje z wieloma aktorami m.in.: Marią Meyer, z którą nagrała dwie płyty: „Maria Meyer śpiewa Brela” i „Ordonka. Miłość ci wszystko wybaczy”, Elżbietą Okupską, Robertem Talarczykiem (CD „Słowa”), Wiolettą Białk, Joanną Rawik, Anną Serafińską, Januszem Szromem, Krystyną Prońko i Kubą Badachem.
Współpraca z katowicką NOSPR przyniosła jej do tej pory dwie płyty (IV symfonia Witolda Lutosławskiego oraz Lech Czech Rus – symfonia Grzecha Piotrowskiego).
Ewa Zug koncertuje w kraju i za granicą (Czechy, Izrael, Francja, Austria, Holandia, Niemcy, Maroko). Występuje także z Filharmonią Opolską w koncertach muzyki filmowej. Jest liderem septetu Crazy Band.
Od roku 2007 do 2023 była kierownikiem zespołu wokalnego Teatru Rozrywki. Ponadto przygotowywała do premiery i pracowała z obsadą dziecięcą w musicalu Oliver! Przygotowuje wokalnie aktorów do spektakli muzycznych.
Objęła kierownictwo muzyczne spektakli: Przebudzenie wiosny S. Satera i D. Sheika wg F. Wedekinda, Sweeney Todd S. Sondheima (wspólnie z Wojciechem Gwiszczem) oraz Dumrul Szalony G. Dilmena i B. Tongura, a w Historii filozofii po góralsku wg ks. prof. J. Tischnera podjęła się opracowania partii akompaniujących skrzypiec.
Objęła kierownictwo wokalne w spektaklach: Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a, Billy Elliot E. Johna i L. Halla, Rękopis znaleziony w Saragossie J. Potockiego, Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana, Bulwar Zachodzącego Słońca W. L. Webbera, D. Blacka i C. Hamptona, Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera, Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego, Zorro J. Bończyka, Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba, Zakonnica w przebraniu A. Menkena, 24. Gali Sylwestrowej Rozrywka kocha kino, musicalu Pinokio. Il grande musical P. Ronchettiego i S. Marconiego, Tootsie D. Yazbeka; w koncercie Jesus Christ Superstar - koncert A. L. Webbera.
Objęła kierownictwo muzyczne i wokalne spektaklu: Koty A. L. Webbera, koncertu: Zatańczmy! Koncert sylwestrowy 2022/2023 w reż. Jakuba Szydłowskiego.
Objęła kierownictwo muzyczne, a także gra na fortepianie w recitalu Joanny Możdżan La Femme de Paris, powstałego w ramach projektu Scena Inicjatyw Artystycznych PO GODZINACH i w koncercie Raduj się świecie. Jako pianistka występuje też w recitalu Elżbiety Okupskiej Hymn do miłości. Koordynuje Spotkania przy fortepianie i występuje w nich jako pianistka.
NAGRODY:
– nagroda za najlepszy akompaniament na konkursie wokalnym im. E. Platówny we Wrocławiu,
– nagroda na konkursie im. L. Różyckiego w Gliwicach,
– Chłopiec z łabędziem – nagroda Prezydenta Chorzowa w dziedzinie kultury (2013),
– Medal "Zasłużony dla kultury polskiej" (2015),
– Medal im. Kurta Aldera "za osiągnięcia w dziedzinie edukacji" (Chorzów 2015).
Foto: Tomasz Zakrzewski