fbpx
Centralnym elementem grafiki jest stylizowany czarno-biały garnitur w pionowe pasy – charakterystyczny strój głównego bohatera. Zamiast głowy, widoczny jest tylko kołnierz koszuli i krawat, z którego wychodzi realistycznie przedstawiony chrząszcz (żuk), symbolizujący tytułowego Beetlejuice’a. Tytuł zapisany jest dużymi literami w stylizowanej czcionce, przy czym litera „i” zawiera zielony żuk zamiast kropki. W lewym górnym rogu widnieje logo „Teatr Rozrywki”, a na dole – logo Teatru Syrena.
Scott Brown, Anthony King, Eddie Perfect
BEETLEJUICE
(na podstawie filmu Geffen Company, według pomysłu Michaela McDowella & Larry'ego Wilsona)
musical w 2 aktach

Spektakl dla widzów powyżej 13 lat.

Musical na kanwie kultowego filmu Tima Burtona z 1988 r. z niezapomnianą rolą tytułową Michaela Keatona. W Polsce film jest bardziej znany pod przetłumaczonym tytułem Sok z żuka. To historia nietypowego, bo nieżyjącego już małżeństwa Maitlandów. Nie przeszkodziło im to powrócić na świat pod postacią duchów. Maitlandowie ani myślą wyprowadzać się ze swojego domu, choć zajęła go już nowa rodzina. Próbując ją przegonić, korzystają z pomocy Beetlejuice’a – chaotycznego i ekscentrycznego ducha, który ma własne, nieco zwariowane plany.

Twórcy tej musicalowej adaptacji perfekcyjnie przenieśli na scenę mieszankę dziwactwa i komicznej grozy stworzoną przez Burtona. Ale Beetlejuice to nie tylko sentymentalna podróż do pełnego fantazji kina z przełomu lat 80. i 90. – to także wzruszająco odmalowane zagubienie nastoletniej dziewczyny, która musi sobie poradzić ze stratą matki. Amerykański pierwowzór spektaklu był nominowany w ośmiu kategoriach do nagród Tony, czyli teatralnych odpowiedników Oscarów.

libretto: Scott Brown i Anthony King
muzyka i teksty piosenek: Eddie Perfect
reżyseria i tłumaczenie: Jacek Mikołajczyk
choreografia: Barbara Olech
scenografia: Mariusz Napierała
kostiumy: Anna Adamek
kierownictwo muzyczne: Michał Jańczyk
kierownictwo wokalne: Anna Ostrowska
reżyseria świateł: Katarzyna Łuszczyk 

inspicjent: Beata Jabłońska-Rakoczy
asystent kostiumografa: Anna Drobczyk


OBSADA: 

Beetlejuice: Dominik Koralewski / Rafał Talarczyk
Lydia: Aleksandra Rowicka (gościnnie) / Marta Tchórzewska (gościnnie)
Barbara: Aleksandra Dyjas / Wioleta Malchar-Orynicz
Adam: Hubert Waljewski
Charles: Jarosław Czarnecki / Paweł Stefan
Delia: Paulina Magaj-Szpak / Anna Surma
Maxie: Tomasz Jedz
Miss Argentyny: Sofiia Popova
Juno: Izabella Malik / Dagmara Żuchnicka
Otho: Sławomir Banaś / Piotr Brodziński

oraz: Barbara Ducka, Aleksandra Dyjas, Ewa Grysko, Paulina Magaj-Szpak, Joanna Możdżan, Anna Surma, Alicja Witomska, Beata Wojtan, Dagmara Żuchnicka, Sławomir Banaś, Piotr Brodziński, Rafał Gajewski, Michał Gucma, Bartłomiej Kardyś, Mateusz Sawiel, Paweł Stefan, Przemysław Witkowicz, Katarzyna OsuchSofiia Popova, Weronika Zięba, Agnieszka Saletra, Patryk Balicki, Dawid Pilszek, Krzysztof Konopka, Wojciech Stawiarski

a także orkiestra Teatru Rozrywki, którą poprowadzi Michał Jańczyk.

premiera: 16 maja 2026 r.
Duża Scena Teatru Rozrywki

Spektakl powstaje w koprodukcji Teatru Rozrywki i Teatru Syrena.



Musical na licencji Music Theatre International.

Plakat teatralny utrzymany w ciemnej, niebiesko-czarnej kolorystyce, przedstawiający surrealistyczną, oniryczną ilustrację. Na pierwszym planie widnieje zamglona, przypominająca twarz wilka lub demona forma, z czerwonymi, świecącymi oczami i białymi łzami. Twarz tworzą dynamicznie splecione, półprzezroczyste sylwetki ludzi. Na górze plakatu, po lewej stronie, znajduje się białe logo "Teatr Rozrywki". Na dole, czerwonymi literami, umieszczono tytuł spektaklu: "Wilczy Księżyc". Pod nim, drobnym drukiem, znajdują się informacje: autor tekstu – Zuzanna Bojda, muzyka – Krzysztof Maciejowski, reżyseria – Agata Puszcz, a także premiera w sezonie 2025/2026. Autorką plakatu jest Natalia Kleszczewska, autorem logotypu Szymon Szewczyk.

Zuzanna Bojda, Krzysztof Maciejowski
WILCZY KSIĘŻYC

musical w 2 aktach

Spektakl dla widzów powyżej 12 lat.

W pierwszą pełnię nowego roku księżyc rzuca blask na całe niemal niebo. Odbite światło przyciąga wzrok, a ten wodzi po kraterach w poszukiwaniu dzikich i nieokiełznanych ścieżek. Nazywa się to zjawisko Wilczym Księżycem – pełnią, której towarzyszy zawodzenie wilków łączących się w pary, grupujących watahy, szukających pożywienia.

Większość mieszkańców Zamczyska, mieściny sennej prawie jak Twin Peaks, Wilczego Księżyca się boi. Ale nie Sara. Wszelkie przejawy odmienności chętnie palono by tu na stosie (mimo że dawno dociągnięto sieć GSM i stały internet). Cykl nadchodzących po sobie pełni trzyma społeczność w ryzach strachu, Sara jednak za nic ma pielęgnowaną starannie rutynę, przewidywalność i nudę. Pragnie wrażeń, dzikości serca i niebezpieczeństw, a na pełnię czeka z nadzieją, bo wie, że gdy tylko na niebie pojawi się łuna, jej ciało wypełni żar, dziwny niepokój i zew przygody.

Wraz z wtargnięciem do Zamczyska przybysza z daleka, mury konwenansów i ułożonej w kosteczkę codzienności zatrzęsą się w posadach. Sara otworzy przed nieznajomym serce, lecz niekoniecznie spotka się z wzajemnością – w każdym razie nie od razu i nie tak, jak to zwykle w popkulturze bywa. Historia jej trochę dziwacznej, trochę nieporadnej relacji z Darkiem o dwóch sercach i dwóch duszach pchnie ją do wyrażenia niezgody na znieczulenie, obojętność i emocjonalny marazm. Pomoże wyrazić tak pogmatwane uczucia, jak potrzeba zaangażowania przy jednoczesnym strachu przed zranieniem; chęć podążania własną drogą przy obezwładniającej niepewności swego. Przekona, że czasem warto zostawić w tyle to, co ciąży i podążyć za drgnieniem serca – bo każdy przecież zasługuje na miłość. Czy spełnioną? To się dopiero rozstrzygnie!


reżyseria: Agata Puszcz
tekst: Zuzanna Bojda
muzyka: Krzysztof Maciejowski
scenografia: Szymon Szewczyk
kostiumy: Iga Słupska
choreografia: Tobiasz Sebastian Berg
reżyseria światła: Klaudyna Schubert

kierownictwo muzyczne: Krzysztof Maciejowski
kierownictwo wokalne: Anna Ostrowska

asystent reżysera: Paulina Magaj-Szpak
asystent choreografa: ogłosimy wkrótce
asystent kostiumografa: Anna Drobczyk

realizacja dźwięku: ogłosimy wkrótce
realizacja światła: ogłosimy wkrótce
inspicjent: Iwona Bruch

plakat: Natalia Kleszczewska / obraz Personal Omen
logotyp spektaklu: Szymon Szewczyk

OBSADA

Sara: Irena Michalska (gościnnie) / Sofiia Popova
Klara: Alicja Witomska
Darek: Mateusz Sawiel
Łowca: Hubert Waljewski
Mama Sary: Marta Tadla
Tata Sary: Tomasz Jedz
Ziemia: Barbara Ducka
Carmilla: Aleksandra Dyjas / Paulina Magaj-Szpak
Edward: Piotr Brodziński
Kain: Natan Nogaj (gościnnie)
Taksiarz: Dominik Koralewski
Lekarz: Paweł Stefan
Policjant: Bartłomiej Kuciel
Elegantka: Wioletta Białk
Kobieta w ciąży: Katarzyna Pawłowska
Starsza kobieta: Dagmara Żuchnicka
oraz zespół wokalny, baletowy i orkiestra Teatru Rozrywki.

prapremiera: 17 października 2025 r.
Duża Scena Teatru Rozrywki

Plakat inspirowany stylistyką kreskówek, utrzymany w odcieniach fioletu i ciepłego światła. Przedstawia postać stojącą tyłem przed lustrem otoczonym jasnymi punktami, przypominającymi teatralne oświetlenie do makijażu. Osoba ubrana jest jedynie w bieliznę i gorset, sprawiając wrażenie kobiecej sylwetki o blond włosach. Jednak widoczne owłosione dłonie, ręce i pachy sugerują, że to mężczyzna w przebraniu. Dłonie unoszą się ku głowie, poprawiając fryzurę – w jednej widnieje tusz do rzęs, w drugiej grzebień oraz maszynka do golenia. Paznokcie są pomalowane na intensywny czerwony kolor. Tytuł spektaklu „Tootsie” umieszczony jest na górze plakatu, stylizowany na estetykę lat 70., w barwach ciepłego światła. Rama lustra i tło płynnie przechodzą w trzy odcienie fioletu, dopełniając całość w charakterystycznej, kreskówkowej stylistyce.
David Yazbek
TOOTSIE
musical komediowy w dwóch aktach


Spektakl dla widzów powyżej 14 lat.

Nagroda za Najlepszą reżyserię musicalową sezonu 2022/23
dla Magdaleny Piekorz w Ogólnopolskim Plebiscycie Musicalowym 2022/23;

Trzecie miejsce w kategorii Najlepsze kostiumy musicalowe sezonu 2022/23
dla Lidii Kanclerz w Ogólnopolskim Plebiscycie Musicalowym 2022/23;

Trzecie miejsce w kategorii Najlepsza choreografia musicalowa sezonu 2022/23 dla Jakuba Lewandowskiego w Ogólnopolskim Plebiscycie Musicalowym 2022/23;

Nominacja do nagrody artystycznej Złota Maska 2023
 w kategorii aktorstwo za rolę wokalno - aktorską dla Huberta Waljewskiego za rolę Michaela / Dorothy;

Nominacja do XVIII Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury w kategorii najlepszy wokalista musicalowy dla Huberta Waljewskiego za rolę Michaela / Dorothy;

Nominacja do nagrody artystycznej Złota Maska 2023 w kategorii choreografia / ruch sceniczny dla Jakuba Lewandowskiego;

Nominacja do nagrody artystycznej Złota Maska 2023 w kategorii reżyseria dla Magdaleny Piekorz.

Pełna humoru i zabawnych sytuacji historia opowiadająca o losach utalentowanego aktora, który w życiu nie do końca potrafi odegrać swoją rolę.

Michael Dorsey, bo o nim mowa, oprócz talentu posiada kilka cech, które irytują potencjalnych pracodawców, a także jego bliskich. Nie zdaje sobie sprawy, że perfekcjonizm, którym się kieruje, zamyka mu wiele drzwi zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym. Postanawia więc podstępem zdobyć to, czego pragnie.

Przebrany za kobietę zgłasza się na casting i dostaje „rolę życia” – dosłownie i w przenośni. Od tej chwili musi podporządkować się pani Dorothy Michaels, która – chcąc nie chcąc – staje się alter ego bohatera, co skutkuje wieloma nieoczekiwanymi zdarzeniami. Trudno jest bowiem pogodzić ideę autentyczności, która przyświecała Michaelowi, z udawaniem każdego dnia kogoś, kim nie jest.

Na tej kanwie zbudowana jest przezabawna komedia. Zawarte w niej szalone pomysły, śmieszne sytuacje, wpadki, czy niespodziewane zwroty akcji, obok wzruszeń i rodzącej się nadziei „mimo wszystko”, sprawiają, że porywa nas ona bez reszty. A nowojorski klimat, wspaniała muzyka, piosenki wpadające w ucho, urzekająca scenografia, rytm, ruch, wypełniają i ożywiają świat przedstawiony na każdej płaszczyźnie.

Musical komediowy Tootsie powstał na podstawie fabuły autorstwa Dona McGuire`a i Larrego Gelbarta oraz filmu wytwórni Columbia Pictures, wyprodukowanego przez Punch Productions z Dustinem Hoffmanem w roli głównej.


muzyka i teksty: David Yazbek
libretto: Robert Horn
przekład: Daniel Wyszogrodzki

reżyseria: Magdalena Piekorz
scenografia: Grzegorz Policiński
kostiumy: Lidia Kanclerz
reżyseria światła: Paweł Murlik
wizualizacje: Tomasz Grimm
choreografia: Jakub Lewandowski

kierownictwo muzyczne: Michał Jańczyk
przygotowanie wokalne: Bartosz Listwan
korepetycje wokalne: Radosław Michalik

asystent reżysera: Sławomir Banaś
asystent scenografa i kostiumografa: Magdalena Wiluś
asystent choreografa: Natalia Gajewska

inspicjent: Beata Jabłońska-Rakoczy
rekwizytorzy: Jessica Fitowska, Krzysztof Szreter

autor plakatu: Maciej Lisek


OBSADA:

MICHAEL / DOROTHY: Hubert Waljewski / Tomasz Wojtan (gościnnie) 

JEFF: Jakub Wróblewski 

JULIE: Katarzyna Hołub (gościnnie)

SANDY: Wioleta Malchar-Orynicz / Joanna Możdżan 

RITA: Izabella Malik

RON: Bartłomiej Kuciel

MAX: Marek Chudziński / Sławomir Banaś 

STAN: Jarosław Czarnecki

SUZIE / SHINA:  Beata Wojtan

HARRIS / STUART: Sławomir Banaś / Michał Gucma 

KOORDYNATOR:  Piotr Brodziński / Michał Gucma 

REŻYSERZY / PREZENTERZY: Michał Gucma, Dominik Koralewski, Paweł Stefan

oraz:

zespół wokalny w składzie: Aleksandra DyjasEwa GryskoKarolina Asztal / Katarzyna PawłowskaAlicja Witomska, Dagmara ŻuchnickaRafał Talarczyk, Przemysław Witkowicz

zespół baletowy w składzie: Natalia Gajewska (gościnnie), Aleksandra KarchSonia Kostrzewa, Małgorzata Mazurkiewicz, Katarzyna Osuch, Sofiia Popova, Agnieszka SaletraWeronika ZiębaSebastian ChwasteckiKrzysztof KonopkaPaweł MajewskiŁukasz MajowskiDawid PilszekWojciech Stawiarski

i orkiestra pod dyrekcją:
Michał Jańczyk


prapremiera polska: 19 maja 2023 r.
czas trwania spektaklu
: 160 minut z przerwą

Spektakl prezentowany na podstawie umowy z Music Theatre International www.mtishows.eu

zdjęcia: Artur Wacławek



RECENZJE:

Chorzów Miasto Kultury
Dziennik Teatralny
Poinformowani.pl
Teatr dla Wszystkich
dziennikteatralny.pl
zpierwszegorzedu.pl
www.musicalowe.info
katowice.wyborcza.pl
www.terazteatr.pl
e-teatr.pl
e-teatr.pl
e-teatr.pl

012
011
010
009
008
007
006
005
004
003
002
001
tootsie-020
tootsie-019
tootsie-018
tootsie-017
tootsie-016
tootsie-015
tootsie-014
tootsie-013
tootsie-012
tootsie-011
tootsie-009
tootsie-010
tootsie-008
tootsie-007
tootsie-006
tootsie-005
tootsie-004
tootsie-003
tootsie-002
tootsie-001
Plakat na białym tle, utrzymany w energicznej, rockowej stylistyce. Dominują trzy kolory: czerwień, biel i czerń. Tytuł „School of Rock” zapisany jest odważną, dynamiczną czcionką na środku kompozycji. Wokół niego rozmieszczone są odręczne rysunki wykonane przez dzieci biorące udział w spektaklu – przedstawiające ich wizję rockowej muzyki. Można dostrzec szkice gitar, pianina, głośników, nut, mikrofonów, słuchawek oraz dłoni ułożonych w charakterystycznym rockowym geście z wyciągniętym palcem wskazującym i małym. Całość tworzy energiczne i młodzieżowe nawiązanie do rock’n’rollowej pasji przedstawienia.

Andrew Lloyd Webber
SCHOOL OF ROCK
musical rockowy w dwóch aktach

Spektakl dla widzów powyżej 10 lat.



Pakujcie swoje „wiosła”, chwytajcie pałeczki do perkusji, naciągnijcie struny do basu i dostrójcie swoje klawisze, to spektakl jakiego w Polsce jeszcze nie było – musical School of Rock!

Ta niezwykła produkcja zawładnie Twoim sercem – czeka Cię prawdziwy rockowy huragan. To bezczelnie głośna, odważna i pełna pozytywnej energii adaptacja filmowego hitu wytwórni Paramount Studio.

Arogancki i sfrustrowany rockman podszywający się pod nauczyciela zmienia swoją klasę grzecznych dzieci w pełnokrwistą rock’n’rollową grupę. Kto by pomyślał, że ta historia zyska drugie życie na scenie?


Kochasz rocka? Dewey Finn i jego ekipa zmieniają zasady gry. To drużyna, która wyłamuje się ze schematów, pokazując, że rock’n’roll to coś więcej niż muzyka. To styl życia, bunt i pasja, które nie znają granic!

Daj się porwać szalonej energii, rozgość się w prawdziwej szkole rocka i pokochaj tę bezczelnie zdolną drużynę. Nadeszła nowa generacja!

Genialna muzyka na żywo, nieposkromiona pasja i autentyczna rockowa dusza. Wszystko to czeka na Ciebie podczas każdego spektaklu School of Rock.

Przygotuj się na rockowy wstrząs w szkole, w której rock’n’roll jest królem, a marzenia stają się rzeczywistością.

I uprzedzając Wasze pytanie: tak, te dzieci NAPRAWDĘ grają!


muzyka: Andrew Lloyd Webber
autor libretta: Julian Fellowes
teksty piosenek: Glenn Slater

reżyseria i tłumaczenie: Jacek Mikołajczyk

scenografia: Grzegorz Policiński
kostiumy: Anna Chadaj
choreografia: Jarosław Staniek, Katarzyna Zielonka
kierownictwo muzyczne: Michał Jańczyk
kierownictwo wokalne: Anna Ostrowska
przygotowanie wokalne solistów: Bartosz Listwan
asystent reżysera: Hubert Waljewski
asystent choreografa: Weronika Zięba
reżyseria świateł: Artur Wytrykus
wizualizacje: Tomasz Grimm


OBSADA:


DEWEY:
Maciej Maciejewski (gościnnie) w dniach 14 oraz 16; 17; 18 grudnia
Rafał Talarczyk w dniach 11; 12; 13 grudnia

NED:
Hubert Waljewski w dniach 11; 12; 13; 14 grudnia
Natan Nogaj (gościnnie) w dniach 16; 17; 18 grudnia

PATTY:
Wioleta Malchar - Orynicz w dniach 11; 12; 13; 14 grudnia 
Anna Surma w dniach 16; 17; 18 grudnia

ROSALIE:
Wioletta Białk w dniach 16; 17; 18 grudnia 
Paulina Magaj-Szpak w dniach 11; 12; 13; 14 grudnia

PANI SHEIKNOPF:
Izabella Malik w dniach 11; 12; 13; 14 grudnia 
Marta Tadla w dniach 16; 17; 18 grudnia

THEO / PAN NOBLE / OCHRONIARZ 1: Mateusz Sawiel 
STANLEY / PAN GREEN / OCHRONIARZ 2: Rafał Gajewski
MONNEYHAM / PAN JANES: Jarosław Czarnecki
PANI HATHAWAY / PANI MACAPUGAY: Aleksandra Dyjas
PAN WILLIAMS / PAN WOODART: Piotr Brodziński
PAN SPENCER / PAN WAGNER: Sławomir Banaś
PAN HAMILTON / GABE BROWN: Paweł Stefan
PAN STANDFORD / KONFERANSJER Z OFFU / PAN SANDERS / JEFF: 
PANI GORDON / PANI TRAVIS: Barbara Ducka
PANI BINGHAM / PANI TURNER: Alicja Witomska 

ZESPÓŁ NO VACANCY W SKŁADZIE: Paweł Stefan, Jakub Gaweł, Michał Konofol, Patryk Książka

oraz Ewa Grysko, Weronika Zięba, Dagmara Żuchnicka


OBSADA DZIECIĘCA (gościnnie):


SUMMER:
Łucja Dobrogowska w dniach 11; 12; 13; 14 oraz 16; 17; 18 grudnia
Lena Wiciak  

TOMIKA:
Zofia Marchalewicz w dniach 11; 12; 13; 14 grudnia 
Emilia Lasak w dniach 16; 17; 18 grudnia

ZACK:
Julian Ruciński w dniach 16; 17; 18 grudnia 
Piotr Kłosiński w dniach 11; 12; 13; 14 grudnia

LAWRENCE:
Filip Robak w dniach 11; 12; 13; 14 grudnia 
Paweł Ciosek w dniach 16; 17; 18 grudnia

FREDDIE:
Mikołaj Wachowski w dniach 11; 12; 13; 14 i 16 grudnia 
Tomasz Puchała w dniach 17; 18 grudnia

KATIE:
Emilia Harnasz w dniach 16; 17; 18 grudnia 
Zuzanna Marchalewicz w dniach 11; 12; 13; 14 grudnia

SOPHIE:
Laura Długokęcka w dniach 16; 17; 18 grudnia 
Hanna Stefan w dniach 11; 12; 13; 14 grudnia

MASON:
Patryk Pieszka w dniach 16; 17; 18 grudnia 
Adam Rządkowski w dniach 11; 12; 13; 14 grudnia

MARCY:
Zofia Bagińska w dniach 11; 12; 13; 14 grudnia 
Hanna Nowakowska w dniach 16; 17; 18 grudnia

JAMES:
Jakub Jendryka w dniach 16; 17; 18 grudnia 
Franciszek Szczerba w dniach 11; 12; 13; 14 grudnia

BILLY:
Maksymilian Kurlenda w dniach 11; 12; 13; 14 grudnia
Tomasz Rogalski w dniach 16; 17; 18 grudnia

MATTHEW:

Szymon Baron w dniach 16; 17; 18 grudnia 
Tomasz Czajer w dniach 11; 12; 13; 14 grudnia

SHONELLE:
Inka Michalik w dniach 16; 17; 18 grudnia 
Agnieszka Marcinkiewicz w dniach 11; 12; 13; 14 grudnia

CARRIE / ZESPÓŁ:
Hana Knopik w dniach 11; 12; 13; 14 grudnia 
Gabriela Pres w dniach 16; 17; 18 grudnia

ALISON / ZESPÓŁ:
Maria Gavagnin w dniach 16; 17; 18 grudnia 
Alicja Nowak w dniach 11; 12; 13; 14 grudnia

KEVIN / ZESPÓŁ:
Wojciech Ćwiek w dniach 16; 17; 18 grudnia 
Jan Jałoszewski w dniach 11; 12; 13; 14 grudnia


oraz orkiestra Teatru Rozrywki
w składzie:
Daniel Ruttar - fortepian
Remigiusz Bonk / Lena Minkacz - klawisze
Jędrzej Łaciak / Anna Pawłowska / Piotr Kucharz - bas
Bartłomiej Herman / Bartłomiej Plewka - perkusja
Michał Karbowski / Bartosz Goliński - gitara 1
Sebastian Ruciński / Przemysław Hanaj - gitara 2
Marcin Cyzowski / Tomasz Grabowski / Adam Ścigała - gitara 3

dyrygenci: Michał Jańczyk  / Filip Huget 


prapremiera: 6 czerwca 2024 r.
czas trwania: ok. 195 minut z przerwą
Duża Scena Teatru Rozrywki

zdjęcia: Artur Wacławek

Musical "School of Rock" powstał na podstawie filmu wytwórni Paramount, napisanego przez Mike'a White'a.


RECENZJE:
musicalowe.info
Gazeta Wyborcza Katowice
Poinformowani.pl
Dziennik teatralny / Andrzej Kownacki
Nasz teatr  
e-teatr.pl
Dziennik Teatralny / Joanna Marcinkowska

Partner spektaklu

091
090
089
087
086
085
083
082
080
079
078
077
076
075
074
073
072
071
070
069
068
066
065
064
062
061
058
057
056
055
053
052
051
050
049
048
047
046
042
041
040
039
038
036
035
034
033
0032
031
030
029
028
026
025
024
022
021
020
018
017
016
015
014
013
012
011
009
008
007
006
005
004
003
002
001

 

Plakat w stylu ilustracyjnym przedstawia stylizowaną kocią twarz z jasnym pyszczkiem i czarnym nosem. Oczy znajdujące się poniżej pyszczka są kolorowe – jedno zielone, drugie niebieskie. Język jest wyraźnie zaznaczony kolorem czerwonym. W tle czarne tło z dekoracyjnym napisem „Koty” oraz informacjami o spektaklu.
Andrew Lloyd Webber
KOTY
(Cats)
musical w 2 aktach 

Uwaga! W spektaklu mogą być wykorzystywane efekty stroboskopowe.

Nagroda artystyczna Złota Maska 2022 w kategorii Choreografia / ruch sceniczny dla Katarzyny Zielonki i Jarosława Stańka

Nominacja do nagrody artystycznej Złota Maska 2022
  w kategorii Nagroda specjalna dla Doroty Sabak-Ciołkorz za kostiumy.

Nominacje do XVII Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury: dla Jakuba Szydłowskiego za reżyserię spektaklu, dla Doroty Sabak - Ciołkosz za kostiumy do spektaklu, dla Jarosława Stańka i Katarzyny Zielonki za choreografię do spektaklu, dla Marka Maciejczyka za plakat do spektaklu.

XVII Teatralna Nagroda Muzyczna im. Jana Kiepury w kategorii najlepsze kostiumy dla Doroty Sabak - Ciołkosz.


XVII Teatralna Nagroda Muzyczna im. Jana Kiepury w kategorii najlepsza choreografia dla Jarosława Stańka i Katarzyny Zielonki.


Wyprodukowano we współpracy z The Really Useful Group Ltd.

Koty chadzają własnymi drogami, mruczą swoje emocje, grają swoją muzykę... W Teatrze Rozrywki można się z nimi zaprzyjaźnić i posłuchać ich szalonych historii.

Opowiedzą nam o swoich podbojach, namiętnościach, tęsknotach. Pokażą panoramę miasta z najwyższego dachu lub zabiorą w podróż przez najciemniejsze zakamarki ulic. Pokażą swoje liczne talenty oraz cały wachlarz niezwykłych kocich możliwości.

Koty to jeden z najsłynniejszych i najchętniej oglądanych musicali wszech czasów. Został skomponowany przez Andrew Lloyda Webbera, a libretto napisał Trevor Nunn. Inspiracją do przeniesienia kociego świata do teatru były wiersze T. S. Eliota, które w barwny i poruszający wyobraźnię sposób przedstawiły charaktery, sposób życia i postrzegania świata przez te niezwykłe stworzenia.

Teatr Rozrywki jest drugim teatrem w Polsce, który podjął się wystawienia tak niesamowitego musicalu. Choć był on już pokazywany w wielu krajach, a nawet w kinie, to jego moc nie słabnie. Przyciąga wszystkich wielbicieli muzyki, przygody, zabawy, wzruszeń i kotów.


muzyka: Andrew Lloyd Webber w oparciu o Old Possum's Book Of Practical Cats
libretto: Thomas Stearns Eliot
Prolog – Jellicle Songs for Jellicle Cats – materiał dodatkowy autorstwa Trevora Nunna i Richarda Stilgoe`a
Memory – materiał dodatkowy autorstwa Trevora Nunna
 
tłumaczenie: Daniel Wyszogrodzki
reżyseria: Jakub Szydłowski
scenografia i reżyseria światła: Grzegorz Policiński
kierownictwo muzyczne i wokalne: Ewa Zug
kierownik baletu: Natalia Gajewska 

asystent reżysera: Magdalena Wojtacha
asystent choreografa: Aleksandra Karch 
asystent scenografa, kostiumografa: Magdalena Wiluś

warsztat kociego ruchu: Patryk Rybarski
przygotowanie wokalne: Bartosz Listwan

realizacja światła: Marek Mroczkowski (kierownik sekcji), Mariola Szreter, Karol Freier, Mariusz Kosakowski, Adam Treuhahn

realizacja dźwięku: Patryk Maskiera (kierownik sekcji), Jakub Gaweł, Tomasz Gleń, Tomasz Kafel, Michał Konofol, Piotr Synecki, Kajetan Pańko


rekwizytorzy: Jessica Fitowska, Krzysztof Szreter
efekty pirotechniczne: Tomasz Pałasz
inspicjent: Beata Jabłońska-Rakoczy




OBSADA:

Nestor: Tomasz Jedz
Grizabella: Wioletta Białk

Myszołap:
Karol Drozd (gościnnie) / Maciej Kulmacz (gościnnie) 

Ram-Tam-Tamek:
Piotr Brodziński / Mateusz Sawiel 

Plameczka Pac: Joanna Możdżan
Galaretka: Barbara Ducka
Gus: Jarosław Czarnecki 
Semaforo: Marek Chudziński
Bywalec: Dominik Koralewski

Mefistofeliks: Patryk Rybarski (gościnnie) 

Demeter:
Izabela Pawletko (gościnnie) / Katarzyna Hołub (gościnnie) 

Bombalurina: Magdalena Wojtacha (gościnnie)  

Tymoteusz: Dawid Pilszek  / Krzysztof Konopka  
Tamtamil: Daniel Dąbrowski (gościnnie)

Kasandra:
Zuzanna Marszał / Weronika Zięba 

Alonzo:
Patryk Maślach (gościnnie) / Michał Gucma  

Wiktor: Alicja Witomska   
Kocik Le Miau: Małgorzata Mazurkiewicz
Karakotek: Bartłomiej Kuciel / Natan Nogaj (gościnnie) 

Mungo Jerry: Beata Wojtan
Pumpernikiel: Aleksandra Dyjas

Wiktoria: Laura Łapowuchow 

Promyczek:
Karolina Asztal / Maja Korbiel (gościnnie) 

Dyzio: Łukasz Majowski
Klaps: Sebastian Chwastecki

Bili Dalej: Wojciech Stawiarski / Patryk Balicki 
Brali Dalej: Paweł Majewski
I Tak Dalej: Agnieszka Saletra
Elektra: Sofiia Popova

Fantazja: Aleksandra Karch
Fraszka: Katarzyna Osuch
Sierściuch: Krzysztof Konopka  
Małyszek: Katarzyna Pawłowska
Filutek: Sonia Kostrzewa

Makiawel:
Mateusz Wróblewski (gościnnie) / Wojciech Stawiarski 

Młody Gus - Raptus Zuch: 
Piotr Brodziński / Mateusz Sawiel 

zespół wokalny z offu:
Ewa Grysko, Paulina Magaj-SzpakAnna SurmaDagmara ŻuchnickaMichał Gucma, Bartłomiej KardyśPaweł Stefan, Przemysław WitkowiczRafał Talarczyk / Sławomir Banaś

oraz orkiestra Teatru Rozrywki
dyrygenci:  Michał Jańczyk
  

premiera: 27 kwietnia 2022 r.
Duża Scena Teatru Rozrywki
czas trwania: ok. 140 minut z przerwą

projekt plakatu: Marek Maciejczyk

kc005
kc004
kc003
kc001
kc002
010g
009g
008g
007g
006g
005g
003g
004g
002g
001g
029
019
018
017
016
015
014
013
012
011